Min lilla diabetes hund....

D

Dextrosol

Min lilla dvärgpinscher fick ju diabetes för ett par veckor sedan. Jag vill bara uppmuntra alla andra med diabetessjuka hundar att det har faktiskt funkat över förväntan. Jag har införskaffat insulinpennor som man med en mycket tunn liten nål skjuter in insulinet 2 gr/dygn. Det går över förväntan bra. Pennorna är väldigt behändiga och man slipper hålla på med stora sprutor och mäta osv.

Hunden är inte riktigt bra ännu men på god väg. :D :)
 
Vad roligt, hoppas att han kommer att må bättre! Friska blir de ju aldrig från diabetes, men de kan ju iallafall få ett bra liv.
Fungerar det att ge honom med insulinpenna utan att han blir rädd och förknippar dig med "det otäcka"? Bra i så fall, det måste väl vara det svåraste!?
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 658
Senast: Takire
·
Katthälsa Hej! Har rätt stora problem här hemma med min lilla katt Zingo som är 11 år gammal. Nu har lille Zingo tydligen åkt på diabetes. Han...
Svar
4
· Visningar
1 838
Senast: Sol
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
5 754
Senast: paradiset
·
Övr. Hund *långt* Jag har två små chihuahuakorsningar, 4 och 5 år gamla. Den ena, Ådi, är lugn, stabil, tycker om alla. Gillar inte alltid...
Svar
2
· Visningar
1 626

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Åka långt tåg med katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp