Midnattsritten i Sveg 2009

Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Nu är proppen godkänd! Den finns på vår hemsida och kommer förstås också ut på SvRF sida.
Mvh Svegs Ryttarförening

Hej!:laugh:
Sitter här och funderar skarpt på om vi inte ska ta och åka upp till eran Midnattsritt!:idea:
En fundering i från min sida som påverkar planeringen är en ungefärlig startid på tävlingsdagen, egentligen är jag intresserad av att veta ungefär vilken tid som ritten är över för att kunna veta hur många övernattningar som behövs?
/Camilla
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Ni är SÅ välkomna upp hit:). Tror inte ni ska behöva ångra er. Det blir en fin ritt med fina banor:). Vi har sagt preliminärt att T120 startar kl 19.00 på lördagkväll och målgången beräknas då på morgonkvisten någon gång, 06.00- 07.00, T80 startar preliminärt kl 22.00 och målgången blir även den då på morgonsidan, lite tidigare än T120. T50 startar 22.30 och målgången för den klassen blir då runt 03.00- 04.00. CR ch PP startar båda 23.00 och rider någon timme över midnatt. Tiderna är lagda så att alla ska få rida runt midnatt.
Återigen- varmt välkomna!!
//Irja Svegs Ryttarörening
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Kom på en sak till.. Tid för besiktning har vi satt till kl 15.00-17.00 för T120 och T80 (+ andra i mån av tid) och kl 19.15- 21.00 för övriga ekipage. Lördag 11 juli då, förstås;)
//Irja
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Vad konstigt det känns att besikta när jag normalt sett är hemma/påväg hem från tävlingen :p
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Jag hade ju tänkt att rida Svegsritten men måste ändra om i planerna eftersom de nya CEI reglerna tillkommit. Har jag tur kan jag kanske rida någon av mina andra men finns det någon som vill ha ryttare så hojta till!
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Jag hade missat att det är * på midnattsritten. Synd, det grusade mina planer...jag som ville åka! :(

Har inte ridit distans sedan 2006, då var det bl.a en 160 km men det hjälper ju inte ett dugg i dagsläget. Hästen min däremot är ny i sporten.
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Midnattsritten är med i Norrcupen. Ritten är en bra möjlighet för er med "nya" hästar. Den har flera olika distanser: 120 km, 80km och 50 km. Clearrounden är på 45 km och prova på är 20 km lång.
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Inte mening en att göra dig förvirrad, det jag menade är att jag bör rida andra tävlingar för att kvala min häst, på * tävlingar.
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

aha, jag har ju inte ridit distans på ett tag heller, uppfattade det som att det var CEI eftersom jag såg stjärnan :p
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Nej, ingen CEI på Midnattsritten. * står för att tävlingen ingår i Norrcupen.
Så då kan du ju komma:idea:
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

När får man börja anmäla sig ? :banana:
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Nu närmar det sig för er som tänkt rida Midnattsritten att anmäla sig. :bump:
Det finns lite info i bloggen på vår hemsida.

http://www.svegsryttarforening.se/harjedalsritten_2009.htm

För er som har funderingar så kan ni ställa dem i vårt forum som vi har på hemsidan eller maila. En del info har ni redan i den här tråden.
:love:
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Vad kul! Vi ska bara rida björkvik och se hur formen är, sen anmäler vi oss ;)

Jag fick reda på att jag visst är livstiskvalificerad att rida alla dessa ritter med stjärnor, det var ju trevligt! :D
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Nu närmar det sig för er som tänkt rida Midnattsritten att anmäla sig. :bump:
Det finns lite info i bloggen på vår hemsida.

http://www.svegsryttarforening.se/harjedalsritten_2009.htm

För er som har funderingar så kan ni ställa dem i vårt forum som vi har på hemsidan eller maila. En del info har ni redan i den här tråden.
:love:

Jag titttade genast in på Svegs ryttarförenings hemsida och vill bara tipsa om det fina bildspelet som finns där. Det ser verkligen härligt ut! bra reklam för ritten och man blir så sugen på att anmäla sig och rida mot soluppgången.

/Sigrid, Hofors
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Ja, filmen blev väldigt bra.
Det ska bli roligt att ta emot er alla.
Här ligger det fortfarande snö kvar och familjen har precis kommit hem från en trivseldag i slalombacken som finns med på en av slingorna för T120 och T180.

För er som kommer att rida de distanserna kommer verkligen att få uppleva något utav de vanliga men en otrolig vacker utsikt över Härjedalen och ända bort till Sonfjället.

Ja nu har vi några spännande dagar framöver när våren smälter fram mer och mer.:banana:
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Nu har det börjat ramla in anmälningar även till våran ritt. Spännande.

Det ska bli riktigt roligt det här.:bump: :banana:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Tänkte försöka skaffa en hemsida till en mindre kennel. Önskar en ren design med inte alltför mycket detaljer. Lättnavigerad. Någon...
Svar
5
· Visningar
388
Senast: Lyan
·
Övr. Katt Nattdjur som dom är så kommer mina gärna igång lagom till att man ska sova/mitt i natten 😅 Någon som har bra tips på någon leksak som...
Svar
9
· Visningar
681
Senast: MJLee
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
2 828
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 586
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp