Bukefalos 28 år!

Min cykel blev stulen

Ja inget ovanligt problem i detta landet jag vet. Men jag känner mig ändå lite ledsen över det. Vi har kamperat ihop i 17 år och jag har bytt ut en del delar på den under den här tiden och den var i bra skick och jag hade satt bra däck på den. Detta året kamperade vi ihop och gjorde min tjejvättern på hemmaplan. Den var min frihet när jag skulle ta mig till affären och jag har gjort många härliga lite längre rundor på somrarna på den. Att ha cykel betyder mycket frihet för mig då jag inte framföra några typer av motorfordon på grund av sjukdom så det är mitt främsta transportmedel för kortare sträckor. Jag hade extralås men det hjälpte inte den blev ändå stulen utanför vårt hus. Men nu får ny cykel vänta till våren då jag inte riktigt har råd med en ny just nu.

Då den var så gammal hade jag fått 20 procent av nypriset på hemförsäkringen och det går jämnt upp med självrisken så jag struntade i att anmäla till försäkringsbolaget och jag har inte heller polisanmält stölden. Ville bara skriva av mig lite.
 

Himla trist, samma har hänt mig även om det var länge sedan. Men jag hade absolut polisanmält, en så pass gammal cykel kanske bara "lånades" för en kortare tid för att sedan dumpas i ett buskage och kan dyka upp på polisens hittegodsavdelning. Eller i samband med något polistillslag det vet man aldrig.
 
Himla trist, samma har hänt mig även om det var länge sedan. Men jag hade absolut polisanmält, en så pass gammal cykel kanske bara "lånades" för en kortare tid för att sedan dumpas i ett buskage och kan dyka upp på polisens hittegodsavdelning. Eller i samband med något polistillslag det vet man aldrig.

Den försvann samma natt som de länsade flera förråd i våra källare så jag tror snarare på att det är några professionella. Den hade kraftigt extralås av typen Abus med härdat stål så det känns inte som någon har gått förbi och snott den på ingivelse då det krävs rätt kraftiga verktyg för att få loss ett sånt lås. Det hade ju helt klart varit lättare för dem att bara skruva av framhjulet.
 
Vad tråkigt! Jag hade också en låst cykel som nog blev stulen av "proffs", men den dök faktiskt upp något år senare ändå när polisen har gjort något tillslag. Apropå att det ändå kan vara värt att anmäla. Nu var min i dåligt skick efter stölden och jag hade köpt en ny för länge sedan och tagit ut försäkringen, men utifall du skulle ha tur med din :)
 
Anmäl i alla fall! En släkting struntade i att anmäla att en ganska gammal cykel blivit stulen, men polisen hittade den hos nån som hade massor av stöldgods och lyckligtvis hade släktingen registrerats som ägare nånstans så polisen ringde faktiskt henne och frågade om hennes cykel var stulen. Kanske ovanligt med sån tur, men finns ju ingen anledning att inte anmäla det.

Förstår att du är ledsen över det :(.
 
Skulle också anmäla och sedan hålla koll på blocket. Är ju några som hittat sin cykel på blocket och sedan fått hjälp av polisen för att få tillbaka den.

Är så förbannat tragiskt att det inte går att ha saker ifred😔
 

Liknande trådar

Samhälle Jag är så trött på detta. Nu har jag gett upp tanken på att ha egen cykel, det går uppenbarligen inte i den här stan. Innan vi flyttade...
2
Svar
38
· Visningar
2 243
Senast: Enya
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 585
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp