Mirakelkur mot extremt torrt hår?

Sv: Mirakelkur mot extremt torrt hår?

Så har inte jag lärt mig, jag har aldrig i hårbotten, och det funkar alldeles strålande att låta bli.
 
Sv: Mirakelkur mot extremt torrt hår?

Förutom de andras tips om klippning vill jag varmt rekommendera denna!
Mitt hår känns lätt lite torrt och flygigt, men denna inpackning gör håret blankt och mjukt, och det känns starkare. Brukar sällan bli imponerad av hårprodukter, men denna var underbar! Jag använder det som balsam...
Har även Aussie 3 minute miracle för torrt hår, också bra!





CRUSH-6.jpg
 
Sv: Mirakelkur mot extremt torrt hår?

Klipp, klipp, klipp!! När gjorde du det senaste?

Se till att använda bra produkter, frisörprodukter alltså. Och gärna en inpackning man lämnar i håret. Själv använder jag schwarzkopf bonacure repair som jag kan rekommendera :)
 
Sv: Mirakelkur mot extremt torrt hår?

*knapp*

Något som verkligen gör underverk för håret är Macadamiaoil deep repair masque (kommer inte ihåg stavningen helt) är såååå bra! Går inte att leva utan! Drygt, för mig räcker en 500ml burk ett halvår ungefär. Finns å köpa på nätet.
 
Sv: Mirakelkur mot extremt torrt hår?

Hos frisör: 3 år sen.... Yeäh, I know... Har klipot topparna själv efter det. Men det blir frisör, ska ringa och kolla tid imon :) Blir någon toning i håret efteråt då jag har utväxt, har någon blond nyans och är mörkblond egentligen. Slitet, torrt :p Baaah, klippning är nog det enda... Det är nu det senaste som mitt hår känns... blää helt enkelt.
 
Senast ändrad:
Sv: Mirakelkur mot extremt torrt hår?

Absolut, å då har jag tjockt hår nedanför axlarna och inapackar 2 gånger i veckan :)
 
Sv: Mirakelkur mot extremt torrt hår?

Mitt är tunt :p Så det lär ju räcka :D Spec efter det är klippt. Kanske slår på stort och klipper mer ön 5-10 cm, haha. Woow ;)
 
Sv: Mirakelkur mot extremt torrt hår?

Bytte ut schampot å balsamet mot Neutral. Parabenfri, silikonfri och parfymfri. Käkar mina b-vitaminer och klippte håret ett par centimeter. Det hjälpte lite grann :)
 
Sv: Mirakelkur mot extremt torrt hår?

Har använt ricinolja och olivolja. Men d e så svårt att få ur å håret blir så fett :(
 
Sv: Mirakelkur mot extremt torrt hår?

Men tar du bara schampo i när du ska få ut det då? Alltså att du börjar med att schamponera utan vatten? Om inte så testa det.
Krävs förmodligen mer än en schamponering, men gör den första utan vatten(förutom det vatten du sköljer av med, såklart).
 
Sv: Mirakelkur mot extremt torrt hår?

Tror jag schamponerade uppemot 3 ggr efter förra gången, minns inte riktigt hur bara :p
 
Sv: Mirakelkur mot extremt torrt hår?

Alltså, det är bra att borsta håret :P Stimulerar blodcirkulationen i hårbotten vilket bidrar till ett friskare, tjockare hår, och dessutom blir det inte så torrt eftersom du borstar ut "fettet" från hårrötterna över hela håret.
Använd en naturborste så sliter det inte heller.

Annars har du fått bra råd i tråden :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Mitt hår gör mig galen. På dagen är det torrt och statiskt och varje morgon är det flottigt och stripigt som om jag sovit i ett...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 905
Senast: CaisaCax
·
Kropp & Själ Jag börjar bli galen på mitt hår, klippte av det för en tid sedan då det var riktigt slitet. Tänkte att håret skulle kunna få en...
2
Svar
35
· Visningar
2 998
Kropp & Själ Jag har gått från att vara född blondin, haft alla tänkbara färger i håret under många år till att senaste året transformerat mig från...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 865
Senast: honung
·
Kropp & Själ Jag blonderar och plattar mitt hår ofta vilket gör att mitt hår är väldigt slitet och torrt. Har blivit rekommenderad produkter från...
Svar
1
· Visningar
386
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp