Bukefalos 28 år!

Min hund höll på att drunkna!

E

EleGanZ

Som texten lyder ja.
Min lilla vovvsing jagade en boll upå isen idag, och isen som är så tunn, den sprack itu.
Lilla hunden min var nära döden, var på väg ner för att aldrig komma upp, men min bror lyckades få upp henne, låde en båt och räddade det lilla livet.
Allt de där fick jag höra efter att jag varit i stallet, mamma hade ringt till mig och frågat om vovven kommit upp ur vattnet.
Hjälp, jag darradoch var chockad, jag och kompisen slängde oss upp på moppen och åkte hem på en gång typ.
När jag kom hem så låg hunden i soffan, och jag och en kompis fick lov att duscha henne varm, nu ligger hon och sover som om ingenting hat hänt.
Min chock har släppt och jag grinar typ hela tiden, men vovven är vid liv..

Fick bara lov att skriva av mig för jag är så orolig för lillhunden..
 
Sv: Min hund höll på att drunkna!

Huu, vilken fasa! Min ena hund vill såå gärna smita ut på isen, och det där är riktigt skräckscenario.. Tur att det slutade väl
 
Sv: Min hund höll på att drunkna!

usch, det är lurigt nu, håller mig på gott avstånd från sjöarna nu innan isen släpper.
 
Sv: Min hund höll på att drunkna!

behöver ju nödvändigtvis inte vara nån som kastat bollen, hunden kanske lekte själv?
 
Sv: Min hund höll på att drunkna!

Min förra rottis tik gjorde något liknande.
Vi var på en promenad. Vi gick på en MYR där hade de lagt ut gångar broar typ.
Det var mycke vatten just då. Men på ett ställe var det en lite å djupare med tunn is.
Min hund älskade vatten och IS. Hon va lös.
Jag och min kompis gick och pratade. Hon gick före mig. Hunden hoppar ut på isen. Isen spricker.
Hon börjar simma, Det tar inte många sekunder då hon ger upp. Slutar simma och vi ser henne åka under vattnet. Då får min kompis tag i halsbandet.
Hon drar jag lyfter hunden i rumpan och ryggen. tung 42 kg. Vi får upp henne.
Hon klarade sig bra men UUU vad vi va rädda .
 
Sv: Min hund höll på att drunkna!

Jo, det var min bror och min kompis som kastade bollen till varandra, och råkade missaatt fånga den. Bollen rullade ner till strandkanten och vovven min fortsatte att rulla ut bollen alt längre ut på isen.

Vi brukar ha våra hundar lösa, efter som att vi bor lugnt till och alla hundar vi har är gårdshundar, men från och med nu sitter hunden fast eftersom att vi inte vill mista henne på grund utv den svaga isen.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 621
Hundavel & Ras När jag läser detta undrar jag varför den överhuvudtaget är tillåten att äga som privatperson kan ju inte vara någon privatperson som...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 170
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Vill varna för en lång historia men ska försöka göra den så kort det går. Vi(jag och min sambo) Har två hundar, en liten havanais...
2
Svar
28
· Visningar
6 246
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Hola! Så, förra året körde jag och min fästman + doggo nr 1 från England (där vi bor) till Sverige (där alla andra bor, haha!). Det...
Svar
9
· Visningar
2 994
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp