Finns det menstrosor som är ”sömlösa” typ som sådana laserskurna? Var kan man beställa isf?
Undrar detsamma! Har de vanliga på natten de nätter jag blöder som mest (i kombination med tampong då) men använder dem inte på dagtid då de syns under byxor...
 
Jag har några par, tror företaget heter Iconica. Är jättenöjd! Jag blöder mycket de första dagarna och brukar få ta både tampong och binda. Nu kör jag tampong och menstrosor och det har fungerat jättebra. Mycket torrare och fräschare än med binda tycker jag, och sitter på plats mycket bättre. Efter de första 2-3 dagarna kan jag ha menstrosorna enbart, även nattetid.
 
Jag har några par, tror företaget heter Iconica. Är jättenöjd! Jag blöder mycket de första dagarna och brukar få ta både tampong och binda. Nu kör jag tampong och menstrosor och det har fungerat jättebra. Mycket torrare och fräschare än med binda tycker jag, och sitter på plats mycket bättre. Efter de första 2-3 dagarna kan jag ha menstrosorna enbart, även nattetid.
Ser att dessa har en ”troskant” i ljumsken och över rumpan, hur tjock är den? Jag får oftast skav av alla dessa kanter… :cautious:
 
En annan reflektion är att de är väldigt bra att träna med, både för att du får en liten mjuk buffert vid spinning/cykling, och för personer (som jag) som har få lite urinläkage vid hård ansträngning. Så när jag kör crosschallenge eller liknande nu använder jag menstrosa.
Åh det där har jag funderat på! Inte för att jag har urinläckage utan för att jag svettas kopiösa mängder i ljumskar/rumpa när jag tränar högintensivt. Kan ju inte sätta mig ner utan att det blir fuktigt på stolen.. Kanske får införskaffa ett par och prova.
 
Själv blöder jag igenom både tampong och binda på mindre än 1h när det är som värst så mycket skeptisk till att trosan håller 8 timmar.

Jag vet såklart ingenting om din situation eller om du redan kontaktat vården men det går att söka hjälp om man har såpass stora blödningar.
 
Ser att dessa har en ”troskant” i ljumsken och över rumpan, hur tjock är den? Jag får oftast skav av alla dessa kanter… :cautious:
Det är en ganska tjock kant, men inget som jag själv har problem med. Tror dock att jag sett någon annan modell med spets som kant istället, men det var nog ett annat märke, kanske Libresse?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Någon som använder menstrosor som primärt mensskydd? Jag har testat menskopp nu några månader och känner att det inte är något för mig...
Svar
7
· Visningar
791
Kropp & Själ Jag tillhör en generation som växte upp med engångsbindor och tamponger som mensskydd. Alla miljövänliga flergångsalternativ som finns...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 246
Senast: Rosett
·
Tjatter Jag handlar ju via ICA online med hemkörning en gång i månaden och där emellan blir det två olika Hemköp, Lidl eller en annan ICA. Jag...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
3 402
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Är det någon som regelbundet använder menstrosor? Vad är er erfarenhet? Jag funderar på menstrosor då jag upplever att fiffi inte mår...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
15 520
Senast: undine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp