Bukefalos 28 år!

Min dotter har blivit utsatt för övergrepp

Sv: Min dotter har blivit utsatt för övergrepp

Den här boken, vet du om den finns att köpa i den vanliga handeln, och vet du författare eller titel på den? Den känns som att det kan vara ett bra sätt att lära barnen det, det behövs ju även om de inte utsatts för övergrepp.
 
Sv: Min dotter har blivit utsatt för övergrepp

Då är pojken där med sin familj eftersom han har en bror i min dotters femårsgrupp....

Vet hans föräldrar om vad det är som händer, vad deras son gör och har gjort? Det är ju helt sjukt att de inte gör något åt det i så fall, alternativ att förskolan inte larmar till socialen om honom. Har du själv varit i kontakt med hans föräldrar? Man börjar ju undra vad den här killen sett eller varit med om själv eftersom han beter sig så här, tycker det är väldigt ungt att få såna här beteenden att ge sig på yngre. Och om han nu inte är frisk ska han få hjälp och absolut inte vistas på ett sånt här öppet fritids.

Tycker det är helt oacceptabelt att man inte gör mer för er skull..
Hoppas din dotter mår bättre och även ni vuxna, hemskt att sånt här händer. :crazy:
 
Sv: Min dotter har blivit utsatt för övergrepp

Nämen gud:cry:
Finner inga ord! Sådant ska ingen behöva uppleva! 5 år?!:cry:
 
Senast ändrad:
Sv: Min dotter har blivit utsatt för övergrepp

Boken heter Min kropp är min och är skriven av Helena Enoksson. Googlade och det är tydligen Västerås Stift som står bakom den. Verkar även finnas på en del bibliotek.
Hittade en mailadress till dem på familjeliv. vasteras.stift@svenskakyrkan.se

Efter att barnet jag känner blivit utsatt skulle de läsa den på förskolan. Fattar inte varför de inte gör det innan något hemskt har hänt!
 
Sv: Min dotter har blivit utsatt för övergrepp

Nu har jag och min man varit på BUP och haft samtal med en kurator. det kändes jätte skönt att äntligen få komma dit... Dottern sover fortfarande dåligt och är allmänt orolig. På Bup fick vi den där boken Min kropp är min, den har jag läst tillsammans med dottern. Vi fick även information om hur barn kan påverkas då de är med om ett trauma, och både jag och pappan tycker att dottern uppvisar flera symtom. På Bup berättade vi om hur dottern är och upplever saker och ting och hur vi upplever det som hänt och händer.
Vi kommer få uppföljning, men ännu har vi inte fått tid för att dottern ska få gå i terapi, man anser att så här små barn inte behöver det, men jag känner ju min dotter och hon är väldigt smart, känslig och för sig och jag tror det skulle vara bäst för henne, för att hon ska kunna komma vidare.

Vi har varit och tittat på ett hus och det kan bli aktuellt att flytta i framtiden. Just nu har vi löst problemet med förskolan så att dottern går upp till dagis när pojken kommer till fritids, men det är ju faktiskt bara en kortsiktig lösning, hon kommer bli tvungen att träffa honom sen när hon börjar förskoleklass och skolan och vi vill inte utsätta vår dotter för det eftersom hon mår väldigt dåligt av att träffa denne pojke.

Idag var första dagen på förskolan efter jullovet, hon tyckte det var roligt. men sedan började hon att prata om att bygga ett staket för att hon inte skulle träffa pojken på skolgården, så då misstänker jag ju att hon har blivit utsatt för det idag och det känns ju inte bra...

Jag har ingen aning om vad som händer med pojken, lärarna har ju tystnadsplikt, men vår polisanmälan har gått vidare till socialen... Jag vet inte vad föräldrarna till pojken håller på med om de kanske är en bidragande orsak till att pojken gör såhär? Vi har iaf lyckats bra med att tala om för dottern att det inte är hennes fel, för hon skäms inte ett dugg och berättade om allt för grannen här om dagen.... Inte så bra iof, så då fick vi berätta för henne att hon nog inte skulle prata med alla om detta, även om det inte var hennes fel.... Men stackars grannen är ju också uppjagad nu då de också har döttrar på samma skolområde, de blir ju såklart rädda för deras barns skull....

Ah, det hela är helt sjukt, jag fattar inte att den där pojken fortfarande är kvar.... hade det här hänt på en arbetsplats bland vuxna hade ju fan inte våldttäktsmannen fått vara kvar!!!!! VARFÖR är det annorlunda med barn??? Det borde väl vara värre?????
Jag vet inte jag känner att allt känns lite hopplöst just nu.... jag har nog redan flyttat mentalt....
 
Sv: Min dotter har blivit utsatt för övergrepp

Vad skönt att få höra av dej. Jag har tänkt massor på er.

Skönt att ni får komma til BUP. Ni verkar vara kanonbra föräldrar som är lyhörda på er dotter.
Ni måste ju få hjälp att gå vidare tillsammans med er dotter. Hoppas boken kan hjälpa.

Jag blir varm i hjärat då jag hör hur din dotter kan tala om det. Även om det är lite tokigt i vissa situationer. Det är precis vad hon ska göra. Hon ska inte skämmas alls.

Skönt att ni ska flytta. Tycker det är synd att det är ni som måste flytta för en förändring och inte pojken. Men samtidigt så kommer er dotters minne vara förknippade med platsen vare sej gpojken är kvar eller inte. Så det kanske är lika bra..

Vad glad jag är att ni gjorde en anmälan. Det här är något som måste utredas noga. Pojken måste "räddas" från att göra liknande saker i framtiden. Önskar man fick veta mer men det är bra med tystnadsplikt.
Föräldrarna kanske har blivit rekomenderade att ha pojken kvar? Jag vet inte alls hur rutinerna ser ut runt sånt här. Personligen tycker jag han ska flyttas vare sej ni flyttar er dotter eller inte.

Jag vet inte varför det verkar vara så slapphänt runt pojken. Jag hoppas innerligt att det reds ut innan han gör om det mot ett annat barn.
 

Liknande trådar

Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
992
Senast: Praefatio
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 385
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 201
Senast: mars
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 524
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Brukshundar och könsbunden aggressivitet
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp