Bukefalos 28 år!

Min man flirtade på nätet

Svårt att förklara med ord vilken resa vi har gjort tillsammans. Vi har alltid litat på och älskat varandra. Bara han och jag. Jämt..Därför ser jag det som ett hot att han helt plötsligt börjar flirta med andra. För mig är det otänkbart att jag skulle börja titta efter andra karlar..
Fast är du säker på att han flirtat? Ibland är en cigarr blott en cigarr och att dela en flaska vin bara att dela en flaska vin.
 
Svårt att förklara med ord vilken resa vi har gjort tillsammans. Vi har alltid litat på och älskat varandra. Bara han och jag. Jämt..Därför ser jag det som ett hot att han helt plötsligt börjar flirta med andra. För mig är det otänkbart att jag skulle börja titta efter andra karlar..
"Bara han och jag" Hur menar du med det här? Kan det vara så att han inte har så mycket vänner förutom dig?
 
Nu får ni hjälpa mig att se detta ur en annan synvinkel än min.

Tack för att jag fick skriva av mig och få lite respons!

Det där låter för mig som att du vill stoppa undan alltihop när du fått älta det med väninnekören (= oss) och fortsätta det ickekommunikativa livet med honom. För ickekommunikativt är det om han stänger av och inte låter dig prata mer om det. Och varför skulle vi hjälpa dig att se det ur en annan synvinkel än din? För att det skulle göra mindre ont? Du har ju den smärta du har. Och jag tycker nog inte att han ska ursäktas.

Så som du beskriver det, är det klart att han flirtat. Då menar jag inte det där med vinflaskan utan mer att han skriver att han verkligen gillar henne och att det får bära eller brista. Det låter som stark lust - och att skriva om det i en chatt är allt några snäpp värre än att ha en glad och vardaglig flirt hängande i luften t ex på jobbet.

Jag tycker inte att du ska älta här för att bli kvitt smärtan, det är som att sätta plåster på ett djupt sår. Riv i såret tillsammans med honom istället, tvinga honom till ärligare svar om vad det där stod för - och om hur ni vill att ert förhållande ska se ut. Att du ansåg att ni hade "ett fantastiskt förhållande" men att den här händelsen slog hål på det, tyder på att era uppfattningar om ert förhållande behöver en översyn.
 
Ja just nu känns det som en katastrof och han verkar ha insett det. Det värsta är att jag känner mig så bedragen fast inget har hänt i verkliga livet utan det är ju bara ord..

Alla reagerar förstås olika, men min reaktion hade nog varit att den som har felat inte är den som ska avgöra när det är färdigpratat, om man vill få relationen på banan igen. Att han bara hittade på och inte menade något skulle jag vilja förstå bättre - menar han aldrig vad han säger, allt är bara hittepå som han kläcker ur sig? Varför hittade han på just detta? Har han ingen lust att förklara detta är det ju så, men då får han ju också leva med att relationen till dig och ditt förtroende fått sig en törn.
 
Klokt svar @Mabuse ger, tänker jag. Det är verkligen inte den som felat som kan bestämma att felet är utagerat eller inte ska pratas om mer. Tycker han att du är värd att behålla är du också värd att jobba för att få behålla, och då får han vackert ge dig den tid och det prat som det krävs för att du ska komma dithän att ni kan lägga det bakom er. Vill han inte jobba för att komma dit - nå, där har du ju svaret på det. Fast du måste ju tala om att det är så här du vill ha det. Sedan är det upp till honom att välja utifrån det.
 
Jag har faktiskt ingen aning... Det tog styggt detta..Det jag inte heller fattar är hur man kan sitta och skriva
dessa fantastiska ord till en människa man känner och sedan påstå att han bara hittat på när han blir påkommen..
Kommer nog ta lång tid att komma över detta är jag rädd.
Nu skriver jag bara ett som jag tänkte svar på detta.

Om du ser trolljägarna med Aschberg på TV3 . De gör så illa, så illa de här trollen. När de blir påkomna av en tuff person som är tydlig så fattar trollen ingenting. Datorn gör att förståendet av det en gör inte "fastnar i huvudet" på något vis? Tidigt i internets historia SAS det ju att det som händer på internet händer inte.

Vad jag tänker att datorn är bara ett sätt att skriva av sig, kanske. Din gubbe fick tag på en motpart i en chatsituation som skriver på samma nivå som han. Nivån är kanske mängd erotik eller känslor eller ???

Det finns massor av folk som skriver porr. Det finns massor av folk som faktiskt filmar porr och det finns massor med folk som anser att en ska skilja på arbete och livet. En del påstås det har normala liv och agerar och skriver ändå.

Din gubbe hittade en motpart på chat som var samma nivå som han författarmässigt. Är det egentligen något annat som hänt?
 
Alla reagerar förstås olika, men min reaktion hade nog varit att den som har felat inte är den som ska avgöra när det är färdigpratat, om man vill få relationen på banan igen.

Exakt så. Och jag har sett det på buke innan, i liknande trådar. Det är så jäkla kass. Han förvägrar henne att prata om det och, eftersom det är vad det könskodade spelet påbjuder, så springer hon till väninnorna och pratar av sig istället. Men det löser ju inte det verkliga problemet - att paret självt har en jävla surdeg de måste reda ut.
 
Exakt så. Och jag har sett det på buke innan, i liknande trådar. Det är så jäkla kass. Han förvägrar henne att prata om det och, eftersom det är vad det könskodade spelet påbjuder, så springer hon till väninnorna och pratar av sig istället. Men det löser ju inte det verkliga problemet - att paret självt har en jävla surdeg de måste reda ut.

Egentligen, någonstans, är det här ett större problem för mig. Det är så kränkande. Att någon annan talar om hur och när jag ska känna och vara klar med att känna. Eller i alla fall ska sluta prata om hur jag känner

För mig är nog det ett allvarligare hot mot en relation än en flirt på nätet.
 
Egentligen, någonstans, är det här ett större problem för mig. Det är så kränkande. Att någon annan talar om hur och när jag ska känna och vara klar med att känna. Eller i alla fall ska sluta prata om hur jag känner

För mig är nog det ett allvarligare hot mot en relation än en flirt på nätet.
Ja, jag är böjd att hålla med. "Nu har jag inte lust att prata om det här längre så dina känslor räknas inte" - från den som ställt till det. En sådan hade jag inte haft "ett fantastiskt förhållande" med.
 
Jag har själv hört det sägas, till mig, och jag kunde på en microsekund känna den känslan i magen uttalandet gav mig.

Ett avgrundshål. Må vara överkänslig, men i det läget är det svårt att se kärleken.
Ja ... Sen kommer säkert någon att invända Men man kan väl inte älta allting år ut och år in heller. Och nej, det tycker jag väl inte. Men man har rätt att få svar på sina frågor. Och det verkar TS inte alls ha fått, han verkar inte försöka svara ärligt på vad som hände.
 
Om han är rädd att du ska lämna honom efter det inträffade
Då va det han gjorde på chatten en liten lek ett sätt att få lite bekräftelse

Ni borde prata med varandra, beskriva precis hur ni känner

Ja, jag försöker..Har bara så svårt att ta in att detta faktiskt har hänt. Kan hända att jag överreagerar - vet inte. Känner mig bara helt tom just nu. Såg det liksom inte komma..
 
Nu skriver jag bara ett som jag tänkte svar på detta.

Om du ser trolljägarna med Aschberg på TV3 . De gör så illa, så illa de här trollen. När de blir påkomna av en tuff person som är tydlig så fattar trollen ingenting. Datorn gör att förståendet av det en gör inte "fastnar i huvudet" på något vis? Tidigt i internets historia SAS det ju att det som händer på internet händer inte.

Vad jag tänker att datorn är bara ett sätt att skriva av sig, kanske. Din gubbe fick tag på en motpart i en chatsituation som skriver på samma nivå som han. Nivån är kanske mängd erotik eller känslor eller ???

Det finns massor av folk som skriver porr. Det finns massor av folk som faktiskt filmar porr och det finns massor med folk som anser att en ska skilja på arbete och livet. En del påstås det har normala liv och agerar och skriver ändå.

Din gubbe hittade en motpart på chat som var samma nivå som han författarmässigt. Är det egentligen något annat som hänt?
Men då bör också han göra det trovärdigt för TS. Genom prat. Det ska inte vara något TS kämpar för att slå sig till ro med alltmedan karln säger att saken är färdigdiskuterad.

Jag säger som någon ovan: om min man vägrar att prata med mig är ett MYCKET större hot mot förhållandet än om han flirtar lite med någon.
 
Ja, jag försöker..Har bara så svårt att ta in att detta faktiskt har hänt. Kan hända att jag överreagerar - vet inte. Känner mig bara helt tom just nu. Såg det liksom inte komma..
Det kanske blir lättare att prata med varandra när det har gått några dagar, han blev säkert lika chockad som du, när han blev påkommen
Tänk dig själv att få pappret under näsan på chatten han just haft...

Att du reagerar som du gör är inte konstigt alls. Man kan känna sig sviken och bedragen av ord
Jag tycker han svek dig i chatten eftersom du reagerar som du gör på det inträffade

Försök lugna ner dig, få lite distans till det hela. Det är ju ingen katastrof som skett
Prata med honom när ni lugnat er
 
Jag tror ts behöver få klarhet i om mannen bedyrande är sanna, eller endast en lögn.
I de fall jag har av vänner som utsats av otrohet så har lögnerna var ett stadigt inslag i den första fasen när personen blivit påkommen. Därefter har sanningen kommit fram, lite pö om pö.
Kanske har ts varit med om vänner där det varit liknande situationer? Därav känner hon ovisshet och osäkerhet.
Det ända sättet att få klarhet är att diskutera med maken, i lugn och.
 
Efter 25 års äktenskap, då man börjar glida in i övre medelåldern, kan jag tänka mig att en liten flirt i en chatt kan ge enorm bekräftelse i en ålder då man kanske börjar tvivla på sin attraktionskraft. Tänker jag. Att vilja bryta upp från sitt äktenskap är en annan sak. Jag känner åtminstone två som berättat hur de gripits av ångest vid tanken på att aldrig mer "få" bli nyförälskad, aldrig mer träffa en ny människa att vara kär i, lära känna, osv osv. När det sen kom till kritan var ingen av dem egentligen beredda att lämna sin partner, som de älskade på ett djupare sätt. Och absolut inte ville förlora.
 
... för att det kändes tryggt och bekvämt att "ha nån" och sen leka lite vid sidan av för att boosta sin självkänsla.

Eller för att de älskar sin partner, men ändå tycker att det är roligt att flirta lite. Varför måste det vara något dåligt?

Nu är ju det här resonemanget inte tillämpligt för TS överhuvudtaget, hon behöver ju uppenbarligen prata mycket mer med sin man innan hon kan veta vad det hela handlar om i hans/deras fall.

Men mer generellt, varför göra en så surmagad tolkning som den du gör?
 
Om han är rädd att du ska lämna honom efter det inträffade
Då va det han gjorde på chatten en liten lek ett sätt att få lite bekräftelse

Finns personer som kan vara otrogna ett flertal gånger, fullt medvetna om att vad de gör är fel utefter de gränser man satt i förhållandet, ändå är det dessa personer som är rädda att partnern ska lämna dem när de får reda på allt. Skulle inte kalla det en liten lek utan ett ordentligt svek.
Nu ska jag väl inte spä på TS misstanke men att bara tro att det är oskyldigt snack är att vara lite naiv tycker jag.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp