Bukefalos 28 år!

Min man flirtade på nätet

Nej jag gissar inte... Kan man misstolka *jag skall visa att jag menar allvar*

Men allvar - med vad?

Utifrån det du skriver här, kan jag inte se att det är mer än ord. Har han rent ut sagt till dig att han vill gå ifrån dig och satsa på er bekant?

Jag kan mycket väl flirta utan att det är ett hot mot mitt äktenskap. Det kan min man också, det betyder inte att vår relation är över.

Sedan kan jag visst förstå att det kan vara en dealbreaker, men det beror ju också på exakt VAD som utspelats. Att tjata på utan någon konstruktiv del kan faktiskt förstöra relationen mer än en flirt.
 
Känner din man sig trängd? Att han inte är fri i sitt förhållande till dig att han får leva sitt liv? Att han får prata med vem han vill? Stänger du inne honom? Känner han sig instängd? Vågar han helt enkelt inte prata med dig av någon orsak?
Hahaha! Nej verkligen inte. Vi har ett aktivt liv där vi reser åt olika håll både i jobbet och privat. Har aldrig ens tänkt tanken på att detta skall kunna hända.
 
Men allvar - med vad?

Utifrån det du skriver här, kan jag inte se att det är mer än ord. Har han rent ut sagt till dig att han vill gå ifrån dig och satsa på er bekant?

Jag kan mycket väl flirta utan att det är ett hot mot mitt äktenskap. Det kan min man också, det betyder inte att vår relation är över.

Sedan kan jag visst förstå att det kan vara en dealbreaker, men det beror ju också på exakt VAD som utspelats. Att tjata på utan någon konstruktiv del kan faktiskt förstöra relationen mer än en flirt.

Jag vill inte lägga ut hela konversationen här, Hoppas ni förstår det.
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Absolut förstår jag det, men det blir svårt att ge någon konstruktiv tankegång. Det blir mer "Åh, trist" och det kanske inte värmer i kylan.
 
Har du pratat med honom så han inser att DU ser det som ett hot mot ert fortsatta förhållande? Förstår han att det för dig verkligen är en katastrof?

Han ser det möjligen inte som att han skulle bryta med dig, men det kan ju vara så att du bryter med honom för att du känner dig obekväm.
 
Hahaha! Nej verkligen inte. Vi har ett aktivt liv där vi reser åt olika håll både i jobbet och privat. Har aldrig ens tänkt tanken på att detta skall kunna hända.
Just det att du aldrig har tänkt tanken på att "detta" (vad det nu är, men att du saknar förtroende sedan du läst en där konversationen) skulle hända, kan ju vara en del av ett slags hinder mot att prata om saker - både för honom och dig själv. Kanske? Att det är så hindret ser ut (hindret ser däremot inte så ut att ni måste ha full koll på varandra hela tiden och inte kan resa bort utan varandra).
 
Har du pratat med honom så han inser att DU ser det som ett hot mot ert fortsatta förhållande? Förstår han att det för dig verkligen är en katastrof?

Han ser det möjligen inte som att han skulle bryta med dig, men det kan ju vara så att du bryter med honom för att du känner dig obekväm.

Ja just nu känns det som en katastrof och han verkar ha insett det. Det värsta är att jag känner mig så bedragen fast inget har hänt i verkliga livet utan det är ju bara ord..
 
Ja just nu känns det som en katastrof och han verkar ha insett det. Det värsta är att jag känner mig så bedragen fast inget har hänt i verkliga livet utan det är ju bara ord..

Jag tror liksom tidigare inläggsskapare att du måste titta på dig själv i detta. Du säger att du tidigare sett detta som omöjligt, bara där ser jag ett stort hinder för en fungerande relation. Vad är "detta"? Vad utgör ett hot mot er relation? Vad ser du som hot mot det som är ER?

Jag kan faktiskt se att ren otrohet (sex med annan) inte behöver vara ett hot mot min relation. Det beror på omständigheterna, men det jag har med min man är så oerhört mycket mer än bara sex. Det behöver alltså i min relation inte vara ett hot, ens som fullbordat samlag.

Allt beror på vad som lever i hjärnan på mig och hur jag hanterar det. Varför är det otänkbart att din man finner en annan attraktiv och dras till henne? Eller är det att det är en bekant?

Vad är det du reser ragg mot? (en fråga att ställa sig själv, inte att redovisa för oss)
 
Det vet jag inte för förhoppningsvis har jag inte blivit fysiskt bedragen..

Ja, men jag pratar om din upplevelse. Du skriver själv att du känner dig så bedragen fast det är "bara" är ord, så du gör ju något slags värdering. Både av skillnaden mellan "verkliga livet" och "bara ord" och - som jag uppfattar det? - av rimligheten i din reaktion av det här som är "bara". Som @Lovisaleonora skriver och jag missat tydliggöra i mina tidigare inlägg, det handlar inte om att du ska redovisa svaren för oss (om du inte vill diskutera något vidare) men jag tror du behöver reda ut det för dig själv och mina frågor är tänkta att visa på saker som verkar grumliga.
 
Jag tror liksom tidigare inläggsskapare att du måste titta på dig själv i detta. Du säger att du tidigare sett detta som omöjligt, bara där ser jag ett stort hinder för en fungerande relation. Vad är "detta"? Vad utgör ett hot mot er relation? Vad ser du som hot mot det som är ER?

Jag kan faktiskt se att ren otrohet (sex med annan) inte behöver vara ett hot mot min relation. Det beror på omständigheterna, men det jag har med min man är så oerhört mycket mer än bara sex. Det behöver alltså i min relation inte vara ett hot, ens som fullbordat samlag.

Allt beror på vad som lever i hjärnan på mig och hur jag hanterar det. Varför är det otänkbart att din man finner en annan attraktiv och dras till henne? Eller är det att det är en bekant?

Vad är det du reser ragg mot? (en fråga att ställa sig själv, inte att redovisa för oss)

Svårt att förklara med ord vilken resa vi har gjort tillsammans. Vi har alltid litat på och älskat varandra. Bara han och jag. Jämt..Därför ser jag det som ett hot att han helt plötsligt börjar flirta med andra. För mig är det otänkbart att jag skulle börja titta efter andra karlar..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp