Min nya valp är född!!

Sv: Min nya valp är född!!

KL

NU är jag nervööööös :D! Valparna är just nu iväg på veterinärbesiktningen, så jag sitter som på nålar och väntar på att uppfödaren ska höra av sig!

Går allt vägen idag, och allt är bra med ögonlysningen i morgon, så hämtar jag hem lilltjejen nästa torsdag :banana::love::bump::love:!

/MosterMia, spänd, nervös o förväntansfull!
 
Sv: Min nya valp är född!!

Åh vad roligt! :love:
Vilken av dem blev det tillslut?
 
Sv: Min nya valp är född!!

:banana::bump::banana:Veterinärbesiktning UA :banana::bump::banana:

apocalypsze: Ännu är det bara till 99% säkert vem som blir min, jag avvaktar ögonlysningen i morgon kl 10 (förhoppningsvis kommer det gå precis lika bra som besiktningen) med att gå ut med något "officiellt". Men så fort det är 100% säkert vem som flyttar hem till mig, så slänger jag upp ett foto på sötnosen :love:!
 
Sv: Min nya valp är född!!

Men åååååååh sååhäääär kan du ju inte göööra, sätta oss på sträckbänken!:mad: :p
Har du ingen bild på hela kullen?

Är f ö också nyfiken på vart din valpis kommer ifråmn, så du får gärna PM:a.;)
 
Sv: Min nya valp är född!!

Åh minns det som för 1,5 år sedan :love:

Grattis till valpis, väntar med spänning på bilder :bump:
 
Sv: Min nya valp är född!!

Grattis!! Gud vad spännande det måste kännas nu.. :laugh:.

Vad har du för planer för den lilla? Jag är förresten också intresserad av vilken kennel det är ifrån, om du känner för att dela med dig av det :).
 
Välkommen till familjen!

KL

Nu är allt fix och färdigt, ögonlysningen gick precis lika bra som veterinärundersökningen :banana:!

Så på torsdag hämtar jag hem min nya familjemedlem, både jag och "storebror" Homer (min dvärgschnauzer) väntar spänt :D!

Så får jag lov att presentera min hett efterlängtade lilla Lyxa (MiVinna´s Auralux) :love:

bild23.jpg


bild31.jpg


(Fotona är lånade från uppfödaren.)

Jag är så LYCKLIG :love::love:!



Meazs: Jag och Lyxa ska träna agility, lydnad, bruks (mest inriktat på spår och rapport) och vallning, med planer och förhoppningar på tävling inom alla dicipliner.

Men nu det första bara myyyyysa och lära känna varann (och få henne att sluta använda mina öron som tuggleksak, som hon gjort varje gång jag hälsat på hos kullen :D).
 
Sv: Välkommen till familjen!

Halledudan i mig vilken skönhet :love::love:

Jag antar att hon är undan Vinna? En grymt trevlig tik!
Lycka till med det lilla livet och era framtidsplaner!
 
Senast ändrad:
Sv: Min nya valp är född!!

Vill du byta? Finnes: boxertik på snart 7 månader med "sköt dig själv och skit i andra"-attityd, just nu i både spök- och slyngelperiod med ett ständigt ifrågasättande om man ger ett kommando. Eh... men hon är snygg exteriört sett. Och gosig. Om hon inte bestämmer sig för att nafsa dig i ansiktet istället och ge dig en fläskläpp.

:angel: :D

Skämtåsido, din Lyxa är helt bedårande! :love:
 
Sv: Min nya valp är född!!

:rofl: en härlig beskrivning av en stollig unghund :D! Då vet jag vad jag har att vänta i framtiden, då svågern får sin boxertik ;).

Tack för berömmet, hon är verkligen helt :love:.

squarepant: Japp, hon kommer från Vinnas första kull! Otroligt härliga valpar hela bunten!
 
Sv: Min nya valp är född!!

Välkommen i aussie gänget :bump:

Hon är helt bedårande, fint med så mycket tan :love:
 
Sv: Min nya valp är född!!

KL

Idag har jag och uppfödaren varit iväg och visat valparna får och ankor för första gången! Det var väääldigt spännande tyckte de, så det kan nog bli små vallhundar av dessa också ;). Det är SÅ spännande att ge sig in i ett nytt område av hundsporten som jag verkligen är helt novis på :D!

Luxus: Tack så mycket :laugh:! Ja, jag tycker också att det är fantastiskt vackert med tan teckningen. Fast de flesta som har sett henne tycker att hon liknar en rottweilerkorsning, kanske inte det man vill höra om sin lilla söta aussie :rofl:!

Winni: Ja visst ääääär hon söt :love:!


Och nu är det bara en dag kvar, sen får jag hämta hem henne :banana:!
 
Sv: Min nya valp är född!!

Jag får jämt höra att min är en korsning:mad: men i bland dyker det upp en och annan som faktiskt vet att det är en aussie och då blir man extra glad :D
 
Sv: Min nya valp är född!!

Hon är otroligt fin! :love: Häftigt namn dessutom!

Är det ovanligt med black & tan inom aussien? Tror aldrig att jag har sett någon sån tidigare, har mest sett merlade hundar av olika slag.
 
Sv: Min nya valp är född!!

Men gud vilken bedårande liten tjej! :love:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 497
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
1 815
Senast: Nota
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 094
Senast: Migo
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 201
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp