Bukefalos 28 år!

Min kompis häst dog i går.

Rotterö

Trådstartare
Hej Jag fick ett sms från min bästa kompis .
Jag har haft all nytta av henne hon har haft hästen 17år.Hon kunde allt. Min häst är DÖD. Jag ringde henne. Hennes medryttare hade varit ute på en liten tur i södra Stockholm . Fint väder sol och snö. Allt var toppen då hästen bara ramlade i hop på gatan nästan hemma.
Hon fick benet i klämm. Han dog omedelbart.
Min kompis fick ett telefonsamtal hästen är död. Hon var på sportlov. Kunde inte ta farväl.
Hon köpte honom när han var 8 år han blev 25 år.
Fullblod tävlat i dressyr med frammgång.
Nu finns han inte mer. Det är så tragiskt
Jag sörjer med min bästa kompis. Tack för mig :devil: :devil:
 
Otäckt för ryttaren, men det är faktiskt just sådär jag ÖNSKAR mina hästar ska dö. Nöjda och glada och 'på topp' och så bara kabam ramla ihop och så är det slut. Inte blir sjuka och dåliga, att jag (egoistAlex) ska slippa åka med dem. De levde och mådde prima och hade hälsan och så ger bara hjärtat upp och de trillar ihop och är död när de når marken (men utan att ha bultats).

Men som sagt, de får gäärna göra det i hagen så jag slipper sitta på.

När jag gick och väntade på att åka med stoet till slakt och hon en dag inte kom när jag ropade blev jag ärligt talat GLAD (jag är knäpp jag vet) och tänkte att "nu har hon dött i hagen". Men sen kom hon knatandes runt hörnet.

Sen är det alltid sorgligt att förlora en älskad vän, så din kompis har mitt fulla medlidande.
 
Håller med, en skön och solig höstdag när det nog är dags får dom gärna falla ihop och sommna in i hagen. Helt smärtfritt av sig själv. Det vore det bästa men hur ofta händer det?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan jag la av det här med hästar för ca. 3 år, när jag tog beslutet att ta bort honom. De första 2 åren jag hade hästen, letade jag efter...
Svar
9
· Visningar
1 390
Senast: vildeld
·
Relationer Jag vet inte vad jag ska ta mig till just nu:cry: Mitt liv är kaos just nu, allt som kan gå fel har gjort det:cry: Allt började för lite...
2
Svar
20
· Visningar
4 622
Hästmänniskan Behöver lite hjälp i mina funderingar (om tråden ligger fel får den gärna flyttas, var osäker var den passade bäst). Jag fick ta bort...
Svar
14
· Visningar
3 121
  • Låst
Relationer Detta är rena spekulationer dock. Personen själv är fast och fullt medveten om att det svänger REJÄLT i humör och känslor, och tror sig...
Svar
3
· Visningar
6 154
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridstrumpor!
  • Ta föl för första gången!!

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp