Miumius stora flytt-tråd

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare miumiu
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 79
  • Visningar Visningar 7 927

Bukefalos 30 år!

Efter vad som känns som en halv evighet och tusen år av otålig väntan verkar det ändå som att det händer nånting och kugghjulen börjar röra på sig. Fortfarande inga kontrakt skrivna men det är i pipelinen dom kommande dagarna (?) / veckorna och det kan enligt högsta hönset "gå fort" när allt väl är påskrivet. Så denna tråden vill jag använda till att ventilera alla känslor jag har inför kommande flytt, vilket främst är positiva men såklart mycket stress och oro också. Framför allt vad gäller flytten av Kaj.

Vi trivs så himla bra där vi står nu och skulle gärna hitta nåt liknande i Jkpg, men det är liksom svårt att hitta stallplats innan man har hittat boende och vi vet ju faktiskt inte exakt vart vi kommer bo ännu. Men vi letar boende mellan Bankeryd och Tenhult ungefär. Jag har absolut noll koll på dessa områden själv så får bara gå på vad Erik säger. Min dröm är ju att ha stallet på cykelavstånd från hemmet (typ 20 min max) men det kanske är orealistiskt. Ni som är från trakten och har bättre koll på områdena runt omkring, är det svårt att få stallplats? Här är det nämligen huggsexa om dom bra ställena 😬

Har satt ut annons i en grupp på FB där det tydligt framgår att vi flyttar till sommaren och fått en hel del svar som låter intressanta men dom har ju plats ledig nu, som jag då antar kommer vara tagen till sommaren?

Snälla Buke-folket lugna mig nu med att allting kommer bli bra 😅 Har haft en riktigt tuff höst/vinter men sjukskrivning pga utmattningsdepression och ångest men är nu såpass bra att jag kan jobba 50%, dock känns denna ovisshet lite övermäktig just nu och jag fick en rejäl baksmälla på allt adrenalin i helgen.

Senast ändrad:

Det kommer troligtvis gå såpass fort när allt väl är klart och påskrivet att Erik får flytta innan oss. Han kan ju bo hos sin pappa medan vi letar hus. Men det innebär också att jag och W kommer bli själva kvar i Gbg vilket vi absolut klarar och det rör sig om några månader men det känns ändå lite jobbigt. Men W måste få gå klart 4an här i lugn och ro och jag måste göra ett "bra" avslut på nuvarande arbetsplats.

Efter vad som känns som en halv evighet och tusen år av otålig väntan verkar det ändå som att det händer nånting och kugghjulen börjar röra på sig. Fortfarande inga kontrakt skrivna men det är i pipelinen dom kommande dagarna (?) / veckorna och det kan enligt högsta hönset "gå fort" när allt väl är påskrivet. Så denna tråden vill jag använda till att ventilera alla känslor jag har inför kommande flytt, vilket främst är positiva men såklart mycket stress och oro också. Framför allt vad gäller flytten av Kaj.

Vi trivs så himla bra där vi står nu och skulle gärna hitta nåt liknande i Jkpg, men det är liksom svårt att hitta stallplats innan man har hittat boende och vi vet ju faktiskt inte exakt vart vi kommer bo ännu. Men vi letar boende mellan Bankeryd och Tenhult ungefär. Jag har absolut noll koll på dessa områden själv så får bara gå på vad Erik säger. Min dröm är ju att ha stallet på cykelavstånd från hemmet (typ 20 min max) men det kanske är orealistiskt. Ni som är från trakten och har bättre koll på områdena runt omkring, är det svårt att få stallplats? Här är det nämligen huggsexa om dom bra ställena 😬

Har satt ut annons i en grupp på FB där det tydligt framgår att vi flyttar till sommaren och fått en hel del svar som låter intressanta men dom har ju plats ledig nu, som jag då antar kommer vara tagen till sommaren?

Snälla Buke-folket lugna mig nu med att allting kommer bli bra 😅 Har haft en riktigt tuff höst/vinter men sjukskrivning pga utmattningsdepression och ångest men är nu såpass bra att jag kan jobba 50%, dock känns denna ovisshet lite övermäktig just nu och jag fick en rejäl baksmälla på allt adrenalin i helgen.
Jag är i samma sits, flyttar till ny ort i slutet av maj och har redan satt ut annons gällande stallplats 😅 Jag tänker att när jag hittar rätt stallplats så tingar jag boxen fram tills inflyttning, genom att betala kallhyra (skrev det i annonsen också). Jag har varit och tittat på två stallplatser än så länge, och ska troligtvis titta på en i helgen. Har egentligen en ”favoritstallplats” där jag stått innan, som har platser lediga, men är rädd att jag kommer tröttna på pendlandet pga att det är lite långt bort. Å andra sidan är det fullservice. Mycket att tänka på helt klart, men det blir nog bra för oss båda till slut 🙂

Jag är i samma sits, flyttar till ny ort i slutet av maj och har redan satt ut annons gällande stallplats 😅 Jag tänker att när jag hittar rätt stallplats så tingar jag boxen fram tills inflyttning, genom att betala kallhyra (skrev det i annonsen också). Jag har varit och tittat på två stallplatser än så länge, och ska troligtvis titta på en i helgen. Har egentligen en ”favoritstallplats” där jag stått innan, som har platser lediga, men är rädd att jag kommer tröttna på pendlandet pga att det är lite långt bort. Å andra sidan är det fullservice. Mycket att tänka på helt klart, men det blir nog bra för oss båda till slut 🙂
Spännande! 😀 Jag hade nog också kunnat göra så om jag visste vart vi ska bo 😅 Men nu vet jag ju inte ens det och vill gärna ha stallet i "rätt ände" sas. Så behöver nog ha boendet löst först och främst innan jag tittar på stallplats "på allvar" egentligen men det skadar ju aldrig att kika runt 😁 Och sen när vi är på husjakt i vår kan jag köra parallell stall-jakt 😜 Hatar att köra bil och är väldigt obekväm i trafiken så för mig hade det varit dunder om jag kunde hitta en stallplats på cykelavstånd.

Nästa helg ska vi åka och kolla på hus! Och förhoppningsvis stall! Sen blir det väl skolor. När man väl vet vart man kommer att bo och så. Men Erik har väldigt tydligt för sig vilka områden han kan tänka sig att bo i och eftersom jag inte känner till områdena själv alls blir det svårt att komma med input. Men han vill ha nära till jobbet iaf, och det köper jag iom att han har haft lång pendling i många år nu.

Jag har nog en idé om ungefär hur jag hade velat bo om det bara hade varit jag men jag har ju körkort och det har ju inte Erik (än). Och högsta prio för mig är ändå närheten till stallet. Har varit min dröm ända sedan jag var liten ridskoleunge att ha gångavstånd till stallet. Bo mera lantligt liksom. Vi får väl se.

Känns jätteonödigt att slita upp honom ur en skola och klass som han trivs jättebra i för att gå någon månad i en annan klass innan det blir sommarlov. Blir en trevligare övergång för honom tänker jag om han får ett sommarlov på sig att landa i sitt nya hem innan skolan börjar med ny klass osv.
Ok. Jag tänkte inte att det var nära sommarlovet. Jag tänkte att det är ju vanligt att barnen flyttar hej vilt.

Känns jätteonödigt att slita upp honom ur en skola och klass som han trivs jättebra i för att gå någon månad i en annan klass innan det blir sommarlov. Blir en trevligare övergång för honom tänker jag om han får ett sommarlov på sig att landa i sitt nya hem innan skolan börjar med ny klass osv.

Vi flyttade i december, min dotter går i fyran. Hon gick 2 dagar med nya klassen och sen skjutsade jag till gamla skolan för sista 3 dagarna innan jullov. Sen heltid nya skolan efter jul. Det blev superbra. Hon hann lära känna nya klassen innan hon fick smälta allt under ledigheten.

Det är lättare att komma in under året upplever jag, det blir inte lika stort ståhej liksom. Alla andra är redan trygga i rutinerna. Vid skolstarten på hösten är det mycket härjigare.

Också, det här med att leta hus. Har aldrig bott i hus själv eller liksom närt den drömmen men dom husen jag tycker ser inbjudande och trevliga ut att bo i skiljer sig väsentligt från dom som Erik nu presenterar för mig. Jag har svårt att se mig själv i nåt sånt där villaförortsområde, men det kanske blir bra när man väl bott in sig?

Erik är väldigt praktisk, allt ska vara funktionellt och logiskt och rimligt och bekvämt. Jag är mer utav en romantiker och drömmer om ensligheten ute i skogen. W vill helst av allt bo i ett supermodernt stilrent "mansion" med pool. Tre väldigt olika viljor som ska mötas dvs 😛

Hade egentligen en bra helg och jag och Erik är överens om ett hus nu men sen kom verkligheten ikapp på pestkusten och jag har kämpat med diverse jobbiga känslor/insikter idag. Helst vill jag bara snabbspola typ ett halvår framåt i tiden men det går ju inte. Kan det vara för att jag fyller 40 i år, som allting känns så jävla dramatiskt?

Krigar med Försäkringskassan. Krigar på på jobbet. Kaj går i hagen och gör ingenting nu men verkar inte må fy skam ändå. Bilen havererar HELA tiden och blir insnöad på alla tänkbara ställen. Kollade på ett stall som jag gillade i helgen iaf men, det ligger en jävla järnväg alldeles jämte. För er som inte läst min dagbok bakåt så har jag hemskt otrevliga upplevelser med just järnvägsspår i bagaget. Så nu vet jag inte riktigt hur jag ska tänka.

Känns så orättvist att min hjärna håller på såhär. Känns som att jag har någon kemisk obalans. Men utsätts jag för minsta lilla stress så blir jag som en senildement. Var helt förvirrad i morse när jag skulle åka till jobbet och kunde inte alls lokalisera vart jag var någonstans (trots att jag åkt samma väg hundratals gånger innan).

Blir så besviken på FK med. Alltså man BLIR ju utbränd av att ha med dom och göra. Så fruktansvärt förenklat dom ser på människor ibland utan minsta förståelse för individuella skillnader och att människor faktiskt funkar olika. Blir helt tom varje gång jag pratat med min handläggare som låter tillgjort förstående på rösten men uppenbart inte vill förstå min situation alls.

IMG_3220.webp

Min nervsystemsreglerare just nu

Nu börjar bitarna falla på plats! Efter mycket sökande har vi äntligen hittat ett hus som vi vill lägga ett bud på 🙌 Ett perfekt hus för oss egentligen, tycker vi nog alla 3, men W är lite trumpen för vi tittade på ett annat hus samma dag som i hans ögon överglänste (men var i större behov av renovering).

Dessutom så var jag och tittade på stallplats 1.5 km från huset som verkade toppen, så ni får gärna hålla en tumme för mig, Kaj och dom andra att detta går i lås nu! 🤞

Senast ändrad:
IMG_3443.webp

Ligger däckad hemma i vinterkräk nu men har iaf skrivit kontrakt! Känns som att kroppen och knoppen bara går på ren överlevnad just nu, och när ett delmål är avverkat så havererar den helt 😛 Resten av familjen springer runt och sanerar efter mig så fort jag varit på toa och jag är förpassad till W:s rum, där inte mycket underhållning bjuds. Erik ska till Marbella på torsdag så fattar ju att han inte vill bli sjuk förvisso

Liknande trådar

• Mitt lilla problembarn
  • Min rygg
  • Att leva och inte bara överleva
  • Mamma

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Svensk politik 9
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Arbetsintervju

Barn