Min dobermann var stulen..

Sv: Min dobermann var stulen..

Vilka idioter det finns! Tror de inte att man känner igen sin hund.
 
Sv: Min dobermann var stulen..

Tack för tipset. Ska maila direkt.
 
Sv: Min dobermann var stulen..

Fy så hemskt! Sådana där knepiga människor ger jag inte mycket för.

Men du, klandra inte dig själv. Du gjorde det du tycket var bäst för hunden, fast det var ett svårt beslut. Det är inte du som har gjort något fel här, det är damen.
 
Sv: Min dobermann var stulen..

Håller med de flästa om att det inte var ditt fel men gu så dumma människor det finns asså man blir så jävla lädsen när man hör ngt sånt här hur fan kan man bara ta någon från någon annan när de älskar varandra & mår bra av att vara med varandra & att sedan behandla ett djur så illa FYFAN! Om det finns nån sån här på buke hoppas jag inerligt att du får ditt straff FYFAN PÅ DOM! :cry:
 
Sv: Min dobermann var stulen..

*kl*
Sånt här, liknande, har hänt i alla tider. Finns alltis suspekt folk som försöker fiffla utan tanke på vilket lidande det ställer till med. Har själv haft kontakt med en uppfödare (nu är vi över 20 år tillbaka) som fick stjäla tillbaka en hund som hon lämnat ut på foder och som sen sålts till missbrukare där hunden for väldigt illa och sen körde dom hunden till mig som jobbade upp den psykiskt igen. När allt juridiskt var klart körde jag ner hunden sen till uppfödaren igen...den fick det bra, kan jag tillägga...

Inte långt efter det kom den en bekant som undrade om jag kunde ta över hennes hund, en dobermann (ovanligt fin faktiskt) men jag hade onda aningar och vägrade. Det visade sig att bekantingen var fodervärd, bara, och som nu tröttnat och ville väl ha ut en hacka. Rätta ägaren hämtade hunden rätt omgående efter detta...

Tillfället gör tjuven, sägs det...:cool:
 
Sv: Min dobermann var stulen..

och trollslända.

Det är svårt att låta bli att klandra sig själv. Jag fick så många hintar om att han varit i fler hem och jag tänkte försöka ringa en djurklinik där jag visste att han varit innan jag ägde honom men jag tänkte inte att de kunde ge mig några upplysningar om honom som jag inte redan visste. *suck* hur godtrogen får man vara.

Det värsta är att veta att han hade männsikor han avgudade och en liten pojke som var hans bästa vän som bara väntade på honom. Men så kan han inte berätta det för mig. Jag hörde han inte.. :cry:
 
Sv: Min dobermann var stulen..

Men även om familjen sörjde och letade efter sin vovve, så tror jag säkert dom är mkt glada och tacksamma när dom fick höra att du hade hand om honom , och att han fick den bästa vården när han väl kom ifrån "idioterna" som stal honom.

jag tycker absolut inte du ska känna skuld över ditt handlande.

Vad vi dock alla kan ta lärdom av en sådan här historia är:

ATT NÄR/OM VI HAMNAR PÅ ETT SÅDANT STÄLLE, DÄR MAN KÄNNER "BAD FEELINGS" ANGÅENDE DJURHANTERINGEN/VÅRDEN- ISTÄLLET FÖR ATT KÖPA ETT DJUR DÄR OCH RÄDDA DET FRÅN MISÄR-(DOM PENGARNA GÖR JU SÅ ATT VERKSAMHETEN KAN FORTSÄTTA I OFÖRMINSKAD ELLER ÖKAD OMFATTNING!!!)-
RING ISTÄLLET DET LOKALA DJURSKYDDET-DU KAN VARA ANONYM- OCH TALA OM ATT DU ÄR OROLIG ÖVER DJURENS SITUATION!
DET FINNS INGEN SOM DESSA MÄNNIKOR SKYR MERA ÄN DJURSKYDDET!
 
Sv: Min dobermann var stulen..

Usch, stackars både dig och hunden!
Sabla kärring hon den damen verkar vara.
 
Sv: Min dobermann var stulen..

Fy FAN!!!
Jag blir så arg och upprörd när jag hör sådant...
Hoppas att denna människa inte säger att hon har en kennel, eftersom jag ska skaffa mig en dobermann... Vill ju inte ha någon hund ifrån henne...
Ursch stackars dig.. Men jag tycker att du gjorde det bästa beslutet.. ja menar du visste ingenting om att den var stulen så det är definitivt inte ditt fel...
Du får bara försöka tänka så, fast jag kan bara tänka mig hur jobbigt det är för dig..

//Carro
 
Sv: Min dobermann var stulen..

Hon har inte ett "svenskt" namn va??

Kolla blocket.. värmland, sök på munkfors...
 
Sv: Min dobermann var stulen..

"KL"

JAg undrar om det kan vara samma dam som bodde i Motala-trakten för x antal år sedan. Vi kom över vår gamla husky genom henne, det upptäcktes genom efterforskning när hunden väl var hemma hos oss. Men det finns å andra sidan så många knäppgökar.
 
Sv: Min dobermann var stulen..

Vad vi dock alla kan ta lärdom av en sådan här historia är:

ATT NÄR/OM VI HAMNAR PÅ ETT SÅDANT STÄLLE, DÄR MAN KÄNNER "BAD FEELINGS" ANGÅENDE DJURHANTERINGEN/VÅRDEN- ISTÄLLET FÖR ATT KÖPA ETT DJUR DÄR OCH RÄDDA DET FRÅN MISÄR-(DOM PENGARNA GÖR JU SÅ ATT VERKSAMHETEN KAN FORTSÄTTA I OFÖRMINSKAD ELLER ÖKAD OMFATTNING!!!)-
RING ISTÄLLET DET LOKALA DJURSKYDDET.

Precis min tanke!
Köp aldrig djur av "skumma" människor - det sponsrar deras verksamhet!

Sen är det ju tyvärr så att dessa vrickade människor ofta är manipulativa och skickliga på att dölja sanningen. Suck...
 
Sv: Min dobermann var stulen..

KL

Verkar misstänkt mycket som denne person som säljer SÅ BILLIGA dobberman med BRA föräldrar! Kan man "flagga " annonser på blocket :confused:

Min spontana tanke..är mans eriös gör det ju inte om man blir kollad, eller?
 
Sv: Min dobermann var stulen..

Jo,jag var också inne och kollade annonsen,det blev ju lite "ta 3(4) betala för 1"

Och föräldrarna(om det nu var dom)var ju importer och kuppade,i och för sig ingen säkerhet/garanti om hur seriös man är,men om det är lagligt gjort,så bör ju dessa ha papper!
Och varför då ha så billiga valpar..
 
Sv: Min dobermann var stulen..

Precis! Inget om de är reggade eller ej heller, och har man GK uppfödning tjänar man ju på att regga...
 
Sv: Min dobermann var stulen..

Och drar man det lite hårdare,med tanke på priset,så hamnar nog oftast dessa billiga hunda,av lite tuffare karakär,i orätta händer(inte alltid,men ofta)!
 
Sv: Min dobermann var stulen..

Någon som vill PMa namnet på denna kvinna.. Misstänker en annons..:angel::crazy:
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 207
Senast: Acto
·
Hundträning Jag jobbar på ett mindre kontor, vi är fyra sammanlagt på arbetsplatsen. Jag jobbat administrativt och sitter mest på kontoret, de andra...
Svar
6
· Visningar
1 155
Senast: Praefatio
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
989
Senast: Viva
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 893
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp