Min häst håller på att bli svart!!

L

lovegullit

Min häst håller på att bli svart på vissa områden..
26665_1241354569.jpg
Hans vanliga färg.
36695_1241354572.jpg
han håller på att få ål.
65441_1241354573.jpg
och så har han blivit jätte svart om bakbenen
97780_1241354575.jpg
och på "hakan"
13253_1241354578.jpg
även på manken.. syns inte så bra..
Alla dom här bilderna är tagna för några dagar sedan ... han är nu lite svartare..
Vad kan detta bero på?? hästen är 20 år gammal och har aldrig tidigare haft en antydan till att bli mörkare blir dock stickelhårig hårig på sommaren..
 
Sv: Min häst håller på att bli svart!!

kan inte heller se några bilder. Lägg upp dom på pixbox eller photobucket istället.
 
Sv: Min häst håller på att bli svart!!

hhm.. och så har jag inte bilderna på den här datan!! :cry: men ingen som vet något om det i alla fall..:o
 
Sv: Min häst håller på att bli svart!!

Din häst har plötsligt bestämt sig för att gå tillbaka till sitt ursprung och skaffa så kallade "primitiva tecken" snart blir han black med ståndman ska du se!

Allvarligt talat har jag ingen aning, coolt är det i alla fall! Är hästen brun eller fux i vanliga fall? Vilken ras är det? Har den alltid haft vita tvärränder i svansen?
 
Sv: Min häst håller på att bli svart!!

Tvärränderna i svansen heter Rabicano i alla fall. Har funnits där hela tiden.
Restan är ju lite spännande.
 
Sv: Min häst håller på att bli svart!!

Min brud ser exakt likadan ut! :o vad är detta för konstigt fenomen?

hon blir svartare och svartare runt bakknäna, Manken och bogen, Hakan och virveln på strupen. Framför allt hakan och manken... Helmysko, fast hon blir rätt söt för hon har nu en mix av svart-svettfux-eldfux-brunfux-isabell-brun :d

( Hon är nio och har aldrig heller blivit svart förut )
 
Senast ändrad:
Sv: Min häst håller på att bli svart!!

Din häst har plötsligt bestämt sig för att gå tillbaka till sitt ursprung och skaffa så kallade "primitiva tecken" snart blir han black med ståndman ska du se!

Allvarligt talat har jag ingen aning, coolt är det i alla fall! Är hästen brun eller fux i vanliga fall? Vilken ras är det? Har den alltid haft vita tvärränder i svansen?

Han är en brun arab som är 20 år.. ?
Ja han har alltid haft tvärränder i svansen..
 
Sv: Min häst håller på att bli svart!!

Min brud ser exakt likadan ut! :o vad är detta för konstigt fenomen?

hon blir svartare och svartare runt bakknäna, Manken och bogen, Hakan och virveln på strupen. Framför allt hakan och manken... Helmysko, fast hon blir rätt söt för hon har nu en mix av svart-svettfux-eldfux-brunfux-isabell-brun :d

( Hon är nio och har aldrig heller blivit svart förut )

Jo men det är en annan häst i stallet som oxå börjar bli lite svart.. men inte alls lika mkt??
 
Sv: Min häst håller på att bli svart!!

Och ibland är det typ borta..? och sen kommer det tillbaka:laugh: Och jag frågade en vet men hon sa att hon inte visste med det var inget farligt iaf...:crazy:
 
Sv: Min häst håller på att bli svart!!

:O samma med min häst fast det är på bakbenen, skumt.
 
Sv: Min häst håller på att bli svart!!

Ja.. och nu har han fått en mörk rand över bogen.. Tror ni det kan vara mygg eller något?;)
 
Sv: Min häst håller på att bli svart!!

Jag ser bilderna iallafall. Det är något konstigt fenomen din häst håller på med, faktiskt ingen aninig.


Tillägg: Bilderna ligger på bdb om man är inloggad där så ser man dom!
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 236
Senast: Ridinglady
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 993
Senast: iNHALE
·
Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
3 681
Senast: Sirap
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 379
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp