Mini-dv band!

Lycanthrope

Trådstartare
Jag har massa mini-dv band med saker jag tidigare filmat på, och även filmade hopptävlingar osv. Vill så gärna få in det här i datorn och kunna använda det, titta på det igen!

Men var kan man få tag på något billigt att sätta dom i? En filmkamera känns ju lite överkurs. Eller kan man lämna in dom någonstans? Vill helst inte släppa dom ur sikte :o

Sv: Mini-dv band!

Men var kan man få tag på något billigt att sätta dom i? En filmkamera känns ju lite överkurs. Eller kan man lämna in dom någonstans? Vill helst inte släppa dom ur sikte :o
Du har förstås inte kvar kameran som banden filmades med? Just en filmkamera är det billigaste du kan skaffa för att själv kopiera över banden till dator, som regel med en firewire-kabel och något enkelt filmredigeringsprogram. Det förutsätter förstås att din dator har firewire-kontakt. Det finns stationära miniDV-bandspelare också, men dels är de nästan utdöda och dels är/var de avsedda för professionellt eller semiprofessionellt bruk och var en bra bit dyrare än miniDV filmkameror för konsumentbruk.

Jag tror att det enklaste och mest kostnadseffektiva du kan göra, om du inte har väldigt många band, ändå är att lämna dem till någon som gör jobbet åt dig. Småfirmor som digitaliserar från gamla 8mm-filmer och kopierar från miniDV brukar annonsera i fototidningar och ibland i dagstidningar.

Liknande trådar

Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 800
Senast: corzette
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 433
Senast: Lillefrun
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
24 970
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 952
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Gps-halsband
  • Senast tagna bilden XVI