Bukefalos 28 år!

Mitt barn biter!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Mitt barn biter!

*KL*

Jag avråder också starkt från time-out- Det handlar inte om att barnet är dumt eller olydigt utan om att barnet ännu inte kan hantera sitt känslosvall och inte fixar kommunikationen på ett acceptabelt sätt. Det blir absolut inte bättre med en skämsstol, bättre att avleda i tid så att barnet inte misslyckas. Det kräver dock mer av föräldern än att skicka barnet på time-out.
 
Sv: Mitt barn biter!

Din tro på ditt barn kan väl inte vara så stark om du tvivlar på honom efter att ha läst i ett forum???:smirk:

Jag relaterade till att du skrev att han helt oprovocerat biter klöser och skallas, att någon gör det utan att vara provocera ser jag INTE honom/henne som gullig eller underbar.

Superfint att du gilalr ditt barn, verkligen men jag ser inget gulligt med honom, tyvärr det gör jag inte med någon unge som beter sig så, du behöver inte ta det personligt.


Nu blev jag riktigt tvär-arg! Kom igen när du skaffat dig en dos empati, innan dess kan du hålla dig borta från barnforumet. Jag förstår inte vad du har här att göra? Personligen är jag helt övertygad om att detta barn är både gilligt och underbart trots att det ibland misslyckas med kommunikationen. Barnet är dessutom så ungt att det är väl förståeligt. Dina föräldrar tycker säkert att du är både gullig och underbar trots att du uppenbarligen blivit i det närmaste empatilös och ägnar din tid åt att sänka och såra föräldrar på ett barnforum. Du är dock så pass gammal att du borde veta bättre....:crazy: .
 
Sv: Mitt barn biter!

jag håller med Gry och Sar, trots att jag själv inte har barn men jag vet hur jag och grannen är uppfostrade, hon fick tiga och skickades till rummet där satt hon och läste eller ritade, inget straff dvs.. jag däremot fick ha hutlösa allvarliga samtal och se på fan, det är folk av mig.. grannen var dock den som mobbade mig allra mest i skolan :( hon var "ledaren" över mobbingen som pågick i 8 år.. ingen verkade nånsin ha talat vett med henne och givit henne ett straff som kändes (ex ingen glass/inte få gå ut å leka/inte titta på favoritprogrammet på TV)

dock har jag inga andra tips till dig TS, men håller tummarna för att det bara en är kort period som han går igenom :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 173
Senast: Jahaja
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 295
Senast: Fiorano
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 350
Senast: Migo
·
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
75 421
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp