• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Wille
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 566

Bukefalos 30 år!

I cirka 1 och en halv vecka har jag försökt få ordning på min rygg. Smärtstillande (alvedon och ipren), paraflex och olika yogaövningar.

Idag kände jag att det var dags för lite styrketräning. Att dra in magen och hålla gick bra. Övning 2 och 3 misslyckades jag med (dead bugs och höftlyft). Det gick inte att genomföra. Mer försökte jag inte. Och nu har jag ont igen för att jag försökte.

Om två dagar förväntas jag vara på mitt städjobb igen.

Och det känns sannerligen inte kul att behöva slita och gå sönder i kroppen när jag inte ens tjänar några pengar på det. Jag har precis fått lön och aktivitetsstöd för juni månad. Jag kom upp i totalt 10240 kronor netto. Det ska täcka boende, mat, mediciner, bensin till bilen så jag tar mig till och från jobbet.

Sån tur då att jag får in pengar på att hyra ut mitt hem. Fan att det ska behövas.

Jag vet inte riktigt vad de övningarna som inte gick bra innebär. Men du kanske kan prova göra fler av övningen som gick bra? Förhoppningsvis så blev det bara lite för mycket för fort och smärtan försvinner igen. Det kan vara svårt att hitta lagom i början

Jag vet inte riktigt vad de övningarna som inte gick bra innebär. Men du kanske kan prova göra fler av övningen som gick bra? Förhoppningsvis så blev det bara lite för mycket för fort och smärtan försvinner igen. Det kan vara svårt att hitta lagom i början
I dead bugs så gjorde det ont direkt och jag kunde inte göra övningen så långsamt som man ska. Inte heller kunde jag ta ut rörelserna som man ska. Det blev två hastiga rörelser med vardera benet och sen gick det inte mer.

I höftlyften kom jag inte upp. Jag kom upp halvvägs typ 3 ggr och sen gick det inte mer.

Det finns en annan övning som görs stående på alla fyra och man lyfter arm/ben diagonalt. Nu när jag repat mig lite igen, kanske jag kan prova den.

I dead bugs så gjorde det ont direkt och jag kunde inte göra övningen så långsamt som man ska. Inte heller kunde jag ta ut rörelserna som man ska. Det blev två hastiga rörelser med vardera benet och sen gick det inte mer.

I höftlyften kom jag inte upp. Jag kom upp halvvägs typ 3 ggr och sen gick det inte mer.

Det finns en annan övning som görs stående på alla fyra och man lyfter arm/ben diagonalt. Nu när jag repat mig lite igen, kanske jag kan prova den.
Deadbug och höftlyft är relativt tunga övningar. Jag tror mer på lättare övningar, som den du nämner, som början på träningen.

Deadbug och höftlyft är relativt tunga övningar. Jag tror mer på lättare övningar, som den du nämner, som början på träningen.
Ja, jag börjar där. Jag provade den lite igår och det gick bra. Sen gjorde jag min yoga också, full tid på alla övningar.

Jag tror att jag behöver kombinera övningar för styrka, med övningar för rörlighet och avspänning.

Liknande trådar

• Min resa i depressions, utbrändhets och NPF träsket
  • Den hemliga renhållningsdivisionen
  • Vägskäl
  • Livet och förändring

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat