Min ekonomi

Status
Stängd för vidare inlägg.
Många skäl? Vilka utöver (rejält) förbättrad ekonomi eller missade inbetalningar?
Alla borgenärer kan begära avbrott.
Och jag har verkligen inte koll på vilka de är längre med alla som byter skulder med varandra.
Så jag har varit extremt orolig
Jag har inte missat en enda inbetalning.
Den,hyra, elen är det jag har betalat först.
 
Ja jag har sagt det för att skydda mig själv.

Jag har faktiskt full förståelse för att de bukefalister som hjälpt dig ekonomiskt pga påståenden om löneutmätning tills döden, typ och nu får reda på att du ljugit i 5 år (är väl så länge en skuldsanering pågår) är skitsura och känner sig utnyttjade.

Förmodligen hade de hjälpt dig även om du hade varit ärlig och sagt att du har haft skuldsanering och då hade du sluppit hela det här debaclet.

Sanningen har ju en tendens att alltid komma fram, eftersom lögner alltid trasslar till sig och folk börjar fundera.
 
Jag har inte varit på buke så länge att jag har koll på din bakgrund mer än jag indirekt förstått att det finns en del tunga erfarenheter där. Låter som det kan vara lite traumarelaterat att inte våga tro och inte kunna inrätta sig efter att något är tryggt?
Kanske.
Jag har inte orkat ta kontakt med vården om det.
Jag litar egentligen inte på någon.
Inte ens mig själv.
Oavsett om de bevisat om och om igen att de går att lita på.
Så att det är något jag kanske måste förändra.
 
Jag har faktiskt full förståelse för att de bukefalister som hjälpt dig ekonomiskt pga påståenden om löneutmätning tills döden, typ och nu får reda på att du ljugit i 5 år (är väl så länge en skuldsanering pågår) är skutsura och känner sig utnyttjade.

Förmodligen hade de hjälpt dig även om du hade varit ärlig och sagt att du har haft skuldsanering och då hade du sluppit hela det jät debaclet.

Sanningen har ju en tendens att alltid komma fram, eftersom lögner alltid trasslar till sig och folk börjar fundera.
Ja det kan jag förstå
Absolut.
Men som sagt var,jag har hela tiden varit bombsäker på att den ska avbrytas.
Så att jag har liksom inte ens litat på att den är på riktigt.
Svårt att förklara den känslan för folk som är arga för lögnen och den ber jag om ursäkt för.
Men jag har verkligen inte trott att det skulle gå i mål.
Och det har det ju inte än.
 
Jag är inte insatt i alla vändor men har sett många som försökt ge råd genom åren, som stöttat och tydligen även med pengar(???). Kan inte tänka mig annat än att folk här hade varit jätteglada för din skull att du fått skuldsanering. Skuldsaneringen tar inte bort alla andra problem som du kan ha men jag förstår verkligen inte varför den biten behövde vara hemlig:) Det är ju något glädjande!
 
Alla borgenärer kan begära avbrott.
Och jag har verkligen inte koll på vilka de är längre med alla som byter skulder med varandra.
Så jag har varit extremt orolig
Jag har inte missat en enda inbetalning.
Den,hyra, elen är det jag har betalat först.

Nej? Det är ju KFM som kan göra en omprövning om borgenären begär det, om gäldenärens ekonomi förbättrats?
 
Jag vet en person som har skuldsanering och god man och där den goda manen som skulle sköta ekonomin, inte betalade räkningarna! Så skulle vara uppmärksam om du har god man...
Jo det är det jag vet och vi har ju nån här i regionen som förskingrat massor med pengar så jag kanske ska be typ en släkting.
 
Nej? Det är ju KFM som kan göra en omprövning om borgenären begär det, om gäldenärens ekonomi förbättrats?
Jag vet nog det innerst inne. Men har ändå inte trott på att det skulle gå.
Inte så att jag fått några rejäla löneförhöjning heller så det har ju inte funnit anledning, men mitt liv har varit fullt av gropar så jag har varit övertygad om att nåt skulle sätta krokben för detta med.
 
Min ekonomi har ju varit uppe för debatt här.
Ja jag har haft skuldsanering
Den ska enligt mina papper vara klar i höst, men användare här har ringt kfm och fått besked att det är sista gången denna månad.
Varför det är så jävla intressant att man tom ringer kfm, tar reda på mitt personnummer mm det vet inte jag.
Men det är också en av anledningarna till att jag hållt det "hemligt".
För att folk gärna vill sätta åt mig och jag har redan haft problem nog med att folk lägger sig i saker.
Ni får tro, tänka och tycka vad ni vill, men jag har mina anledningar.
Ska ni inte ringa och kolla så jag jobbar där jag gör och att jag talar sanning pm mitt fackliga arbete???
Så att n i kan trycka lite till???
Fattar inget. Är det så att folk här skänkt pengar till dig och du har uppmålat en värre historia än verkligheten?
Sen har folk luskat ut att det inte varit så illa?
 
https://www.bukefalos.se/threads/vad-goer-vi-del-cxcv.1526294/page-22#post-20516732

Jag har inga tvivel på att din ekonomi är dålig men kan förstå att folk känner att du ljugit med liknande inlägg. Du hade inte behövt skriva sånt här och det är svårt att förstå varför du gjorde :/ Att du varit livrädd för att skuldsaneringen ska avslutas förstår jag även om du gjort allt rätt, att inte vara helt säker förrän det är klart.
 
Jag har själv ljugit på nätet och vet så väl känslan när det känns som ett nät som kommer allt närmare och nästan stryper en... Det är både en nedtyngande och befriande känsla när allt kommer fram, först känns det som att man ska krossas under skulden och det är först senare som man inser hur befriande det var.

Så jag vill bara säga @Sonic76 att jag hoppas att du mår bättre snart och känner att du inte behöver göra något liknande igen :heart Hoppas att det går bra med skuldsaneringen!
 
Fanns det pengar kvar på kontot då att betala räkningarna? Har huvudmannen tagit ut alla pengar så finns det ju inget gode mannen kan göra..

Min mamma uppdagade en ganska stor härva där en god man köpt en massa saker och lämnat in kvitto på allting men huvudmannen hade inte fått några av dom sakerna. I slutänden tror jag det handlade om över 100 000 kr som den gode mannen tagit själv, där va även saker som gick till kronofogden om jag inte minns fel, det va dock ingen skuldsanering inblandat.
 
Jag har funderat på en typ av god man.
Det är inte riktigt som en god man, men den ser till att allt betalas och att jag får det som blir över.
Så att jag lär mig leva på det jag har kvar
Och inte dra på nya skulder vilket jag verkligen hoppas at jag inte är dum nog att göra.
Men jag vet själv hur min hjärna funkar.
Jag vill ju spara pengar nu när jag får pengar över och fortsätta leva snålt, men det vet jag inte förrän jag får en hel lön hur det egentligen ser ut.
Ska nog göra som sonen och lägga pengarna på ett konto det tar några dagar att få ut ifrån
Förutom pengar till veterinärbufferten då.
Så din dåliga ekonomi beror på att du levt över dina tillgångar?
Det är ingen bra orsak till att be om hjälp från okända privatpersoner.

Om du är orolig för att du ska skaffa nya skulder är det verkligen läge att ta proffshjälp. Åter - tjatar som en papegoja - budgetrådgivare..

Och självklart vet du hur mycket pengar du får i handen när kfm inte längre drar pengar. Din lön minus skatt. :)

Håll i det här nu! I ditt nya guldläge.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 405
Senast: IngelaH
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 209
Senast: alazzi
·
Skola & Jobb Idag insåg jag att det här inte är hållbart längre. Jag gillar mitt jobb, mina kollegor och är duktig på det jag gör. Tyvärr finns det...
Svar
15
· Visningar
1 875
Senast: _Taggis_
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
18 053
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp