Bukefalos 28 år!

Min katt har diarre, äckligt!

maiagull

Trådstartare
Jag har tagit undan maten, men undrar om han kanske skall få hårda? För han blir ju hård i magen av dom annars. Eller är det bästa att han inte får äta alls tills i morgon?

Jag har aldrig varit med om en katt som haft diarre. Nu har han varit på lådan tre ggr i dag. Första gången var det inte lika löst. Men det stinker. Och sen måste jag skura honom ordentligt efteråt. Han är ju långhårig också, så det fastnar ordentligt :crazy: .

Är det någon som har nåt tips på nåt?

/ :confused:
 
Sv: Min katt har diarre, äckligt!

Ta bort all mat i ett dygn. Sen ger du kokt ris och fisk i några dagar, börja blanda i den vanliga maten och övergå sen helt till den vanliga maten. Så har jag gjort med mina när de blitt dåliga och det har funkat.
 
Sv: Min katt har diarre, äckligt!

Har den diarreé måste du åka till vet...OM du nu menar: allt kommer ut i flytande form ?? Annars är det väl bara lite lösbajja...Äkta diarre´gör ju att dom snabbt blir uttorkad...och fort går det. fast du kanske menade vanlig lösbajs ??
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 457
Senast: Blyger
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 467
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 156
Senast: AnneB
·
Kropp & Själ Hej! Nu har jag fått tid för en Koloskopi den 8/6, första gången för mig då jag tidigare bara gjort rektoskopi och en sigmoideskopi där...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
13 196

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Melatonin
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Tittar in i ditt kök del 27

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp