Min man flirtade på nätet

När du säger det, detsamma har slagit mig om dig! :)

Men jo, i det utsnitt av verkligheten där jag tillbringar så mycket tid som möjligt, där pratar vi med varandra. Det är helt klart värt att testa, tycker jag!

Min undran baserar sig inte bara på inlägget jag svarade på...
 
Om man nu ska spekulera vilt här (...) så tänker jag, att OM han verkligen hade som plan att "det får bära eller brista" med den här Nya Kvinnan, kunde ju "avslöjandet" isåfall ha kommit som en lättnad. Han slapp ta upp det, slapp berätta, det var redan ute ur säcken så att säga. Han kunde ha erkänt rubbet och åkt hem till den andra kvinnan.

Nu gjorde han inte det, och det får mig att spekulera att han egentligen, när det blev skarpt läge, inte ville lämna sin hustru, inte ville låta det bära eller brista utan mest, kanske, testa lite, ha lite spänning, få lite bekräftelse. Flirta!

Och då blir det ju knepigt att förklara "varför". Plötsligt kanske verkligheten strirrade honom rakt i ögonen och han blev osäker. Att flirta och testa i hemlighet är en sak, men att sen ta det där stora steget är en annan. Kanske inte fullt så attraktiv när det blev allvar av.

Som sagt - jag spekulerar. :angel:
Så klart kan ett klart och redigt svar på frågan Varför, vara svårt att prestera. Men när man frågar Varför, förväntar man sig väl oftast inte en komplett psykologisk teoretisk utläggning.

Även utifrån det som du beskriver, skulle man ju gärna se att det inträffade - han flirtade, hon läste chatten - på något vis skakade om honom på ett sådant sätt så att känslor och tankar började ramla ut i form av prat. Kanske blir det helt annat prat än den som ställer frågorna alls förväntar sig, men att det händer saker snarare än att han bara gömmer sig!
 
Ursäkta? Jag har valt att tro på honom. Var det ett bättre ordval?
Om det är ordval som är frågan, så är väl det bästa ordvalet det som bäst beskriver hur man tänker. Och det vet ju inte jag.

För mig är båda formuleringarna en smula underliga, i linje med det där som jag och andra har uppfattat som lite underligt under diskussionen. Båda varianter framstår för mig helt enkelt väldigt mycket som "locket på" och väldigt lite som "prata om allt".

Du låter ju heller inte helt nöjd med resultatet, tänker jag.
 
Så klart kan ett klart och redigt svar på frågan Varför, vara svårt att prestera. Men när man frågar Varför, förväntar man sig väl oftast inte en komplett psykologisk teoretisk utläggning.

Även utifrån det som du beskriver, skulle man ju gärna se att det inträffade - han flirtade, hon läste chatten - på något vis skakade om honom på ett sådant sätt så att känslor och tankar började ramla ut i form av prat. Kanske blir det helt annat prat än den som ställer frågorna alls förväntar sig, men att det händer saker snarare än att han bara gömmer sig!
Jamenvisst! Det förväntar i vart fall jag mig av min partner sedan 28 (!!! HerreGUD!!!) år tillbaka . Bleve han plötsligt helt stum skulle jag misstänka nån form av skada nånstans.

Jag spekulerade mest i vad som egentligen "hänt".
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp