Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vad tkr ni om dom här betten?? Själv anser jag att dom se hemska ut, skulle aldrig stoppa in nåt sånt i munnen på mina hästar.....
Men vet flera som tycker att hästarna går SÅ bra på det...
Personligen tycker jag att så fort man har tungfriheter som är så höga att de riskerar att peta upp i gommen så ska nosgrimman bort, för om inte hästen kan gapa så kan den få ordentliga skador. Att kombinera det med hackamore är därför i mina ögon rätt suspekt.
Jaaaa, de här betten ser ju störtsköna ut!
Jag skulle vara rädd för att hålla ett sånt i handen, för att inte tala om helt skräckslagen av att ha ett sådant i hästens mun! Må vara hur bra som helst, jag köper det inte!
Jag kan inte tänka mgi att det är så många hästar som går SÅ himla bra på det. Jag har sett åtminstone en häst i WC som har gått en hel bana med vidöppen mun på detta bett såg inte för skönt ut
Om man ska behöva ha ett sådant här bett så måste man ha en otroligt stark häst och väldiga kontrollbehov. Royne Zetterman tycker ju exempelvis att det är för skarpt att rida med.
De är väl ganska många som rider på de bettet i WC. Om jag inte minns fel så sa våra kära kommentatorer, att de var ett gammalt westernbett som fått "uppfräshning".
Snarare att folk här i europa efter 50 år har upptäckt att de existerar (jo betten har faktiskt funnits så länge) och som vanligt med "nya" saker så blir det en modefluga som "alla" ska prova på :smirk:.
Skarpt, jo kanske det men inget bett är ju skarpare än handen som håller tygeln, då skulle ni se bettet som jag rider mitt paintsto på......
Och ändå är hon mjuk som sammet i munnen och det går att rida på lösa tyglar.
Själv skulle jag nog inte stoppa ett Mikmarbett i hennes mun, men inte på grund av att det är så "skarpt" som ni tycker utan för att det är alldeles för tjockt för min hästs mun....... hon skulle inte kunna stänga truten runt det.........
Hästnyheter Det som stökar är ju dock att man är sitt personliga varumärke varje sekund i och med att det inte finns någon särskildas mellan IRL och...
Hundavel & Ras Det beror helt och hållet på tycker jag. Min shiba är inte avelsmaterial mentalt, men hon lider inte av det. Det går att anpassa livet...