Bukefalos 28 år!

mjölk o creme o ansiktsvatten

martha

Trådstartare
Hur använder man allt , jag har typ tvättat mig och sen haft på ansiktsvatten o sen en ansiktscreme på det ...nu sa nån att man ska tvätta sig ta en sudd med rengörningsmjölk o sen en sudd med ansiktsvatten ..

Ska man verkligen inte tvätta sig med mjölken , skölja av o sen på med vattnet o sen cremen ?
 
Sv: mjölk o creme o ansiktsvatten

Ofta står det på flaskorna/burkarna hur man ska använda produkterna :)
 
Sv: mjölk o creme o ansiktsvatten

Jo, det stämmer. Man rengör ansiktet med mjölken. Torkar torrt. Sen ansiktsvattnet och sist cremen.
Man ska smörja in cremen innan ansiktsvattnet hunnit torka helt för bästa effekt.:)
 
Sv: mjölk o creme o ansiktsvatten

Jo, det stämmer. Man rengör ansiktet med mjölken. Torkar torrt. Sen ansiktsvattnet och sist cremen.
Man ska smörja in cremen innan ansiktsvattnet hunnit torka helt för bästa effekt.:)


Tack :D ...men ska man inte skölja bort mjölken ?

Normalt när jag tvättar mig så har man nån tvål som man tvättar ansiktet med , sen sköljer man bort all tvålen med vatten innan man gör nåt annat , ska mjölken sköljas bort eller torkas bort ? ..om man torkar bort den finns väl sånt kvar tycker jag

Nä, jag fattar inte varför det ska vara så komplicerat att tvätta sig typ :D
 
Sv: mjölk o creme o ansiktsvatten

Tack :D ...men ska man inte skölja bort mjölken ?

Normalt när jag tvättar mig så har man nån tvål som man tvättar ansiktet med , sen sköljer man bort all tvålen med vatten innan man gör nåt annat , ska mjölken sköljas bort eller torkas bort ? ..om man torkar bort den finns väl sånt kvar tycker jag

Nä, jag fattar inte varför det ska vara så komplicerat att tvätta sig typ :D

Det blir inte krångligare än man själv gör det ;)

Tvål och vatten och möjligen en insmörjning om man är torr duger alldeles utmärkt :p
 
Sv: mjölk o creme o ansiktsvatten

Fråga där du handlade produkterna.

Jag har en morgonprocedur som tar 3-4 min. Börjar med att tvätta ansiktet med kallt vatten (för att jag ska vakna...), torkar ansiktet försiktigt, tar ett rengörande ansiktsvatten på en padd och torkar ansiktet. Fortsätter med några droppar av ett djupverkande serum och därefter en ögonkräm runt ögonen. En ansiktskräm därefter och avslutar med som solkräm eftersom min ansiktskräm inte innehåller uv-skydd.

På kvällen går det fortare, tar bort smink med remover, tvättar ansiktet med en rengöringskräm som löddrar, sköljer av löddret, ansiktesvatten på en padd, några droppar djupverkande serum, ögonkräm och en nattkräm.

Om det ger någon effekt? Ingen aning men det är min lilla "egenstund" och det känns bra efteråt!
 
Sv: mjölk o creme o ansiktsvatten

Jamen jag har ju fått present ju :D

Hmm tyckte de du var skitig eller :cautious: :D

Det är ett intressant fenomen med allt detta smink och krämer och skit som var varannan verkar proppa ansiktet fullt med varenda dag. De som inte använder sådant är alltid de man känner som ser ut att vara betydligt yngre än vad de faktiskt är....... hmm vad säger det............. ;)
 
Sv: mjölk o creme o ansiktsvatten

Fast allas hud är ju olika och min hud skulle inte må bra av bara vanligt tvål och vatten.
Provat många olika varianter innan jag hittade rengöring o hudkräm som min hud gillar.
 
Sv: mjölk o creme o ansiktsvatten

Hmm tyckte de du var skitig eller :cautious: :D

Det är ett intressant fenomen med allt detta smink och krämer och skit som var varannan verkar proppa ansiktet fullt med varenda dag. De som inte använder sådant är alltid de man känner som ser ut att vara betydligt yngre än vad de faktiskt är....... hmm vad säger det............. ;)

Jag använder knappast smink , inte ens när jag går på krogen men såndär ansiktskräm måste jag ha för annars blir det för torrt :D
 
Sv: mjölk o creme o ansiktsvatten

Fast allas hud är ju olika och min hud skulle inte må bra av bara vanligt tvål och vatten.
Provat många olika varianter innan jag hittade rengöring o hudkräm som min hud gillar.

Jag fick från nåt som heter Rituals och det är underbara cremer och min kompis som har snustorr hud o hy är lyrisk

Kompisen ( som är snustorr o känslig) fick ett tips på ansiktspeeling , olivoja ( kallpressad o ekologisk) blandas med socker ( ekologiskt såklart)
Hon var jättenöjd :)
 
Sv: mjölk o creme o ansiktsvatten

Jag gör som så här, när jag går "all in" på smink (dagkräm, primer, BB-cream, all in one facebase, rouge, highlighter o.s.v) gör jag så här:

Masserar in reng.lotion med fingrarna, fuktar lite lätt med vatten och drar en vända till för att få upp lite "lödder".
Sedan drar jag av med vatten på en bomullstuss
Därefter ansiktsvatten ("refreshing toner") och därefter på med diverse "smörj" från Nutriganics.serien)
(använder Aloe-serien från The Bodyshop till rengöring, VILL använda deras fantastiskt bra kamomillprodukter - men har fått inse att jag tål dem inte)

Blir rent och fint :)
 
Senast ändrad:
Sv: mjölk o creme o ansiktsvatten

Tvätta med mjölken och JA den ska sköljas bort. Jag tvättar mig med en tvättsvamp. Jag tycker sen det är skönt att torka mig med en lite grov handduk.

Sen ska du ta ansiktsvsttnet på en tuss och torka av dig. Ansiktsvsttnet tar det sista av smutsen samt förbereder huden för krämen. Låt ansiktsvattnet torka in.

Dag- eller nattkräm.

Min mamma är hudterapeut och så har hon lärt sig.
 
Senast ändrad:
Sv: mjölk o creme o ansiktsvatten

Tvätta med mjölken och JA den ska sköljas bort. Jag tvättar mig med en tvättsvamp. Jag tycker sen det är skönt att torka mig med en lite grov handduk.

Sen ska du ta ansiktsvsttnet på en tuss och torka av dig. Ansiktsvsttnet tar det sista av smutsen samt förbereder huden för krämen. Låt ansiktsvattnet torka in.

Dag- eller nattkräm.

Min mamma är hudterapeut och så har hon lärt sig.

Tack ni som förklarade :)
 
Sv: mjölk o creme o ansiktsvatten

Ska man verkligen inte tvätta sig med mjölken , skölja av o sen på med vattnet o sen cremen ?
Klart du ska tvätta dig med mjölken men inte skölja av. Det ska likson torka in och bilda ett skydd. Vill du har bättre effekt så häll i lite grädde i mjölken :d
 
Sv: mjölk o creme o ansiktsvatten

Var en gång hos en hudterapeut som sa att det optimala egentligen är att aldrig använda kranvatten att tvätta ansiktet med, utan enbart torka av mjölken och sen tvätta bort resten med ansiktsvatten. Men det tror jag hon sa för att sälja sina produkter ;) Det är ju omöjligt att inte få kranvatten i ansiktet, liksom. MC-hjälm på när man duschar, eller? :D

Själv är jag lite slarvig med produkter. Jag smörjer in ansiktet med rengöringsmjölk och sköljer med varmvatten. Resten av ögonsminket tar jag med remover, sköljer igen med varmvatten, torkar med handduk. Sen tar jag ansiktsvatten - om jag orkar - innan jag smörjer in ansiktet. Inga ansiktskrämer funkar för mig dock, enbart olivolja. På den punkten är jag nitisk.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
865
Senast: Zacci
·
Hundhälsa Min vovve Strider har ett sår vid ögat som kommer och går. Den här gången har det varit där i över en vecka utan att läka. Det brukar...
Svar
3
· Visningar
582
Senast: Kilauea
·
  • Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 995
Senast: Nepenthe
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 181
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp