Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan inte ringa, inte skicka sms eller mms och knappt gå ut på internet.
Fick nytt simkort men det funkar ändå inte
Har en samsung galaxy s4, nån mer som haft samma problem?
Har du testat den på olika ställen? Jag har, den senaste tiden (ett par veckor kanske?), haft dålig täckning hemma. Kan ringa, men det går lite "trögt" att skicka sms, och det går för det mesta rätt uselt att surfa om jag inte slår på wi-fi. Men det är bara hemma, på andra ställen uppför sig telefonen helt normalt. Så, av någon anledning, har jag fått dålig täckning i mitt hus. Hur man nu får det helt plötsligt?
Antingen så har den masten du brukar gå på gått ner (driftstörning) eller så är det så kallad "sommartäckning". Brukar du ha endast GSM/2G/Edge-täckninge hemma eller brukar du ha 3G och nu har du inte det? Det står i raden högst upp på telefonen, bredvid "staplarna".
3G-täckningen påverkas väldigt mycket av belastning, och själva "bubblan" av täckning krymper om det blir hög användning som det kan bli på sommaren om det kommer mycket stuggäster, är något arrangemang eller liknande. Dessutom så gör löven på träden det knepigare för täckningen att komma in.
Men samma tips till dig, hör med din operatör! Är det driftstörningar så finns det ju kompensation att kräva.
Hur gör man för att låsa den på 3G då?
Har 4G men verkar som att flera här har problem med just det nu, så måste vara nåt med nätet.
Flera gångerBasic men bra: Har du startat om telefonen?
Basic men bra: Har du startat om telefonen?
Hur gör man för att låsa den på 3G då?
Fast väder och vegetation påverkar, det är inget "vagt" med det. Vi pratar ju faktiskt om strålning som rör sig genom luften.
2G, 3G, 4G betyder andra generationen, tredje generationen, fjärde generationen. Det du såg i listan var nog de riktiga namnen (GSM, WCDMA, LTE). Makes a lot of sense.
Skönt att det funkar nu för dig :-).
Yay nu funkar det!Nu vet jag hur man gör DET i alla fall:
1) inställningar
2) fler nät
3) mobila nätverk
4) nätläge - där väljer du alternativ 2, uppifrån sett.
Sedan kom det upp ett meddelande, där jag skulle säga "OK". Sedan starta om telefonen. Och då såg jag "H" i stället för "4G", som enligt killen på chatten betyder att jag har 3G i stället.
Min uppför sig bättre på 3G, inte supersnabb men tydligt BÄTTRE. Jag har nu oftast 3 "pinnar" täckning i stället för bara en. Lite vaga (såklart...) förklaringar om väder, vegetation, etc. Och så kände jag mig som en superoteknisk Häxan Surtant när jag chattade...Men VARFÖR kan det inte stå 3G, 4G, osv i listan på nätverk?? De heter det mest MÄRKLIGA i listan på telefonen. Makes NO sense...
Om det fanns ett mobilnät med supertäckning inomhus överallt skulle jag ärligt talat börja klä mig i koppartrådströja och foliehatt.
Det är ändå strålning vi pratar om, jag tycker att det är BRA att den inte tar sig genom berg och betong :-).