Här kommer nog det svåraste och jobbigaste inlägget jag har gjort på Bukefalos:
Jag blev kallad mobbare under en period på mellanstadiet.
Vi var tre tjejer i vår lilla klass och det var svårt att alltid vara vänner. Oftast var det två st som var sura på den tredje och så gick det runt. Alla var sura på alla, inget undantag. Lärarna försökte få oss att jämt umgås och om de märkte att vi var sura på varandra så fick vi extraraster för att bli sams. Vi mer eller mindre tvingades vara bästa kompisar eftersom det enbart var vi som var tjejer i klassen.
En period så började de vuxna prata om att jag och den andra tjejen mobbade den tredje och allt ansvar hamnade på mig. I deras ögon var jag den mogna och jag kände att alla tyckte allt var mitt fel, även mina föräldrar (som är väldigt nära vänner med den mobbade tjejens föräldrar).
Så som jag såg det så var det precis som tidigare, två var sura på den tredje ett tag, inget ovanligt och det hände naturligtvis att även jag var den utstötta (typ var tredje gång, det gick runt liksom). Men den här gången var det uppenbarligen annorlunda.
Det slutade med att den tredje tjejen bytte skola och vi sågs och pratade på bussen ibland när vi åkte samma buss. I dag är vi bekanta som skulle byta några ord om vi sågs på stan, typ.
Min uppväxt var bra, inga problem hemma eller liknande. Jag mådde alltså inte dåligt på något vis (fören jag kallades mobbare).
Hon mådde uppenbarligen skitdålig över allt medan jag tyckte att det precis var som vanligt och att vi alla tre var utanför ibland. Det blev en jäkla chock för mig att jag sågs som en mobbare helt enkelt.
Vad gör jag idag då? Jo jag jobbar, är gift och trivs med livet. Vad jag vet så mobbar jag ingen och jag kan idag välja mitt umgänge. Jag och den andra tjejen som kallades för mobbare är fortfarande bästa vänner (hon jobbar, har barn, är sambo och lycklig).