Minitäcke hos Börjes

lizzie

Trådstartare
Hur är det i kvalitén? Finns ju både regntäcke och ett vintertäcke. Är det verkligen regntätt??

Tacksam för tips!

/Lizzie

Sv: Minitäcke hos Börjes

Jag har vintertäcket och det är okej, men jag har inte använt det så mkt. Passformen var lite dålig i bogen bara.

Vet du om passformen är bättre på det minitäcke som finns hos Hööks?

/Lizzie

Jag har Börjes minitäcke (vintertäcket) till min shettis. Man kan väl inte direkt kalla det ett jättebra täcke (dålig passform i bogen som Dragonfruit_ skrev, bl a) men jag tycker nog att det är helt OK till det priset och jag har haft det i ca 5 år och det håller än och är absolut inte trasigt.

OK - på vilket sätt är passformen dålig i bogen. Åker det ner för långt eller?

/Lizzie

Passformen är samma på höökstäcket men pållarna har fått mer skav av det så jag skulle köpa ett ifrån börjes i så fall. Om du vill lägga ut lite mera pengar så är eventtäckenas passform perfekt, i alla fall till mina. Jag har ett rosalila vintertäcke därifrån. :)

Tack för tipset! Ska hålla span efter eventtäcke - kan ju komma på rea ;-)

Satsar på ett regnminitäcke från börjes och deras billiga fleecetäcke. Lönar sig ju inte ens att sy själv... Är inte rädd att shettisen ska frysa, men jag har kallstall så hon hinner inte torka under natten om hon kommer in och är dygnsur. Så hon ska få ett regntäcke på sig när det är riktigt höstrusk. Får duga med det från Börjes i nuläget. Mitt halvblod har klippkort på ATG så pengarna försvinner ändå :-(

/Lizzie

Jag har ett regntäcke från hööks som jag tycker passar jättbra! Inget skav...Dock är ju den shettisen ganska stor så det kan ju ha med saken att göra! Annars är det ganska konstigt hur dom gör shettistäcken. Typ samma modell som för stora hästar men minskar bara alla mått. Dom är ju faktiskt inte byggda riktigt likadant!

En kompis till mig köpte ett hööks mini vintertäcke. Det släppte in fukt utifrån in i fodret så stoppningen möglade. Passformen var skit.

Jag har också haft regntäcket från Hööks. Tyvärr är min lilla för liten, inte ens minsta storleken (85) passar henne. Men annars var det bra, det var riktigt bra skuret i halsen så att det satt bra även på en riktigt liten shetland!

Jag har ett Börjes vintertäcke strl 85 cm till min lilla häst på 86 cm. Tycker det är helt ok det passar honom perfekt.

jag har två börjes minitäcken,vintermodellen. Ett av dem köpte jag begagnat av en granne för 3 år sedan och det funkar o är helt fortfrande. Har dock impregnerat det 2 ggr. Det nyare täcket upllever jag som lite tjockare o min häst brukar lyckas med o rulla sig så det åker på sniskan lite. Men överlag är det bra täcken för att shyst pris. Men man bör ha två om man ska ha hästen täckad utomhus varje dag för det tar ett tag för dem o torka så man har nåt o växla med o det har hänt vid mkt rusk att det läckt lite vid ryggsömmarna

Har miniregntäcket men fick det så sent i höst; hann ju bli vinter så jag har inte testat om det är regntätt.Men till det priset tycker jag det duger bra att ha när det regnar som värst.
Har samma problem som dig att hon inte hinner torka över natten.

Köpte fr Börjes till men shettis som är maxad. Längden stämmer men det går ner förbi knäna på honom. Har fått vika upp på kanterna. Gjorde hål i täcket med håltagare (till läder) och knöt upp med balaband. Inte så vackert men det funkar. Är man händig med symaskinen kan man säkert vika upp det sådär 40 cm på varje sida och sy.

majblomma skrev:
Har miniregntäcket men fick det så sent i höst; hann ju bli vinter så jag har inte testat om det är regntätt.Men till det priset tycker jag det duger bra att ha när det regnar som värst.
Har samma problem som dig att hon inte hinner torka över natten.

Införskaffade ett miniregntäcke, helt ok täcke för priset. Har även köpt fleecetäcke till min lilla shettis, och det funkar faktiskt jättebra att få henne torr över natten med det :)

/Lizzie

jag har regntäcket och det är regntätt och sitter bra,det är ofodratt har som en glansig insida så det är jätelätt att hålla rent dock saknar jag bogvecken men det är ändå jättebra!

Liknande trådar

Utrustning Jag har ett 6 år gammalt Ifor Williams 506 som fått fuktskador både på frontrampen som bakrampen. Materialet i ramperna består av...
Svar
4
· Visningar
297
Senast: lizzie
·
Utrustning Hej! Mitt fullblod får skav av precis allt, och nu även täcket… Skulle behöva tips på bra både ute- och innetäcken. Han har i...
Svar
3
· Visningar
215
Senast: Gimlan
·
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: Elektron
·
Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 311
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?