Missad Tetanus Vacc; Krävs ny grundvaccinering?

Netika

Trådstartare
Arg på meg själv. Dags för årsvaccinationen men ser då att förra året när hästarna skulle ha fått både Tetanus/Stelkramp och Influensa fick de endast Influensavaccin.
Så det är nu 4 år sedan de fick senaste Tetanus vaccinationen, gränsen är ju satt vid 3 år.
För båda hästarna är det första boostervaccinationen efter det första grundvaccinationsåret.

Hur ska jag göra när det gäller Tetanus/Stelkrampen; bara ge en Boostervaccination eller ny Grundvaccinering (vecka 1; vecka 5 och månad 6)??
Tacksam Råd!

Sv: Missad Tetanus Vacc; Krävs ny grundvaccinering?

hur vet man när dom skall få vad?

alltså man ger ju olika typ men hur vet man när och så?

Sv: Missad Tetanus Vacc; Krävs ny grundvaccinering?

Hej!

Läsa böcker, på internet och fråga veterinärer har nog varit så jag skaffar mig min information.
Men man måste vara lit sållande när det gäller information om vaccinationer. Finns så många myter ute å går som ofta presenteras som sanningar.
Det jag har gjort är nog att skaffa så mycket fakta jag kan och orkar för att sedan stämma av med veterinär.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 582
Senast: Edla
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade... 42 43 44
Svar
865
· Visningar
68 705
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var... 2 3
Svar
47
· Visningar
8 522
Senast: fejko
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)... 9 10 11
Svar
216
· Visningar
24 016

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka