Min man flirtade på nätet

Bintang

Trådstartare
Nu får ni hjälpa mig att se detta ur en annan synvinkel än min. Har varit gift med min älskade man i 25 år. Vi reser mycket i jobbet båda två. Upptäckte att han inte loggat ut facebook på sin dator när jag skulle betala räkningar och upp kommer en chat med en ytlig bekant och detta i realtid! Han säger att det får bära eller brista..att han gillar henne. Han hoppas att de snart kan dela en flaska vin (är inte det en invit till sex på datingspråket). Han påstår naturligtvis att han inte menat ett dugg av detta utan bara skulle se vad som hände.. Han bedyrar att han inte menat ett skvatt av allt detta. Konversationen pågick i flera timmar. Hur fasen skall jag kunna sluta tänka på detta?
 
Nu får ni hjälpa mig att se detta ur en annan synvinkel än min. Har varit gift med min älskade man i 25 år. Vi reser mycket i jobbet båda två. Upptäckte att han inte loggat ut facebook på sin dator när jag skulle betala räkningar och upp kommer en chat med en ytlig bekant och detta i realtid! Han säger att det får bära eller brista..att han gillar henne. Han hoppas att de snart kan dela en flaska vin (är inte det en invit till sex på datingspråket). Han påstår naturligtvis att han inte menat ett dugg av detta utan bara skulle se vad som hände.. Han bedyrar att han inte menat ett skvatt av allt detta. Konversationen pågick i flera timmar. Hur fasen skall jag kunna sluta tänka på detta?

Måste du sluta tänka på det?

Är du arg, ledsen, rädd, intresserad, vad? Red ut vad din reaktion är och varför du reagerar så till att börja med tycker jag. Först när du har det klart för dig är du redo att ta itu med saker utanför dig själv.
 
Först blev jag arg, sedan ledsen, sedan totalt uppgiven. Besvikelsen över att han kunde göra detta är total.
Han bedyrar att han inte menat ett skvatt..Känner inte igen min egen karl alltså..
 
Kanske menade han inte ett skvatt. Brukar du tro på vad han säger?
Kanske bara flörtade han för att liva upp tillvaron lite - även om det var på ett rätt trist sätt.

Man vet inte allt som ens nära gör, och det är rätt sunt. Nu fick du en inblick i något du inte skulle vetat om. En del porrsurfar. Andra chattar uppenbarligen.

För mig skulle frågan vara om vi älskar varandra och om det är mig han vill leva med.
 
Kanske menade han inte ett skvatt. Brukar du tro på vad han säger?
Kanske bara flörtade han för att liva upp tillvaron lite - även om det var på ett rätt trist sätt.

Man vet inte allt som ens nära gör, och det är rätt sunt. Nu fick du en inblick i något du inte skulle vetat om. En del porrsurfar. Andra chattar uppenbarligen.

För mig skulle frågan vara om vi älskar varandra och om det är mig han vill leva med.

Ja, det här hade jag verkligen inte velat veta om. Å människan han chattade med känner jag! Pinsamt värre. Å *dela en flaska vin*?? sexinvit på hög nivå - eller vad tycker ni
 
Något menade han ju med chatten om den höll på i flera timmar

Han kanske fiskade efter lite uppmärksamhet?

Har ni det bra i er relation?

Om det hade varit min man, så skulle jag försöka reda ut varför han har behov av att chatta så länge med andra
Vad är det han saknar?

Om dela en flaska vin betyder invit till sex vet jag inte
Att han säger att det får bära eller brista, det skulle gjort mig ledsen, det betyder att han inte bryr sig särskilt mycket

Prata med honom, utan att anklaga
 
Vi har en fantastisk relation (trodde jag i alla fall). Detta kom som en blixt från klar himmel. Jag fattar verkligen ingenting.
Det är väl det som gör att jag mår så dåligt..
 
Vi har en fantastisk relation (trodde jag i alla fall). Detta kom som en blixt från klar himmel. Jag fattar verkligen ingenting.
Det är väl det som gör att jag mår så dåligt..
Jag tänker väl som @Monstermom, tror jag. Vilken är din reaktion, egentligen? Vad tänker du? Vari består den där känslan av pinsamhet? Varför skulle det han säger inte vara sant? Varför bestämmer du dig för att "dela en flaska vin" betyder "ha sex" när din man säger att det inte är så? På vilket sätt har det hela med din och hans relation att göra? Och liknande. Sådant tänker jag att du verkar behöva reda ut för dig själv. Varför är det problem för dig om han flörtar lite? Ja, det är mycket att tänka på här, för din del. Tror jag.
 
Jag tänker väl som @Monstermom, tror jag. Vilken är din reaktion, egentligen? Vad tänker du? Vari består den där känslan av pinsamhet? Varför skulle det han säger inte vara sant? Varför bestämmer du dig för att "dela en flaska vin" betyder "ha sex" när din man säger att det inte är så? På vilket sätt har det hela med din och hans relation att göra? Och liknande. Sådant tänker jag att du verkar behöva reda ut för dig själv. Varför är det problem för dig om han flörtar lite? Ja, det är mycket att tänka på här, för din del. Tror jag.
 
Det är ett stort problem att han har flirtat på nätet - ja. Tror jag fick en chock. Försöker tänka både hit o dit o kommer ingen vart. Det skaver kan man säga att min man sårat mig och dessutom fått den andra att tro att han skall gå ifrån mig och satsa på henne...Det var vad konversationen gick ut på. Hur länge de hållit på med detta har jag ingen aning om.
 
Det är ett stort problem att han har flirtat på nätet - ja. Tror jag fick en chock. Försöker tänka både hit o dit o kommer ingen vart. Det skaver kan man säga att min man sårat mig och dessutom fått den andra att tro att han skall gå ifrån mig och satsa på henne...Det var vad konversationen gick ut på. Hur länge de hållit på med detta har jag ingen aning om.

Jag tänker då att det handlar om två saker:

1. Din reaktion. Varför är den så stark? Varför tror du att det här betyder att han vill lämna dig, etc?

2. Prata med honom. Beskriv hur du känner, och se vad han svarar. Prata om saken, helt enkelt. Uppenbarligen har ni ju inte pratat klart, från ditt perspektiv sett, eftersom du inte litar på honom när han säger att det inte betyder ett skvatt. Varför gör du inte det?
 
Hur man känner beror så mycket på hur man själv är som person

Jag skulle inte acceptera att min karl porrsurfade eller om han satt och chattade i timmar i hemlighet med andra tjejer
Han skulle aldrig acceptera att jag satt och flirtade med andra
Ingen av oss vill ha ett sånt förhållande

Andra kan ha öppna förhållande och tycka det funkar
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp