Bukefalos 28 år!

Mineraler - hur mycket är...

L

Linkan

Ungefär hur mycket är 75 gr mineraler mätt i dl? (ej pelleterad) Jag har ingen våg så jag kan väga så exakt.

Nån som har ett bar förslag på Mineraler/Vitaminer som kompletterar foderstat med hö, havre och betfor?

Vad ger ni för minaraler till era hästar?
 
Vad du ska ha för mineraler beror helt på vad höet har för mineralinnehåll. Så a och o är att du gör en analys på ditt grovfoder och sen kan vi hjälpa dig att räkna ut en foderstat så får du reda på hur mycket energi, protein och vilka mineraler(om du behöver mineraler) din häst är i behov av.
Du kan gå in här o kolla hur man går tillväga: www.analycen.se
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 241
Senast: Bee
·
Foder & Strö Är det någon som testat Trikem Vitamins? Jag sitter här och pusslar lite med Bs foderstat inför hösten och kommer behöva byta bort...
Svar
18
· Visningar
1 534
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Jag behöver få i min unghäst (blir 1 år i maj) både mer energi och protein. Han får bra hö (kvot 6,2) men får inte i sig tillräcklig...
Svar
18
· Visningar
1 325
Senast: SiZo
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 194
Senast: AbCdE
·

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Melatonin
  • Tittar in i ditt kök del 27

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp