Mest prisvärda surfplattan?

tott

Trådstartare
Är sugen på en surfplatta (utan abonnemang) men vet inte var jag ska börja leta i den enorma djungeln.
Hjälp mig hitta rätt!

Har en Nokia Lumia mobil...om det nu påverkar mitt val.

Sv: Mest prisvärda surfplattan?

Underlättar ju lite om du listar dina krav och vad som är viktigast för dig, samt ett ungefärligt maxpris, så blir det lite lättare att hjälpa till. Utan krav kan du ju få förslag på precis allt, vilket inte hjälper dig ett dugg att hitta rätt.

Underlättar ju lite om du listar dina krav och vad som är viktigast för dig, samt ett ungefärligt maxpris, så blir det lite lättare att hjälpa till. Utan krav kan du ju få förslag på precis allt, vilket inte hjälper dig ett dugg att hitta rätt.

Njo, kanske det, men verkar inte få några förslag alls, så det får vara...
Är total novis gällande surfplattor.

Eftersom Nokian väl är en Windows phone(?) så kanske det vore smidigt med en surfplatta som har samma operativsystem? :)

Njo, kanske det, men verkar inte få några förslag alls, så det får vara...
Är total novis gällande surfplattor.

Fast vad tycker du vi ska komma med för förslag, om du inte har några krav? Då kan du lika gärna kolla första bästa webshop och ta den du tycker ser snyggast ut, blir knappast någon skillnad än att höra personliga åsikter från folk som utgår från sina egna referenser istället för dina.

Det är ju precis som med mobiltelefoner, datorer eller vad som helst. Något jag tycker är jättebra tycker någon annan är värdelöst och tvärtom, för att vi har olika krav och åsikter om vad som är viktigt.

Jag håller med Hedinn, det går inte att råda utan att ha iallafall något litet av gå på. Vad har du tänkt dig använda plattan till? Surfa? Fota? Läsa? Jobb? Vad kan du tänka dig för plattan? Hur viktigt är batteritid, storlek etc för dig?

Ett annat tips är att gå till en elektronik kedja och klämma och känna på lite olika plattor för att få ett första hum om vad som känns bra. Och som Sleepan säger, är du van vid Windows så kanske det kan vara en idé att fortsätta med det operativsystemet.

*kl*

Äh, strunta i min fråga!

Moderatorn får ta bort tråden.

Är det inte bättre att du säger vad du vill ha, så kan vi hjälpa dig? :)

Vill du mest ha en för att du är nyfiken på en surfplatta fast du egentligen inte vet vad du vill ha den till? :D Jag var sån och köpte en Google Nexus 7. Den är liten och ganska billig. Jag tycker den är högst prisvärd!

Om du faktiskt vet VARFÖR du vill ha en, så kan du som andra har sagt få bättre tips om du talar om varför. Annars är det lite som... "jag vill ha en bil" och så får du tips på allt från smart cars till dragspelsbussar.

Apples iPad har ett användarvänligt gränssnitt, dock är den dyr.

De andra modellerna är billigare och gränssnittet är inte lika användarvänligt.

Mitt tips är att gå till någon stor butik (t ex El-G******* eller Media*****) där de har surfplattorna uppradade på visning så man kan prova. Sen kan du även be personalen om råd och tips. :)

Får man? Jag har sett andra fall där dom inte får skriva t ex gården man bor granne med fast ovänt eller den där kända hästbutiken som börjar på H och slutar på K. Därför tog jag det säkra före det osäkra och körde på ett säkert kort. :)

Jo, det får man. Om inte annat så skulle det vara nästintill omöjligt för moderatorerna att hålla efter en sån regel. För det första så finns det inget automatiskt filter på Buke. För det andra så vad skulle ett sådant filter egentligen bidra till? Folk byter ut delar av företags namnet mot stjärnor och alla förstår likaväl vad det handlar om = reklameffekten blir den samma.

Kl

Jag har en Asus Vivo Tab. Operativsystem: Windows RT. Senare varianter har Windows 8. Telefon: Nokia Lumia 920, men jag tror inte det spelar jättestor roll. Den ska gå och synka med andra OS. Plattan och det dockningsbara tangentbordet kostade ca 3000, men då var den nedsatt.

Anledning till valet är att jag egentligen inte vill ha en surfplatta utan en resepc. Men sådana verkar inte finnas för tillfället. Så jag valde denna lösning pga:

- Upp till 18 timmars batteritid (med tangentbordet dockat).
- Lightversion av Office-paketet förinstallerat och alltså inkluderat i priset.
- USB-port i tangentbordet, vilket gör det möjligt att koppla sådana enheter och tex tömma kameror på "vanligt" sätt.
- Bra, stabilt tangentbord. Många dockningsbara jag har känt på är sladdriga. Jag behöver kunna skriva på riktigt.
- Välbalanserad. Många plattor är tunga i förhållande till tangentbordet och då kan man inte ha datorn i knäet, vilket jag vill.
- Bra touch.

Nackdelar:

- Man kan inte installera vilka program som helst pga Windows RT. Försäljaren försökte få mig att välja en MS Surface av denna anledning, trots att jag sa 654 ggr att den inte motsvarade mina krav och att jag inte behövde något annat än det som redan fanns i plattan.
- När man tar loss plattan från tangentbordet kan den hänga sig.
- Vill man ha en platta att ha i handväskan är den i största laget.
- Ingen kortläsare.

Men den passar utmärkt för mina syften. Men som sagt, jag ville egentligen ha en dator.

Jag har en padda och älskar den. Använder den till allt. Jag tycker den är prisvärd, och man behöver definitivt inte senaste modellen.

Det finns sidor där man kan beställa kinesiska plattor billigt. Min sambo har köpt till våra barn från en sån sida och de senaste vi köpte var riktigt bra . Klådde min Samsung Galaxy Tab 2, 7 tum i alla tester han gjorde och var bra mycket billigare (1200:- inkl frakt tror jag det var)

Vill du ha nåt från butik i Sverige så är jag nöjd med min Samsung, lite efter med uppdateringar bara eftersom det är en gammal modell. Fick med den när vi köpte TV förra året :)

Liknande trådar

IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
397
Senast: sweep
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det... 2 3
Svar
54
· Visningar
2 892
Senast: KesoNeso
·
Kläder & Bli fin Jag är dels lite trött på förlovningsringen jag har, och ska dessutom förhoppningsvis gifta mig snart, så det börjar bli dags att leta...
Svar
9
· Visningar
692
R
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
1 255
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka