Mensen är över en vecka sen!

skuggan_

Trådstartare
Vad fasiken ska jag göra? Köp ett test tänker ni då:p Men kommer det visa om jag är det eller inte(alltså rent tidmässigt)? Jag och pv hade skyddat senast men jag kan inte tänka mig en annan orsak att den skulle vara så sen! Den brukar börja de första dagarna i månaden och till och med ibland innan ny månad börjar!

Hjälp kloka fina bukefalister!

Skuggan_
 
Sv: Mensen är över en vecka sen!

Köp ett test vettja!:D
Jag var bara några dagar sen när jag köpte mitt, köpte då ett som det står om du är gravid eller ej, står även vilken vecka du är i, står att det kan ta upp till två minuter (tror jag det var) innan resulatet syns på stickan, tog typ några sekunder sen stog det Gravid 2-3 veckor på mitt ocg det stämde väldigt bra:D
 
Sv: Mensen är över en vecka sen!

Är du gravid så är du gravid, åt det hållet felar testet inte. Om testet visar icke-gravid och du fortfarande inte fått tillbaka mensen efter en vecka så ta ett test till :)
 
Sv: Mensen är över en vecka sen!

Köpte ett test dock ej det digitala men det säkraste jag kunde hitta! Givetvis är jag inte kissenödig nu som jag var innan jag åkte och köpte. Kissar typ var femte minut, helt allvarligt. Är jag gravid får jag panik är jag inte det blir jag besviken men det är delvis pga av att jag haft mykoplasma och hört av min sköterska att man kan bli steril.

Nu får jag vänta på att jag blir nödig så får vi se om det blir en bukebebis till eller inte.

Wish me luck, skuggan_
 
Sv: Mensen är över en vecka sen!

Ingen bukebebis än! Men min fråga kvarstår ju, varför får jag ingen mens?:crazy:

Skuggan_
 
Sv: Mensen är över en vecka sen!

109 som har tittat men ingen som kan komma med en tanke?:(

Skuggan_
 
Sv: Mensen är över en vecka sen!

Du har alltså gjort testet och det var negativt?
Glömde säga att du får säkrast resultat med morgonurin..
Har ingen aning varför mensen inte kommer annars, är nog bäst du tar med gyn i så fall:)
 
Sv: Mensen är över en vecka sen!

Det förekommer att mens helt enkelt någon gång inte kommer som den skall.
Det är fullkomligt normalt även om den normalt sätt går som en klocka.
Min hoppade över en månad helt utan synbar orsak.
En enda gång på ca 26 år med undantag för när jag faktiskt med medvetenhet blev gravid.
Åt andra sidan kan kondomer få rispor vid ovarsam och felaktig hantering.
Det och sex kan råka få resultatet barn.
 
Sv: Mensen är över en vecka sen!

Men min fråga kvarstår ju, varför får jag ingen mens?:crazy:
Stress kan fördröja mensen, en tillfällig hormonrubbning eller så finns det helt enkelt ingen orsak, man kan ha 6 månader och mer mellan gångerna utan att det behöver vara nån fara.
 
Sv: Mensen är över en vecka sen!

KL

Yes det var negativt tog det dock på kvällen men min mens borde kommit för över en vecka sedan så trodde att det inte skulle spela någon roll?

Jag är inte stressad, går inte på dieter, tränar inte hårt inget av de andra orsakerna jag har googlat fram som kan orsaka detta.

KL

Jag har haft mykoplasma, sköterskan sa att man kunde bli steril. Svinet(ursäkta) som smittade mig hörde inte av sig på länge efter att vi hade träffats så det kom som en bomb när han skrev det på sms. Jag kanske helt enkelt har blivit steril?

Skuggan_

Edit: Hade det inte varit för den där jävla mykoplasman hade jag inte varit lika besviken. Men jag får ju känslan av att jag inte kan bli med barn, även om det inte kanske är den bästa tiden för det nu.
 
Sv: Mensen är över en vecka sen!

Men lugn och fin nu! Om man läser om mycoplasma på smittskyddsinstitutet så står det: "Det är möjligt men ännu inte visat att bakterien kan orsaka likartade komplikationer som finns beskrivna för Klamydia, det vill säga bestående äggledarskador hos kvinnor samt bitestikelinflammation hos män, tillstånd som kan leda till sterilitet."

Det här är ju inget som uppstår särskilt fort utan om man går obehandlad en längre tid. Och ÄVEN om det vore så illa så skulle du inte märka det genom att mensen var sen. Skador på äggledarna betyder ju att ägget har svårt att vandra ner till livmodern. Man har mens även om man inte har ägglossning, så man har sannolikt mens om man har ägglossning men ägget har svårt att hitta ner.

Om du oroar dig så ökar stressen och mensen kan vara sen på grund av detta. Enklast är väl att ringa vården så får du testa dig och kan bli lugnad av någon som är proffsigare än det blåbär till sköterska du träffat som vräker ur sig något så korkat utan att berätta vad det egentligen handlar om.
 
Sv: Mensen är över en vecka sen!

Aven om du ar steril sa far du mens.

Om ni har haft skyddat sex ar det val inte sa konstigt att du inte ar gravid?

Vantade du din mens for 15 dagar sen? Du har inte tagit nagra hormonpreparat/dagen efter piller eller nagot sant?
 
Sv: Mensen är över en vecka sen!

Nej går inte på några piller överhuvudtaget. Jo vi använde skydd men inte från början utan vi började smått och sen bestämde vi oss för att skydda (Detta alltså senaste gången)

Skuggan_
 
Sv: Mensen är över en vecka sen!

Fortfarande kan mens hoppa över någon gång helt UTAN orsak.
Det fanns ingen som helst orsak till att mensen hos mig skulle höppa över en period och det tog närmare 8 veckor från sista mens innan nästa kom men så gjorde den ändå.

Varför inte vänta ut och se om nästa mens kommer?
Gör den inte det kan det ju vara värt att kolla upp.
 
Sv: Mensen är över en vecka sen!

Jo jag vet jag har fått det förklarat för mig, men det känns ändå konstigt. Konstant migrän, brösten brinner av smärta, trött, illamående men ingen mens.

Det är väl som många av er säger bara att vänta och se!

Skuggan_
 
Sv: Mensen är över en vecka sen!

Jo jag vet jag har fått det förklarat för mig, men det känns ändå konstigt. Konstant migrän, brösten brinner av smärta, trött, illamående men ingen mens.
Det finns kvinnor som är sk låghormonare som inte visar sig på graviditetstesterna.

Gå till mvc och gör ett till graviditetstest.
 
Sv: Mensen är över en vecka sen!

Det finns kvinnor som är sk låghormonare som inte visar sig på graviditetstesterna.

Gå till mvc och gör ett till graviditetstest.

Mvc är det mödravårdscentralen?Dum som jag är):o:p

KL Om jag nu går till mvc och gör ett test som också visar negativt men jag ändå har samma symptomer tror ni dem gör en gynundersökning då?

Tack så jättemycket för alla svar!

Skuggan_
 
Sv: Mensen är över en vecka sen!

Ja, MVC är mödravårdscentralen.

Det är väl ansett ganska normalt att mensen kan hoppa över en månad. En sköterska jag träffade för att förnya ett p-pillerrecept en gång sa att resor och liknande omställningar kan påverka mensen, jag vet inte hur för det förklarade hon inte, men då hade jag missat en månad (och testat negativt två gånger) efter att ha rest till och från Sverige under kort tid.
 
Sv: Mensen är över en vecka sen!

Men saken är ju den att mitt liv har rullat på precis som vanligt, ing resor, ingen stress, ingenting! Hade det varit så så hade jag förståt det! Jag får helt enkelt åka till mvc på måndag!

Skuggan_
 

Liknande trådar

Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 563
Hästvård Hej! Min ponny har nu stått i sjukhage i två månader och gått 20 minuters - promenader. Orsaken är inflammation i hovled och kotled...
Svar
9
· Visningar
958
Senast: Sirap
·
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
455
Senast: Hoarfrost
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 267
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp