Bukefalos 28 år!

Min man flirtade på nätet

Hur man känner beror så mycket på hur man själv är som person

Jag skulle inte acceptera att min karl porrsurfade eller om han satt och chattade i timmar i hemlighet med andra tjejer
Han skulle aldrig acceptera att jag satt och flirtade med andra
Ingen av oss vill ha ett sånt förhållande

Andra kan ha öppna förhållande och tycka det funkar
Visst, men nu handlar det ju inte om vad du hade tyckt och känt i en hypotetisk situation, utan om vad TS tänker och känner i en faktisk situation. Tills vidare verkar det ju smartare att hon pratar med mannen om vad han menar att händelsen står för, än att någon av oss sätter igång med att tolka mannen utifrån det lilla TS skriver om honom. Eller hur?

Mannen har ju tills vidare sagt att det där inte betyder ett skvatt. Ändå reagerar TS så starkt.
 
Ja, för mig funkar det inte. Jag tänker också.. finns det mer i garderoben som det inte är meningen att jag skall veta om?
Usch o fy. Det här önskar jag inte min värsta fiende. Han verkar tycka att jag borde ha tjatat klart nu, kommer inte längre. Får inga fler svar mer än att han ångrar sig. Men frågar är ju VARFÖR gör man så här. Han menar på att han aldrig har velat byta ut mig, och då undrar jag ju bara mer hur fasen man kan göra så här...
 
Nu får ni hjälpa mig att se detta ur en annan synvinkel än min. Har varit gift med min älskade man i 25 år. Vi reser mycket i jobbet båda två. Upptäckte att han inte loggat ut facebook på sin dator när jag skulle betala räkningar och upp kommer en chat med en ytlig bekant och detta i realtid! Han säger att det får bära eller brista..att han gillar henne. Han hoppas att de snart kan dela en flaska vin (är inte det en invit till sex på datingspråket). Han påstår naturligtvis att han inte menat ett dugg av detta utan bara skulle se vad som hände.. Han bedyrar att han inte menat ett skvatt av allt detta. Konversationen pågick i flera timmar. Hur fasen skall jag kunna sluta tänka på detta?

Jag tycker att det du skriver nog är talande för vad du tycker - att oavsett vad han sysslade med så känner du dig sårad. Det du kan fråga dig är om du tycker att det är okej beteende oavsett hans förklaring. Folk har olika gränser och det finns inget rätt eller fel. Gränsen går vid vad du kan acceptera. Du kan bara utgå från dig själv här - inte vad andra skulle ha accepterat.
 
Ja, för mig funkar det inte. Jag tänker också.. finns det mer i garderoben som det inte är meningen att jag skall veta om?
Usch o fy. Det här önskar jag inte min värsta fiende. Han verkar tycka att jag borde ha tjatat klart nu, kommer inte längre. Får inga fler svar mer än att han ångrar sig. Men frågar är ju VARFÖR gör man så här. Han menar på att han aldrig har velat byta ut mig, och då undrar jag ju bara mer hur fasen man kan göra så här...
Du litar verkligen inte alls på honom nu.

Vad krävs för att du ska tro honom?
 
Ja, för mig funkar det inte. Jag tänker också.. finns det mer i garderoben som det inte är meningen att jag skall veta om?
Usch o fy. Det här önskar jag inte min värsta fiende. Han verkar tycka att jag borde ha tjatat klart nu, kommer inte längre. Får inga fler svar mer än att han ångrar sig. Men frågar är ju VARFÖR gör man så här. Han menar på att han aldrig har velat byta ut mig, och då undrar jag ju bara mer hur fasen man kan göra så här...

Ja, alltså, om du inte kan leva med att din partner chattar på det vis som du råkade se, så är det ju så.

Om det är viktigt för dig att veta varför han gjorde så där utan att vilja "byta ut" dig, och han inte kan svara på det, är det ju så.

För mig är det märkligt att det inte är mer talbart än så, men även det är väl som det är. Om hans gräns för det talbara går här, vilket du ju i princip skriver att han säger, så är det ju så. Kan du leva med det, så kan du. Kan du inte, så kan du inte.
 
Ja, för mig funkar det inte.
Då vet du det; att det inte funkar för dig. Har du funderat (hunnit fundera) på exakt vad det är som inte funkar för dig? Att han skriver med en annan person på nätet? Att det är en annan kvinna? Att han vill dela vin med henne? Att han skriver att det må bära eller brista? Något annat?
 
Jag har faktiskt ingen aning... Det tog styggt detta..Det jag inte heller fattar är hur man kan sitta och skriva
dessa fantastiska ord till en människa man känner och sedan påstå att han bara hittat på när han blir påkommen..
Kommer nog ta lång tid att komma över detta är jag rädd.
 
Ja, för mig funkar det inte. Jag tänker också.. finns det mer i garderoben som det inte är meningen att jag skall veta om?
Usch o fy. Det här önskar jag inte min värsta fiende. Han verkar tycka att jag borde ha tjatat klart nu, kommer inte längre. Får inga fler svar mer än att han ångrar sig. Men frågar är ju VARFÖR gör man så här. Han menar på att han aldrig har velat byta ut mig, och då undrar jag ju bara mer hur fasen man kan göra så här...
Jag kan förstå din reaktion
Av vad jag kan läsa här, så hade jag reagerat likadant.
Din man kanske inte menade något med chatten, det kanske bara va ett sätt att få uppmärksamhet
Det enda du kan göra är att prata med honom
 
Jag har faktiskt ingen aning...

Och där har du ju ett grundläggande problem, och det är ett som han sannolikt inte kan lösa åt dig. Om du inte kan göra klart för dig själv vad som är fel, hur och varför - och då i detalj, inte bara "känns hemskt" ungefär - hur ska du då veta vilka svar du behöver? Eller ens om du behöver några?

Du kan inte göra den här händelsen till något som inte hänt, försöker du få det dit (omedvetet) så blir det bara mer frustration och elände av alltihop. Du måste acceptera och reda ut att-vad-hur kring det här, och hitta vilka vägar framåt som är acceptabla för dig. Först när du vet vilka möjligheter du ser kan du jämföra med vad han ser, och komma vidare. På vilket sätt det nu kan bli, det beror såklart på mängder av saker som vi inte har någon insikt i här.

(Och jag menar inte att det är fel att känna som du gör. Bara att enbart känslor sannolikt inte kan hjälpa dig vidare.)
 
Jaa du, han skrev med henne i flera timmar. Sedan påstod han att han bara hade skämtat och att han inte menat vad han skrev.
Svårt att komma ur det där då jag skrev ut hela konversationen och stack den under näsan på honom.
 
Jaa du, han skrev med henne i flera timmar. Sedan påstod han att han bara hade skämtat och att han inte menat vad han skrev.
Svårt att komma ur det där då jag skrev ut hela konversationen och stack den under näsan på honom.


Tack för att jag fick skriva av mig och få lite respons!
 
Jaa du, han skrev med henne i flera timmar. Sedan påstod han att han bara hade skämtat och att han inte menat vad han skrev.
Svårt att komma ur det där då jag skrev ut hela konversationen och stack den under näsan på honom.
Alltid bra att ha bevis. :up:

Ärligt talat verkar det som om han snackar skit och kommer med bortförklaringar för att han blev påkommen och är rädd för konsekvenserna.

"Det var bara ett skämt" verkar vara standardursäkten för precis allt nuförtiden, befriar en från allt ansvar och alla konsekvenser av det man gör och säger, tog du illa upp? - men det var ju bara ett skämt!

Hur troligt är det att han skämtade i flera timmar, är det skämtsamt skrivet alltså?
 
Det är ett stort problem att han har flirtat på nätet - ja. Tror jag fick en chock. Försöker tänka både hit o dit o kommer ingen vart. Det skaver kan man säga att min man sårat mig och dessutom fått den andra att tro att han skall gå ifrån mig och satsa på henne...Det var vad konversationen gick ut på. Hur länge de hållit på med detta har jag ingen aning om.
Skrev han rätt ut att han skulle gå ifrån dig och satsa på henne eller gissar du?
 
Känner din man sig trängd? Att han inte är fri i sitt förhållande till dig att han får leva sitt liv? Att han får prata med vem han vill? Stänger du inne honom? Känner han sig instängd? Vågar han helt enkelt inte prata med dig av någon orsak?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp