Mobbarna - vad blev det av dem?

En jobbar inom sjöfart men bor kvar på samma ort.
En jobbar inom bygg, flyttat till större stad.
En har barn, oklart yrke.
En jobbar som undersköterska, förlovad (med en skit till karl dessvärre)
En jobbar på snabbmatkedja, har barn.
En är sångare, flyttat till större stad.

Vad jag vet har alla blivit vettiga utom en men vet att hon har ganska jobbigt med sig själv och alltid haft.
Och jag hoppas för deras skull att de vuxit upp, funnit sig själva och en inre trygghet.

Jag har gjort det iallafall.

Jag blev retad för det mesta i skolan, vilket ledde till extremt dålig självkänsla.
De som var värst var förmodligen inte medvetna om hur jag kände, de tyckte nog bara att de var roliga eller skojade med mig.

De flesta av dem lever Svensson-liv och har det nog rätt gott. Jag har ingen kontakt med dem, stöter aldrig på dem (jag har flyttat från hemorten och tänker aldrig återvända).

Tjo, en av dom som mobbade mig i gymnasiet höll på att plugga till lärare :banghead: om han är blivit mycket klokare vet jag inte... Han va riktigt obehagligt dryg och önskade alla andra skulle må sämre än honom. Så jag fick faktiskt ont i magen då jag så han pluggade till lärare, pga dom barnen som skal vara runt honom... Men man kan jo hoppas på han har förändrat sig. En annan har troligen knarkat ihjäl sig och fick redo på han också slår sönder sin flickvän... Detta är dock många år sedan nu.

Men om egenskapen är ärftlig så är väl risken stor att föräldrarna är likadana?
kombinationen arv och miljö är väl tyvärr ofta inte så hoppgivande ... Har aldrig sett ngn studie ang om mobbares barn själva blir mobbare, men skulle inte bli ett dugg förvånad om det finns ett tydligt samband ..

Ja en hel del är medlemmar här
Kolla bara tråden om den stackars mannen som skojjade om att hitta sin kvinna.
Idioter här inne drev den typ 15 sidot mobbning sida upp och sida ner.
Bukefalos har tusentals medlemmar.
Du sveper brett och kallar användare som fanns i EN tråd för "idioter". En tråd som dessutom rannsakade sig själv frekvent och nogsamt höll sig inom forumregeln att itne ge sig på användare utan på användares beteende.

Du bryter det. Du bryter mot forumreglerna genom att kalla en definierad grupp användare för idioter. Det är inte OK. Det är OK att säga att ngon beter sig idiotiskt. Men inte att säga att personerna är idioter.

Jag rapporterar ditt inlägg.

Bukefalos har tusentals medlemmar.
Du sveper brett och kallar användare som fanns i EN tråd för "idioter". En tråd som dessutom rannsakade sig själv frekvent och nogsamt höll sig inom forumregeln att itne ge sig på användare utan på användares beteende.

Du bryter det. Du bryter mot forumreglerna genom att kalla en definierad grupp användare för idioter. Det är inte OK. Det är OK att säga att ngon beter sig idiotiskt. Men inte att säga att personerna är idioter.

Jag rapporterar ditt inlägg.
:bow::bow:

Liknande trådar

Hästmänniskan Utifrån en artikelserie som finns i Tidiningen Ridsport funderar jag på det här med mobbing i stallet. Själv mobbades jag hårt i... 2
Svar
21
· Visningar
2 727
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 154
Senast: Sharpless
·
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 838
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 669
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka