Minigris nekades vård på djursjukhus

Sv: Minigris nekades vård på djursjukhus

Symtomatisk behandling utförd av distriktsveterinärer hade väl varit det rimliga.

Som jag skrev innan i tråden finns det även distriktsveterinärer som vägrar att behanla minigrisar. Hur det var i fallet som orsakade trådstarten vet jag inte.

/KT
 
Sv: Minigris nekades vård på djursjukhus

Knapplån
Visst ska även en gris ha rätt till vård.
Men jag är nog mer upprörd över att en gris lämnas ensam i en lägenhet tillsammans med elektriska apparater inom räckhåll..:eek:
Låt en gris få va just en gris och inte nån jäkla leksak som lämnas ensam hemma i en lägenhet.:mad:
Grisar ska bo på landet och få vara ute och vara just grisar!
Om grisen dött av elchock hade jag klassat det som djurplågeri,jag gillar inte att vissa förmänskligar grisar och har dem som nått gosedjur i en lägenhet.
Man kan skämma bort en gris och låta den leva lyxliv,men det ska inte va i lägenhet,även små grisar har naturliga instinkter att böka osv.
Att böka sönder en lampa och starta mordbrand är ju kriminellt!:D
Kan man sätta en gris i fängelse?:rofl:
 
Sv: Minigris nekades vård på djursjukhus

Känns snarare som att man tolkas som spydig om man inte håller med. Hur var tonen i första inlägget...

Lämnar diskussionen.
 
Sv: Minigris nekades vård på djursjukhus

Jag hade varit väldigt tacksam för åtminstone ett försök till vård av ett skadat djur om alternativet är ingen vård alls.

Alternativet annars är ju att begära avlivning direkt.

/KT


Men nu var det inte du som hade den eventuellt skadade grisen.

Och det har visat sig att de flesta säkert i det akuta skedet av ett skadat djur, här mini:angel:gris, är tacksamma över hjälp till försök av vård.

Det är efteråt, vid ett resultat som kanske inte blir som önskat, klagomålen kommer och veterinären mycket väl kan åka på en anmälan.
 
Sv: Minigris nekades vård på djursjukhus

*kl*

Jag förstår att djursjukhuset inte tar emot en gris om dom inte har veterinärer som kan ta hand om den. Att distriktan inte har röntgen med sig förstår jag med, men varför inte göra som det går här. Åka till distriktan och distriktan har klinik och kunskapen?

Det hade blivit ett herrans liv om djursjukhuset tagit emot grisen och sen inte klarat den. Stämningar, rättegång osv..

Sen anser jag personligen att GRISAR SKA INTE VARA INOMHUS!! Det är djur som bor i ladugård.. Likaså miniatyrhästar, favorittuppen osv.. Framför allt ska ägarna vara så pass kunniga om ett djur när det gäller säkerhet och skötsel..
 
Sv: Minigris nekades vård på djursjukhus

MÅste säga att för en gångs skull så håller jag med dig till 100 %.

Anser att om du har ett udda husdjur så får du se till att ta reda på fakta om det och vara beredd för eventuella saker som kan ske. Jag har ett tamt lam, inte fan tar jag det till djursjukhuset, de hade stängt dörrarna framför näsan på oss. Sen finns det ju djursjukhus för stora djur oxå, hitta ett sådant. Ring och fråga distriktsveterinär om råd.
Och som vissa säger, tänk om de tagit in grisen och den dött, de hade försökt hjälpa trots att de inte haft kunnskapen och antagligen hade ägaren inte varit tacksam, har troligtvis varit förbannad över att grisen dött.

Sen kan man ju undra. OM man har en minigris så behöver den ju vaccinationer, klövvård, tandkoll, och annat, vem har fixat det fram tills nu? eller har den inte fått detta.....
 
Sv: Minigris nekades vård på djursjukhus

Men jag är nog mer upprörd över att en gris lämnas ensam i en lägenhet tillsammans med elektriska apparater inom räckhåll..:eek:
Låt en gris få va just en gris och inte nån jäkla leksak som lämnas ensam hemma i en lägenhet.:mad:
Grisar ska bo på landet och få vara ute och vara just grisar!

Kan inte annat än hålla med!

Själv vill jag inget hellre än att ha grisar, men jag tycker inte lägenhet är ett vettigt alternativ för en gris och får således vänta tills jag bor på en mer grisanpassad adress..

/ Lavinia, som inte ens funderat över var man hittar en grisveterinär..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp