Migrän och behandling

Ja, för mig är det verkligen värt plågan, det är så tufft att ständigt ha ont på något vis i huvudet så även om sticken känns så är det ju över på en kort stund. Så även om jag är rätt pipig när jag sticks så kan jag absolut inte tänka mig vara utan det, åkte ju tidigare 50 mil enkel resa för att få det, sov på hotell en natt och så hem dagen efter med tåget igen. Samma i typ tre år.

Jag får var 12 e vecka och det brukar fungera bra. Nu senast hade läkaren semester och jag fick välja om jag ville vänta tills hon kom tillbaka från semestern (så det skulle gå 15 veckor) eller låta en kollega till henne sticka, men jag valde vänta eftersom jag ju tycker det är obehagligt och vet hur hon är och gör (har haft en av hennes kollegor en gång och han har inte samma handlag utan det var lite mer hårdhänt och det går inte riktigt hem hos mig). Det var antagligen det som gjorde att botoxen inte tog den gången som den skulle, har varit hemska veckor, så efter 9 veckor fick jag botox igen. Nästa gång är efter de normala 12 veckorna.

Tar Candesartan (blodtrycksmedicin) också, mot huvudvärk, har inte högt blodtryck, vet inte om det hjälper så mycket, men fick öka dosen nu i väntan på botoxen nu när den inte hjälpte.
Oj, ja vad gör man inte för att få må bra 🤩. Underbart att höra att det fungerar för dig. Visst är det otroligt jobbigt att ha ont i huvudet och när man inte har det så går man bara å väntar på den ska komma för det gör den alltid 😫.
 
Jag tycker inte heller att sticken är så farliga. Vissa områden känns mer än andra men man vänjer sig. Dessutom försvinner smärtan direkt så det är verkligen bara sticksmärta.
Jag tycker att det känns mest i käkarna och vid sidan av huvudet, bakom tinningen. Men känns knappt alls i nacken eller axlarna.
Jag får runt 20-30 stick per gång, går var 12:e vecka ungefär.
 
Jag tycker inte heller att sticken är så farliga. Vissa områden känns mer än andra men man vänjer sig. Dessutom försvinner smärtan direkt så det är verkligen bara sticksmärta.
Jag tycker att det känns mest i käkarna och vid sidan av huvudet, bakom tinningen. Men känns knappt alls i nacken eller axlarna.
Jag får runt 20-30 stick per gång, går var 12:e vecka ungefär.
Tack för att du delar med dig, mycket värdefullt 🤩
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag varnar för lite långt och kanske rörigt inlägg. Jag borde nog vara anonym men orkar inte skapa ett nytt nick just nu. Jag behöver...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 186
Senast: EmmaW
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår vet jag inte vad som hände. Jag var så anti och arg och irriterad och kände mest för att gå runt och retas och ha sönder saker...
Svar
0
· Visningar
354
Hästvård Fick ett erbjudande om att ta med min häst till en alternativ behandlare (kinesisk medicin, akupunktur) då det blivit ett återbud...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
18 495
Senast: Lickety
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
27 815
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp