Bukefalos 28 år!

Min katt är borta....

Tussemaja

Trådstartare
Måste bara skriva av mig. Vår äldsta katt - 15 årig kastrerad hane försvann i fredags kväll! Han är en katt som aldrig går från gården och den här vintern har han som längst gått mellan huset och stallet - ca 30 meter. Och helst har han velat bli buren... Han var vad jag kunde se frisk, pigg och som vanligt på eftermiddagen den 21:e. På kvällen när jag kom till stallet - där han oftast ville tillbringa nätterna - var han inte där. Vi var ute och ropade och letade men ingen katt. Normalt kommer han direkt när man ropar, om han till äventyrs skulle befinna sig en bit ifrån hus och stall, vilket kan inträffa den varma delen av året.
Ungefär samtidigt - troligtvis samma kväll - stals en skottkärra från en granne bara 50 meter härifrån. Jag är förståss förtvivlad över att Milo är borta, men mest rädd är jag för att han skulle ha blivit stulen. Tänk om han mot förmodan förirrat sig bort mot grannen och - sällskaplig som han är - tagit kontakt med den/de som tog skottkärran - och dom tog med sig katten också...! Usch, det här är olidligt! Jag skulle ge vad som helst för att få veta vad som hänt honom. Jag slits mellan hopp och tvivel, fast hoppet minskar alltmer. Milo skulle aldrig hålla sig borta frivilligt....
Som sagt... behövde bara skriva av mig....
 
Sv: Min katt är borta....

Jag lider med dig. Jag har sjælv en lika trogen och go katt på næra sjutton år. Jag skulle bli fullstændigt uppriven och førtvivlad om hon førsvann spårløst.
Det skulle vara mycket værre æn att måsta avliva henne pga sjukdom.
 
Sv: Min katt är borta....

Ja, jag skulle hellre vilja veta att han var död - hur hemskt det än kan låta. Jag funderar och tänker hela tiden och försöker hitta en förklaring till det oförklarliga. Det värsta scenariot är ju att han ligger skadad nånstans, eller att han faktiskt blivit stulen av nån sjuk människa. Nej usch, måste ta kontroll över mina skräcktankar, annars blir jag nog tokig...
Tack för förstående svar!
 
Sv: Min katt är borta....

Han kan inte ha blivit instängd någonstans? Eller fastnat "av sig själv" i någon vrå? En kompis katt försvann en sommar och hittades slutligen i en del av deras ladugård. Hon hade ramlat/tagit sig ner bakom några brädor eller någon slags vägg och fastnat.

Jag håller tummarna för att Milo dyker upp snart!
 
Sv: Min katt är borta....

Jag kommer ihåg att en halvsyster till Såfin, som ett par av mina goaste vænner hade fått, hade hittat på att klættra upp i husknuten på baksidan av huset! Det ær ett vældigt gammalt hus som har sådanadær lite utbyggda knutar. Jag var dær då dom hittade henne, och det tack vare att hunden var mærkligt intresserad av den dær husknuten... Husse fick hæmta kofoten och bænda upp en bræda och så kom Morran ned... Om du vill så skulle du kunna fråga brukshundsklubben om någon har lust att stælla upp med søkhund.
 
Sv: Min katt är borta....

Bra tips! Jag har visserligen hundar själv men dom är så vana vid katterna så dom skulle säkert inte reagera. Nu är - eller var (?) Milo ingen katt som klättrade och klängde, man man vet ju aldrig helt säkert...Har också funderat på att kontkta nån "som kan se bortom..." - trots att jag eg är skeptiskt till sånt.
 
Sv: Min katt är borta....

Hoppas du hittar katten din!
Vet hur det är att förlora en gammal vän. Den katt jag växt upp med sedan jag var liten - han var 14 år, och året 2004. Jag, mamma och några kompisar till mig åkte in till stan några timmar, katten var ute och kom aldrig tillbaka. Hittade honom inte heller. :( Vi tror att lodjuret tog honom, mamma hade sett ett på kvällen innan han försvann på gärdet vid huset.

Hoppas din katt kommer hem!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 830
Senast: Lager
·
Övr. Katt Min finaste älskade lilla katt vid namn Katten fick somna in igår. Det gick lugnt och fint till men nu gråter jag floder. Hur hanterar...
2 3
Svar
53
· Visningar
11 254
Senast: LevelSkin
·
Hästmänniskan Måste bara skriva av mig. Hjärtat går i tusen bitar och tårarna slutar inte rinna..:cry: Idag tog jag bort mitt fina älskade...
Svar
13
· Visningar
1 454
Senast: Lindsen
·
Övr. Katt Tjo :) Vi tog över en katt som nu har bott hos oss i snart en tre veckor. Farfars katt, men då farfar blev sjuk så var katten lamnad...
Svar
1
· Visningar
1 228
Senast: Popcorn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp