Minneskortet är knasigt?

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare worthless
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 860
W

worthless

Jag upptäckte att mitt minneskort i kameran inte fungerar. När jag sätter på kameran så står det bara 'power off' eller så kan man välja på 'format'. Med andra ord så kommer jag inte åt bilderna alls.

Är kortet sönder eller vad? När jag trycker på formal så står det en varning om att korten kommer raderas och det vill jag inte.

Är mitt kort utom räddning? Är bilderna utom räddning? Vad ska jag ta mig till nu? Finns det någonting man kan göra?

Sv: Minneskortet är knasigt?

Du har inget annat minneskort som du kan prova i kameran? Funkar det andra minneskortet så måste ju det första vara kass.
Skulle det stå samma så är det kanske kameran som är sönder.

Eller gå in i en affär som säljer kameror och fråga. Det kan ju vara något enkelt fel..eller inte.

Hoppas att du får rätsida på det. Det är skit när kameror går sönder, eller minneskorten.

Andra minneskort fungerar som tur är. Det verkar nu när jag sökt runt på nätet att man måste formatera om minneskort med jämna mellanrum? Hade jag ingen aning om. Hoppas det finns något sätt att rädda dom små korten på bara.

Hoppas det finns något sätt att rädda dom små korten på bara.

Saxar in mitt svar från en liknande tråd ;)

Jag räddade filer från ett USB-minne som tappat styrfilerna förra veckan. Det enda som hände så snart man försökte öppna minnet vara att datorn ville formatera det.

Hittade ett program som heter EASEUS Data Recovery Wizard. Med hjälp av det lyckades jag hitta alla filer på minnet. Nackdelen var väl att den inte räddade mappar utan alla filer döptes till fil0001, fil0002 osv. efter filnamn.

Liknande trådar

Hästvård Varning för jättelång text. Vill bara skriva av mig och se om någon har liknande erfarenheter, goda råd eller tankar att komma med. Jag... 2
Svar
20
· Visningar
5 890
Senast: pews1972
·
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är... 2
Svar
34
· Visningar
6 203
Senast: Vallmo
·
S
IT & mobiler ISO: Iso är kortfattat hur ljuskänslig sensorn ställs in att vara (Filmen på analoga kameror). Desto högre iso tal desto mer ljus... 2
Svar
29
· Visningar
4 911
Senast: Mitra
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
12 092
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V