Min lilla and....igen

du får aldrig ha ett vilt djur i fångenskap, det är katastrof hjälp för vilt o fåglar som ska ta hand om den.

nästa gång så avlivar du den, eller ringer dem elelr går till veterinären.

punkt slut, det är böter på det du har gjort. även om du menade väl.
 
Det stämmer som Snigelfarmir skriver att man får inte ta hand om ett skadat vilt djur mer än 48 timmar. Därefter skall den vidare till någon person som är giodkänd för att rehabilitera vilda djur. I Stockholm finns bl a Katastrofhjälp för fåglar och vilt, här i Skåne är det Fågelskydd Spillepeng som rycker ut.

KFV Stockholms hemsida finns en hel del information.
Även KFV Riks har en bra hemsida.

Hlsn Helena
 
BRA, skumpan2000! :bump: :banana: :rofl: :) :) :) :banana: :banana:

Som jeg sa i din forrige tråd om anden; jeg har sett flere fugler (og ender) med bare ett ben, som har klart seg kjempefint ute i naturen. Mennesker er ofte alt for raske med å avlive dyr synes jeg. Jeg synes mange av svarene du har fått her er svært provoserende, jeg blir sint når jeg leser de!!! :mad: Dette var et dyr som hadde store sjanser for å klare seg bra i det fri, og det skjønte du! :) Du har ikke gjort noe galt i mine øyne, uansett hva loven sier!

;)
 
Tack! :bow: Alla har tyvärr inte samma syn på djur och deras livsvärde som du och jag...jag tror ju inte att jag hade fått som tips att avliva stackaren på momangen om det hade rört sig om en tam kanin. Okej, detta var ett vilt djur och om fågeln hade betett sig stressat och lidit av att vara fången en vecka hade jag ju handlat annorlunda men så var ju inte fallet! Och en sak är säker, han led inte av att sitta i stor bur en vecka och bli matad tre ggr om dagen. Det gjorde honom gott med en veckas rehabilitering! :)
 

Liknande trådar

Hundträning Hej, Vi hämtade hem vår lilla Australian Shepherd för fem veckor sedan. Hon är jätteduktig vid hundmöte, inkallning, lärde sig "sitt" på...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
14 473
Senast: ildiko
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 158
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 282
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Har behandlats av sjukgymnast för mitt värkande knä, som tydligen vridit sig något. För drygt tre veckor sen hände det jag fasat för...
Svar
0
· Visningar
299
Senast: Texaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp