Min gulliga unge! *stolt*

doglover

Trådstartare
Min son vaknade vid 8 tiden imorse.
Hans sovrum har 2 dörrar. En som går till köket och en som går till vardagsrummet.
Imorse hade han gått ut genom den dörren som går till köket( dörrarna är stängda när han sover). Väl där ute hade han tagit en stol från köksbordet, dragit den till kylen, tagit ut 2 yoghurt från safari (såna där enportions som man kan köpa i 4 och 8-pack)hämtat en sked och en gaffel och satte sig sedan på sin stol. Den ene yoghurten hade han öppnat själv och ätit upp när jag vaknade och gick ut i köket. Och ställt tillbaka stolen hade han gjort med.:p

:love: Börjar bli en stor pöjk nu. (2 år)

Sv: Min gulliga unge! *stolt*

Mysigt!
Min yngste brukade parkera nedanför kylen med dörren öppen och käka frukt, fruktlådan är i golvnivå.

Hehe, han parkerar inte vid kylen, utan tar det han vill ha.(utan att jag märker det) Behöver han hjälp, säger han till mig.:)

De små vet vart det goda finns.:D

Min 2-åring stod och hackade lök med stora kökskniven när jag kom ut i köket, inte lika gulligt :o. Måste nog sätta barnlås på knivlådor och kylskåp..

Dom är söta dom små liven. Mina brukar knycka glass ut frysen och gå och gömma sig under köksbordet samt ta kakor ur skåpet...

Min 3-åring brukar, om han tycker att jag sover för länge) hälla upp fil och flingor till sig och 2-åringen, hämta honom från hans rum med hjälp av en stol (han har grind till sitt rum) och hjälper honom i barnstolen.
När de är klara ställer han skålarna i disken och torkar av brorsan med disktrasan :p och lägger tillbaka duken på bordet.

När sambon gör frukost brukar killarna vilja ha bägg ( ägg ) och en morgon när pappa var ledig stod 3-åringen med 6 ägg i en kastrull och försökte få igång spisen :p

Livsfarligt när de är företagsamma eller om de nu bara är hungriga :)

Min 3 åring vet att hon får ta en frukt när hon sitter framför tv på morgon innan jag går upp., Så nu i clementin-tider kommer hon insmygandes till min sänghalva och sticker clementinen under näsan på mig och säger -Ta första. Då ska jag göra upp ett hål i skalet så hon kan fortsätta själv i soffan. Hon har insett att skalet smakar illa att öppna med tänderna... Tar det förlänge innan jag kommer upp så kan man alltid leta igenom kylskåpet efter mer frukt...

Liknande trådar

Övr. Hund Detta mail skickades imorse. Är det fler hundägare som känner igen sig? :rofl: :rofl: :rofl: Hej! Hemsidan var jättebra...
Svar
8
· Visningar
1 124
Senast: Favina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31