Min katt är plötsligt sjuk!

Ekblomma

Trådstartare
Jag har en 13årig honkatt, bondkatt som inte har någon tidigare sjukdomshistoria. Hon är alltid pigg och glad, pratar hela tiden, slickar och spinner. Hon har varit innekatt hela sitt liv.

I Måndags förmiddag var hon som vanligt, men sen på kvällen när jag skulle lyfta upp henne så bara SKREEK av smärta när jag lyfte upp henne, som att det gjorde jätteont i ryggen/bakbenen/svansen och det var samma sak igår. Hon är väldigt låg nu, rör sig stelt, pratar inte, spinner inte...

Ringde veterinären igår fm. och berättade som det var och har fått en tid imorgon kl. 13. Dom trodde att det kunde vara pålagringar i ryggen då detta tydligen är vanligt hos äldre katter. Hon har haft lite svårt att hoppa den senaste tiden så visst, det kanske jag kan köpa... Men varför har det kommit så plötsligt??

Får ju somsagt inte röra henne utan att hon skriker, men jag var lite envis nyss och undersökte henne lite, och då hittade jag ett sår under svansen, precis brevid murran. ca. 1x1 cm.. Hon är svullen runt såret och det är just när man petar där ikring som det gör som mest ont :(

vad kan detta vara?? Jag börjar ju genast tänka på cancer men har aldrig tidigare haft någon katt med cancer så jag vet inte hur det yttrar sig..
Somsagt blir det veterinären imorgon, och OM det är Cancer, är det då mest humant att ta bort henne på en gång? Det där kan ju gå väldigt fort...

fyf*n va det är jobbigt.. :'(

snälla svara om ni varit med om liknande. tack.
 
Sv: Min katt är plötsligt sjuk!

En böld som är på väg att spricka? Analsäckarna?
Min katt hade ngt liknande i vintras, skrek oxå när jag tog i honom + hade svansen lågt. Det var en böld precis bredvid anus som hade spruckit in mot tarmen. Blev upprensning + drän och antibiotika, idag är han ok igen..
 
Sv: Min katt är plötsligt sjuk!

ja, det är lixom ett sår som är 1x1 cm och som sitter kanske 1 cm ifrån anuset på henne. Tack! Du gjorde mig lite mer optimistisk helt plötsligt :)

Var din katt låg i allmäntillståndet? hade han svårt att sitta?

skitjobbigt att bara vänta på att klockan ska bli 13 imorgon, vill till veterinären nu, vill veta nu nu nu!

tack för ditt svar!
 
Sv: Min katt är plötsligt sjuk!

Hur gick det hos veterinären?

Vår gammelkatt som dog för länge sen reagerade liknande. Han hade troligtvis tjocktarmscancer som escalerade väldigt fort. Han magrade ur, fick problem med toabesök och luktade väldigt speciellt.

Hoppas att det inte gäller din katt!
 

Liknande trådar

Katthälsa Behöver lite klok input och hjälp nu. För en vecka sedan köpte vi en 4-årig kastrerad honkatt från ett katthem. Första veckan har gått...
Svar
11
· Visningar
4 258
Senast: Tualma
·
Övr. Katt Min finaste älskade lilla katt vid namn Katten fick somna in igår. Det gick lugnt och fint till men nu gråter jag floder. Hur hanterar...
2 3
Svar
53
· Visningar
11 083
Senast: LevelSkin
·
Katthälsa Jag förstår ingenting av min katt just nu. Hon blir 12 år i april, märks att hon är en senior men enligt en djurskötare jag träffade...
Svar
10
· Visningar
3 576
Senast: Michellan95
·
Hundhälsa Det började med att han inte ville äta förra söndagen, sen pep han till när jag lyfte upp honom i bilen men det är bara småsaker man...
7 8 9
Svar
168
· Visningar
11 871
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp