Missljud från klippmaskin

HannaZ

Trådstartare
Har en Heiniger (köpt begagnad) den är i bra skick och funkar fint att klippa med men den låter konstigt när man släpper på trycket och liksom ska vinkla bort den från hästen. Det blir som ett halvskrikigt ljud. Inte när man bara håller den i luften dock. Nån som har en aning?
 
Sv: Missljud från klippmaskin

Låter som bladen kan sitta lite löst? Är det som ett lite rasslande skrikigt ljud?
 
Sv: Missljud från klippmaskin

kan vara att bladen behöver spännas, ingen expert på maskiner men varit med om det själv när jag klippt ^_^.
 
Sv: Missljud från klippmaskin

Jag måste korrigera mitt första inlägg. Det blir ett skrikande ljud även när man bara håller den i luften. Har dragit åt alla skruvar och det är ingen skillnad. När man håller ett finger på undersidan av skäret emot "tänderna" så slutar ljudet, men bara om man håller på tänderna, inte behöver man trycka hårt heller. Sambon filmade, ska se om jag får lagt upp filmen.
 

Liknande trådar

Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att...
2
Svar
20
· Visningar
1 311
Senast: Oknytt
·
L
Hat
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
2 974
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 543
Senast: Amha
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
9 876

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp