Bukefalos 28 år!

Min hund är en cockblocker

Singoalla

Trådstartare
Ett lite märklig tråd kanske, men ett ack så jobbigt problem. Min hund är en cockblocker.

Cockblock: A slang term for an action, intentional or not, that serves to prevent someone from having sex.1.Such behavior is often motivated by jealousy, or competitiveness, although it is sometimes accidental, or inadvertent. A cockblock or cockblocker is a person who engages in such obstruction or intervention.

Nu är mitt sexliv ungefär lika levande som min enda krukväxt. Som är död. Men jag tänker att jag startar den här tråden för att förhindra eventuella framtida cockblockings.

1. Bruce är svartsjuk. Så fort han hör ljudet av att jag pussas med någon så kommer han flygandes och klämmer sin in emellan. När han var liten valp tänkte vi inte så mycket på konsekvenserna av detta och började väl skratta och klappa på honom. Riktigt puckat. Men senaste året har jag puttat bort honom direkt och markerat att han absolut inte har där att göra. Men han slutar inte. Han är även på andra som pussas, igår pussades min bästa vän med sin pojkvän och han kom direkt farandes som en pil. Hur ska jag lösa detta? Är det bara att vara tålmodig, fortsätta putta bort honom och hoppas att han med tiden fattar att det inte tjänar något till? Eller finns det något mer effektivt sätt jag kan träna detta? Ja, nu får ni utgå ifrån att jag faktiskt inte har någon att pussas med :meh: Så det kanske kan bli svårt att just träna.

2. Inte nog med att han ska vara med när man pussas. Börjar man dessutom rulla runt och kladda på varandra så börjar han vifta på svansen och slickas i ansiktet. Alternativt hoppa runt i sängen och skälla för att han också vill vara med och leka. Inte så trevligt för stämningen. Jag och exsambon fick bära ut honom till vardagsrummet och stänga dörren. Men det slutar ofta med att han står och piper och skäller utanför dörren. Det är inte heller så trevligt att lyssna på. Hur gör man här? Jag tror inte att Bruce kommer att kunna vara i samma rum när man har sex, han är för nyfiken (och sotis). Så min fråga är helt enkelt, kan jag träna honom att vara instängd i ett annat rum och helt enkelt hålla klaffen? :angel: Och i så fall, har ni några bra tips på hur jag ska träna detta? Nu bor jag i en etta, så det skulle innebära att han får vara inne i badrummet :crazy: Jag tänker att man kanske kan ställa in hans hundbädd och vatten där inne, självklart ha lampan tänd och träna honom att han ibland helt enkelt får bo där inne en stund då och då? Vad tror ni? Bruce har inga problem med att vara ensam, han kan vara ensam upp till 5 timmar hemma. Men vi har varit dåliga på att träna honom i att vara i ett annat rum.

Alltså, jag känner när jag skriver att det här känns som en sjukt skum diskussion :D Men den dagen det händer så kommer jag fasen inte låta min hund paja stämningen :devil:
 
Ge honom ett uppdrag (tex "plats på mattan") istället för att putta undan. "Låt bli x" är mycket svårare än "gör x".
 
Ge honom ett uppdrag (tex "plats på mattan") istället för att putta undan. "Låt bli x" är mycket svårare än "gör x".

Smart! Tack! Vi kanke borde börja träna platsliggning helt enkelt.

Hur gör ni, är hunden i samma rum eller stänger ni en dörr emellan? Jag tror jag skulle vara obekväm med att han ligger och glor :D
 
Smart! Tack! Vi kanke borde börja träna platsliggning helt enkelt.

Hur gör ni, är hunden i samma rum eller stänger ni en dörr emellan? Jag tror jag skulle vara obekväm med att han ligger och glor :D

Själv är jag lyckligt ensamstående så det är en non-issue numer. :D
Men med en hund som inte självmant går iväg (många gör det, typ "äh, trååååååkigt :down:" och vandrar iväg för att sova en stund) så är det (eller ja, vore det, då) utvisning som gäller för mig. Hundar har inget med mitt sexliv att göra tack. O_o :laugh:
 
Hur gör ni, är hunden i samma rum eller stänger ni en dörr emellan? Jag tror jag skulle vara obekväm med att han ligger och glor :D

Jag är inte jättekinkig, men husse är så här hemma stängs dörren till sovrummet. ;)
Hunden tar det bra, lägger sig i sin biabädd.

Min kompis som bor i en etta stängde in sin jycke i badrummet när hon fick sällskap av den sorten! :)
 
Jag vill inte ha dem i sängen när det är dags för rajtantajtan, och det vet de om. Den ena brukar gå ut ur sovrummet, den andra lägger sig ofta under sängen demonstrativt och suckar. :D
 
Min kompis som bor i en etta stängde in sin jycke i badrummet när hon fick sällskap av den sorten! :)

Kommer nog bli lösningen för mig också :D Han blänger så när han inte får vara med. Kör riktiga "synd om mig valp-ögonen". Måste bara träna honom i att vara trygg och lugn där inne. Oavsett vad som händer här ute :o
 
Själv är jag lyckligt ensamstående så det är en non-issue numer. :D
Men med en hund som inte självmant går iväg (många gör det, typ "äh, trååååååkigt :down:" och vandrar iväg för att sova en stund) så är det (eller ja, vore det, då) utvisning som gäller för mig. Hundar har inget med mitt sexliv att göra tack. O_o :laugh:

Önskar att Bruce hade reagerat så, men han kör "ÅH SKA NI BROTTAS I SÄNGEN? GUD VAD KUL JAG VILL VARA MEEEEEEEEEED!!!!"

:banghead:
 
Lagotton suckar och rullar ihop sig till en boll i andra sängen eller flyttar till annan plats (typ soffa eller golv). Labben vill alltid ha väldig koll på att matte mår bra, så i början fick vi stänga ut honom alt säga till honom att gå och lägga sig. Numera brukar han också vända på sig och sova vidare.
 
Min hund gör exakt som din. Så fort vi pussas eller kramas ska han vara med. I början var han riktigt förbannad! Rör inte min matte liksom! När han var valp var det ju mest gulligt men när han blev vuxen så började vi bara ignorera honom och när det kommer till sex får han helt enkelt gå ut ur sovrummet. Glömmer man det så står/ligger han i sängen och ser allmänt förvirrad ut och piper och låter som när han vill bli klappad om vartannat :banghead: Det kanske inte är vad man vill höra på då :angel: Min hund fungerar så att om jag bryter direkt när han går upp i stress så mår han bättre än om man håller på och daltar med honom så för hans del är det bättre att dörren helt enkelt stängs på en gång.

Jag dejtade en kille för typ 20 år sedan som hade en stor schäfer. Den hunden var en riktigt lustdödare då han stod bredvid sängen med nosen i ansiktet på en. Husse hade inte vett att ta ut hunden ifrån sovrummet heller så det var faktiskt en stor anledning att det inte blev någon fortsättning för det var faktiskt obehagligt. Jag kände ju inte hunden och visste inte vad han var kapabel till eller hur pålitlig han var. Bara för att man själv känner sin hund så är det ju inte säkert att en ny partner tycker om den och vill ha den i sängen just då.
 
Min hund gör också så, köper inte för en sekund att det handlar om svartsjuka utan att hunden pga sina bristande nerver blir osäker och försöker kontrollera sin omgivning. Min hund har ett litet mått skärpa i sig så han pussas inte för att lösa upp den jobbiga stämningen, han stöter och kan i värsta fall nafsas. Dvs han är förvisad till sin bädd när jag och sambon har vuxenaktiviteter. Sovrummet är dock hundfritt pga sambons pälsdjursallergi.

Tittar man på min hund så visar han samma beteende mot andra hundar. Om en annan hund blir lite för stökig eller om det blir lite spänt mellan två andra hundar så är min hund genast där och ska kontrollera. Eftersom min andra hund alltid är lite för stökig så har han fullt upp;) .
 
Hur gör ni, är hunden i samma rum eller stänger ni en dörr emellan? Jag tror jag skulle vara obekväm med att han ligger och glor :D

Mina hundar har ingen känsla för privacy när det gäller rajtantajtan.. :o
Den ena brukar väl hålla sig någorlunda undan, och hoppar oftast ner i sin bädd, men yngstingen sover gärna tungt bredvid. Och vi har väl kommit underfund med att vi föredrar det framför att han ställer sig med huvudet på sängkanten och glor besviket på oss om vi kör ner honom, den blicken brukar innebära att stämningen byts till fnisskalas då han ser så miserabel ut:D
 
Våra hundar är med överallt och får vara överallt, så som soffa och säng.

MEN vi har lärt dem att det är skillnad på när de får vara med och när de ska avlägsna sig. Säger vi åt dem "gå"
vet de utan protest att de ska avlägsna sig från rummet, lägga sig på annat ställe samt att det då råder stillhet och tystnad.

Jag tror man har igen det att lära hundarna veta när de får vara med/bli inbjudna och när de ska gå iväg. Oerhört användbart många gånger i vardagen, framförallt vid besök att kunna skicka ut hundarna från rummet utan att för den delen måsta stänga in dem.

Tror inte heller jag på svartsjuka. Jag skulle bli galen om våra gjorde så och känna att de var herre i huset vilket jag aldrig skulle tillåta
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag skrev om det här för länge sedan, men den här gången skulle jag behöva lite konkreta tips. Jag går rakt på sak - Bruce är inte van...
2
Svar
24
· Visningar
3 690
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Jag har problem med tiken. Hunden är tyst som i graven, jag har under de snart två år jag haft henne ALDRIG hört henne skälla. Hon har...
2
Svar
23
· Visningar
2 078
Senast: giowanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp