Min dobermann var stulen..

Sv: Min dobermann var stulen..

Nepp, som jag trodde ej registrerade. Men de hade gått igenom vet.bes. vilket jag tycker många valpar gör. . .
 
Sv: Min dobermann var stulen..

Nepp, som jag trodde ej registrerade. Men de hade gått igenom vet.bes. vilket jag tycker många valpar gör. . .

Är det den annonsen på b*o*c*e*t med de två tikvalparna eller?
Sa personen någon om föräldrarnas stam?
Vaccinerade?

:crazy:
 
Sv: Min dobermann var stulen..

Japp det är det.
Nä och jag jette inte fråga heller för hon var SÅ noga med att tala om att de precis,precis var vet.bes. UA och kommentaren "trevlig valp". Ja de var vacc. jag kan faktiskt bli blyg och sa bara att jag tyvärr inte var intresserad eftersom de ej var reggade, i en annan annons från samma människa står de lite om pappan...
 
Sv: Min dobermann var stulen..

Men fy! Hoppas verkligen ni lyckas sätta dit henne. Hon ska inte ha djur!:mad:
 
Sv: Min dobermann var stulen..

Är det samma typ som vill "låna ut sin tik" som hon ska låta valpa hos passaren som får en valp för besväret att driva upp en valpkull.
Hon har själv inte tid för hunden, men ska para henne.

Herregud säger jag bara och hoppas att ingen är dum nog att nappa på erbjudandet.
 
Senast ändrad:
Sv: Min dobermann var stulen..

Är detta samma kvinna som är välkänd i hundvärlden för sina bedrägerier? Jag vet att denna kvinna flyttat runt en hel del och bytt namn ett antal gånger och lurat så otroligt mycket människor genom åren. Hon har haft diverse olika raser samt blandisar, utesluten på livsstid ur SKK. Mestadels schäfer tror jag men även dobberman. I 40-årsåldern och ganska omskriven i media.

Är det samma eller en annan av samma skrot och korn?
 
Sv: Min dobermann var stulen..

Ser jag fel eller har hunden små ärr i ansiktet? :crazy:
 
Sv: Min dobermann var stulen..

det ser ut som märken iaf..

Något annat jag reagerade på är också att det är väldigt skitigt på golvet, och i annonsen säljs 8 valpar, och det är 10 st på bilden..
Dock kan ju två vara tingade redan.
 
Sv: Min dobermann var stulen..

kan man inte be djurskyddsnämnden att göra ett oanmält besök?

Damen ifråga har ju redan blivit fälld för att ha varit vårdslös med koppel och sådant, så de kanske är lättare att få dem att åka ut när det redan finns något på henne?
 
Sv: Min dobermann var stulen..

Det är bedrövligt, men känns som våra "onda anningar " på internet är ett svagt argument, däremot är de nog mer trovärdigt om någon i Munkfors säger ifrån !
 
Sv: Min dobermann var stulen..

gud vad billiga de är :crazy: om de nu har så bra föräldrar borde de ju inte vara några problem att sälja dem dyrare. jag betalade mer än de dubbla för min renrasiga dobermann...jisses.
 
Sv: Min dobermann var stulen..

Är detta samma kvinna som är välkänd i hundvärlden för sina bedrägerier? Jag vet att denna kvinna flyttat runt en hel del och bytt namn ett antal gånger och lurat så otroligt mycket människor genom åren. Hon har haft diverse olika raser samt blandisar, utesluten på livsstid ur SKK. Mestadels schäfer tror jag men även dobberman. I 40-årsåldern och ganska omskriven i media.

Är det samma eller en annan av samma skrot och korn?

Du menar nog en annan. Den du menar har nog kallat sig Pia Snellman bl.a.
Hon har bott bara nån mil från mig och har även hyrt ut stallplatser.
Men när hästägaren sen kommer är hästen borta.:eek:
Har suttit i fängelse för sina bedrägerier.
Tar ut handpenning på valpar som inte ens finns och man ser ofta annonser på blocket från henne där hon säljer schäfer.
Men tydligen även är inom kattsvängen vad jag har förstått det.
Annonseraren heter oftast Marie eller Kari.
Hon mer eller mindre spottar fram valpar.
Men sen är ju frågan hur många valpar det verkligen FINNS.. egentligen. :crazy:

http://vovve.net/Rastplatsen/display_message.asp?tid=2268102
http://www.trollsangen.se/alltomhundinorr/Pia Snellman.htm
http://www.pitbullforum.se/svenska-hundskojare/t1132/0/
http://www.gislaved.net/gb/?gb=13036 (står lite om henne några inlägg ner)
http://www.kattforum.se/search.php?search_author=Space&sid=9d1d75270e95850b6ecbe391c9ebad91

Jag såg när hon annonserade om stallplatser uthyres 2006.
Jag tänkte stallat upp min häst där, men det blev aldrig så då jag hittade en annan plats.
TÄNK om jag gjort det.
Då kanske min häst hade försvunnit..
Hörde detta ang. stallplatserna i efterhand nämligen.. usch.
Då visste jag inte att det var hon.
 
Sv: Min dobermann var stulen..

Förstod mig inte på henne, frågade vad föräldrarna hade för stam.. Då säger hon att det är import från Frankrike... men gud vad har det med saken att göra då liksom.. Är man mycket insatt i en speciell hundras så kan man mycke väl veta stammen också oavsett om de är från sverige eller något annat land.
Hon har fortfarande inte talat om stammet på dobbisarna :crazy: Priset är ju bara hälften av vad ärliga renrasiga dobbisar skulle ha kostat :crazy: kostar väl ca 8000-9000kr
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 339
Senast: Acto
·
Hundträning Jag jobbar på ett mindre kontor, vi är fyra sammanlagt på arbetsplatsen. Jag jobbat administrativt och sitter mest på kontoret, de andra...
Svar
6
· Visningar
1 180
Senast: Praefatio
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 014
Senast: Viva
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 429
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp