Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo jag sa just det att jag tog till en ytterlighet.då har dom ändrat det på senare tid då, mina föräldrar lät mej var hemma, det slutade med en anmälan hos polisen, ett tele samtal från dom till mina föräldrar och jag var tvungen att gå till skolan igen.
Hade dom forstatt att ha mej hemma kunde det ha slutat med fängelse straff.
Ofta känns det som om lärarna och lite "blinda" på vad som händer på rasterna osv.
En enda person har reagerat på vad som händer och det är en fritids fröken från min sons förra fritids.Hon lovade att hjälpa oss så vi får hålla tummarn för att hon kan hjälpa oss att driva detta vidare.0
Nu ligger ju mycket i att den andre pojken kanske har en störning och då kanske han inte ens fröstår att det han gör är fel osv.Han måste ju också få hjälp och det är inte mitt ansvar utan hans föräldrars sak att ta tag i men dom gör verkligen inte det...synd om pojken i grund och botten men även om man har en sjukdom så får man inte betee sig hur som helst.Han har ju en elev assistent men hon är bara med på lektionerna och aldrig på rasterna osv.
Det blir väl till att lägga alla energi på detta för att få ett slut.hur mycket ska man orkar och tåla egentligen?
Usch vad hemska att höra.Att det ska få gå så långt.Vi har ju haft funderingar på att byta skola också men tycker vä linte att problemet ligger hos oss utan den andra pojkens föräldrar och skola.
Vi har försökt få ut mer vuxna på rasterna men dom säger att dom inte ha tillräckligt med folk till det???
Jag tycker ärligt talat att du är lite curling-förälder nu. Din son måste lära sej att försvara sej själv för att må bra. Tyvärr är det inte bara i skolan det förekommer mobbing, det händer även på arbetsplatser, på sport och aktivitetsklubbar, ja, överallt där det finns flera än en person!
Han måste lära sej att ta vara på sej själv utan att hela vuxenvärlden står på hans sida och hejar på.
.
Det var lite det här jag var inne på.Jag tycker inte du ska övertala din son att gå till skolan. Om det är skolmiljön som gör honom rädd för att gå till skolan, då är det inte din uppgift som förälder att se till att han går dit - då är det skolans uppgift att göra det möjligt för din son att gå dit utan att vara rädd.
Låt honom stanna hemma och ring till skolan och fråga hur ni ska lösa problemet. Fråga om det är meningen att du ska tvinga din son till skolan trots att han gråter! Då borde de fatta allvaret, tycker jag.
Du menar säkert väl!Jag tycker ärligt talat att du är lite curling-förälder nu. Din son måste lära sej att försvara sej själv för att må bra. Tyvärr är det inte bara i skolan det förekommer mobbing, det händer även på arbetsplatser, på sport och aktivitetsklubbar, ja, överallt där det finns flera än en person!
Han måste lära sej att ta vara på sej själv utan att hela vuxenvärlden står på hans sida och hejar på.
jag har faktiskt några gånger låtit honom vara hemma då det har varit allt för jävligt på morgonen men eftersom han komemr efter i skolan och har det jobbigt så lönar det sig tyvärr inte då skol arbetet blir lidande.
Jag tycker ärligt talat att du är lite curling-förälder nu. Din son måste lära sej att försvara sej själv för att må bra. Tyvärr är det inte bara i skolan det förekommer mobbing, det händer även på arbetsplatser, på sport och aktivitetsklubbar, ja, överallt där det finns flera än en person!
Nej du är inte en Curlingförälder!!!
Kramar om![]()