Mina ögonbryn kliar!

Idas

Trådstartare
Färgade ögonbrynen för första gången nu tidigare i höst, och har gjort det två gånger sedan dess. Nu senaste gången (i fredags) kände jag hur huden blev lite irriterad ett par timmar efter färgningen, och nu 48 timmar senare kliar ögonbrynen fortfarande massor och är svullna.

Antar att jag fått någon slags allergisk reaktion. Jag använde Depends ögonbrynsfärg. Innehåller alla färger samma ämnen eller finns det någon "snällare" färg att köpa? Jag som just upptäckt det fantastiska med att kunna färga brynen :(

Och - hur länge ska jag stå ut med mina kliande ögonbryn? Finns det nån lugnande salva att köpa?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Tidigare i veckan svullnade Noras ena örsnibb upp lite, och dagen efter den andra också. Jag tänkte att det kanske var början till...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 129
Senast: Huggorm
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 543
Hästvård Vid två tillfällen det senaste halvåret har min häst fått allergiska reaktioner. Först av sin ETL-gjord, bara där plattan (någon som vet...
Svar
1
· Visningar
636
Kropp & Själ Lång historia kort så har jag sen i vintras haft problem med att jag vaknar vissa mornar med extremt svullna ögonlock. Svullnaden håller...
Svar
16
· Visningar
1 159

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp