Micklem- hiss eller diss?

@MiniLi - hjĂ€lp đŸ€Ł! Jag mĂ„ste vara blind! Ser verkligen ingen betydande skillnad mellan Lingus II och Micklem pĂ„ bild (antar att jag skulle fatta om jag stod med ett av varje framför mig), och nu Ă€r jag nyfiken! Tack 🌾
Du skrev Lingus först och det Àr ett annat trÀns Àn Lingus II vilket skapar förvirring.

Du har rÀtt i att Lingus II ser ut som en Micklem-kopia. Personligen börjar jag bli trött pÄ att Hööks betalar slavlöner för att nÄgra stackars arbetare i ett U-land ska sy ihop kopior av produkter som folk jobbat hÄrt för att uppfinna. Det började med flera kopior av PS produkter och de kopiorna var inte ens bra, sedan Lingus som Àr en kopia pÄ Vision designs trÀns. Nu fortsÀtter man tydligen med Micklem :wtf:
 
  • Gilla
Reactions: Gry
Du skrev Lingus först och det Àr ett annat trÀns Àn Lingus II vilket skapar förvirring.

Du har rÀtt i att Lingus II ser ut som en Micklem-kopia. Personligen börjar jag bli trött pÄ att Hööks betalar slavlöner för att nÄgra stackars arbetare i ett U-land ska sy ihop kopior av produkter som folk jobbat hÄrt för att uppfinna. Det började med flera kopior av PS produkter och de kopiorna var inte ens bra, sedan Lingus som Àr en kopia pÄ Vision designs trÀns. Nu fortsÀtter man tydligen med Micklem :wtf:
Det Àr ju en annan klok aspekt! Vet du nÄgot om hur Rambo lÄter tillverka Micklem? Att köpa shysst producerat Àr ju en viktig del i att pÄverka mot en bÀttre vÀrld.

Ha, ha, att jag bara skrev Lingus sĂ€ger vĂ€l Ă€n mer om hur borta jag Ă€r frĂ„n prylvĂ€rlden 😉😅
 
Det Àr ju en annan klok aspekt! Vet du nÄgot om hur Rambo lÄter tillverka Micklem? Att köpa shysst producerat Àr ju en viktig del i att pÄverka mot en bÀttre vÀrld.

Ha, ha, att jag bara skrev Lingus sĂ€ger vĂ€l Ă€n mer om hur borta jag Ă€r frĂ„n prylvĂ€rlden 😉😅
Nej det vet jag inget om Micklem tyvÀrr förutom dÄ att jag gillar att lÀgga pengarna pÄ original.

Sveriges Radio (tror jag det var) granskade fabrikerna som budgetmÀrken, bland annat hööks, anvÀnder och det var vidrigt. Arbetarna kromgarvar lÀdret genom att kliva runt i en balja barfota. Krom Àr giftigt för övrigt.

Jag vet att Horseware i alla fall tillverkar sina dyrare tÀcken i Irland sÄ de försöker vÀl pÄ nÄgot sÀtt.

Jag brukar tÀnka att miljövÀnliga lÀderprodukter tillverkade av svenska hantverkare kostar som TÀrnsjös saker. Allting som Àr billigare tummar pÄ nÄgot. BudgettrÀns för ett par hundralappar tummar pÄ (för) mycket. TyvÀrr, för jag tycker att Lingus Àr ett snyggt trÀns som sÀkert Àr skönt för hÀsten.
 
  • Gilla
Reactions: ako
Det Àr ju en annan klok aspekt! Vet du nÄgot om hur Rambo lÄter tillverka Micklem? Att köpa shysst producerat Àr ju en viktig del i att pÄverka mot en bÀttre vÀrld.

Ha, ha, att jag bara skrev Lingus sĂ€ger vĂ€l Ă€n mer om hur borta jag Ă€r frĂ„n prylvĂ€rlden 😉😅
Jag har ingen koll pÄ tillverkningen, men kan konstatera att de dyrare Micklem Diamante Competition och Deluxe Competition bÄda har engelskt lÀder, övriga inte. Kan vara en ledtrÄd!
 
  • Gilla
Reactions: ako
Du skrev Lingus först och det Àr ett annat trÀns Àn Lingus II vilket skapar förvirring.

Du har rÀtt i att Lingus II ser ut som en Micklem-kopia. Personligen börjar jag bli trött pÄ att Hööks betalar slavlöner för att nÄgra stackars arbetare i ett U-land ska sy ihop kopior av produkter som folk jobbat hÄrt för att uppfinna. Det började med flera kopior av PS produkter och de kopiorna var inte ens bra, sedan Lingus som Àr en kopia pÄ Vision designs trÀns. Nu fortsÀtter man tydligen med Micklem :wtf:

Jag har dock för mig att det visade sig att PS ocksÄ kopierat nÄn/nÄgra modeller.
 
Jag har dock för mig att det visade sig att PS ocksÄ kopierat nÄn/nÄgra modeller.
JasĂ„? Jag Ă€r inget fan av PS pĂ„ grund av att jag tycker att de har för mycket kvalitetsproblem för priset men just det visste jag faktiskt inte. De marknadsför det som om de Ă€r först med sina idĂ©er sĂ„ dĂ„ Ă€r det vĂ€l Ă€nnu vĂ€rre 😕
 
JasĂ„? Jag Ă€r inget fan av PS pĂ„ grund av att jag tycker att de har för mycket kvalitetsproblem för priset men just det visste jag faktiskt inte. De marknadsför det som om de Ă€r först med sina idĂ©er sĂ„ dĂ„ Ă€r det vĂ€l Ă€nnu vĂ€rre 😕

Jag har bestÀmt för mig att det för nÄgra Är sen blev lite hallÄ nÀr PS gick ut och anklagade nÄn (Hööks?) för plagiat och det visade sig att de ocksÄ plagierat.
 
Är det inte schabraken som Ă€r mycket lika Equestrian Stockholms modeller?
Eller var det Àven nÄgot bland lÀderprodukterna...?

Jag har för mig att det var nÄtt trÀns som en liten egen sadelmakare kommit pÄ och sÄlt egna exempel av. Men jag kan ha fel.
 
Googlade lite och det kan varit Shape frÄn House of Charisma. I sÄ fall var det inget plagiat, utan de slÀppte av fascinerande skÀl 2 vÀldigt lika trÀns samma vÄr.
 
AngÄende Micklem og lÊr kvalitet, jeg kan anbefale Lumiere trinse. De er av italiensk lÊr, kjempegodt lÊr, veldig fornÞyd med mitt. Ja, det er en Micklem kopi, men jeg har ikke rÄd til Micklem i engelsk lÊr, Lumiere sine er 1000 kr billigere. Merket er fra Australia, om noen skulle google og blir forvirret.
Tror de produseres i Italia, men ikke sikker.
 
Jag gillar mitt micklem vÀldigt mkt! Har haft det lite frÄn och till i olika grenar! Just nu har jag det i hoppningen.Tycker det har bra passform och visst, det Àr lite meck med att fÄ till bettremmarna och nosgrimman i rÀtt lÀge och höjd dÄ jag inte vill ha det för lÄgt . Har ett 3 delat med fasta ringar till dÄ jag tycker det blir bÀttre passform Àn med rörliga bettringar.

Screenshot_20190919-232306_Gallery.jpg
 

Liknande trÄdar

GnÀgg Hej! Hösten 2019 köpte jag mig ett projekt. Ett sto med en sÄ kallad bock-problematik. Idag maj 2020 sÄ Àr hon som en helt annan...
2
Svar
28
· Visningar
3 895
Utrustning Testat att försöka passa in ett micklem trÀns pÄ min nya pÄlle. Har aldrig anvÀnt ett sÄdant tidigare och faktiskt inte sett det...
2
Svar
26
· Visningar
11 882
S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av vĂ„ra gamla kompisar fĂ„ somna in. Mattes hund Ă€nda ut i klorna. DĂ„ vi trĂ€ffades sĂ„ litade...
Svar
6
· Visningar
1 880
Senast: thea
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Göra inlĂ€gg med mobilen
Tillbaka
Upp