Mobilabonnemang

Haukur

Trådstartare
Har en kompis som precis flyttat långt bort från alla ära och redlighet. Eller snarare långt bort från sina vänner. Detta har resulterat i vansinniga mobilräkningar. Han har kollat på sånna "ring så mycket du orkar för ***kr" men de abonnemangen får man ju lägga på öppningsavgifter på en redan dyr månadskostnad så detä r inte såå intressant. Finns det några ab. där man kan registrera 3-4 nr som man får ringa gratis till och sen kostar det till resten? Vet att det fanns på fast telefon för 10 år sen men har aldrig hört det på mobil.

Tips?

Sv: Mobilabonnemang

Telenor har en funktion Du & Jag (gratis sms, mms och samtal) mellan nummer A och B men de kostar 360kr för ett år, vet inte om den funktionen finns kvar ännu, men dom brukar köra den runt 14/2 varige år...

Kanske kan vara något lr?

Jag ringer för 69 öre per samtal, kostar 169 kr i månaden som jag inte tror går att ringa för. Men det beror ju på om det är inom Sverige?

Tele2 Smart iaf, dock får man leta lite om man ska hitta det på deras hemsida märkte jag.

Hur stor kostnad är en storkostnad?

Jag har ett abonnemang med telefonköp hos 3 tilläggstjänst för 69 kr/mån så att jag ringer för endast uppkopplingsavgift till alla fasta nr och min månadskostnad hamnar runt 350:-. Då har jag ingen fast telefon och ringer mycket. Vissa dagar kan jag prata i telefon i timmar.

telepriskollen kan man göra bra jämförelser.

Halebop kontantkort, super bra! Smidigt o ladda på via nätet med, snabbt och enkelt när det behövs!
Jag är supernöjd med Halebop, har haft det i många år och kommer inte byta bort det under några omständigheter!
Har båda halebop, kan ni prata dygnet runt typ..

Halebop kontantkort, super bra! Smidigt o ladda på via nätet med, snabbt och enkelt när det behövs!
Jag är supernöjd med Halebop, har haft det i många år och kommer inte byta bort det under några omständigheter!
Har båda halebop, kan ni prata dygnet runt typ..

Ja men sånna har ju de flesta operatörerna, att man ringer gratis till samma operatör, men han har ju 3-4 som han ringer ofta till med olika operatörer så det var det han vill ha en lösning på;)

Tack alla, ska kolla upp!

säger som ngn annan här att halebop e smidigast.. du ringer bara för uppkopplingen till den andra som har halebop :) så smidigare kan det ej bli :)

Jag jobbar jue på Glocalnet så jag är partiskt, men vi har ett abb som heter fast pris. Det kostar 499 kr/mån om man inte har några andra tjänster hos oss, har du annan tjänst kostar det 399/mån i stället. Då ingår 3000 min/3000sms/3000mms, ingen öppningsavgift...

Säger bara Palino kontantkort.

Laddar på för 199 lr mera / månaden skickar gratis sms i 30 dagar ringer gratis till telia, comviq/tele2 näten (och deras underleverantörer) och givetvis palino, öppningsavgift 95 öre om jag inte miss minner mig. Den enda operatören jag får betala minut avgift är till telenor (iaf vad jag märkt) och den ligger på 69 öre/minuten och öppningsavfigten på 95 öre.

Har bra teckning där jag vistas.

Liknande trådar

Äldre Beställde 1 Augusti ett mobilabonnemang + ny mobil. Första gången någonsin jag kommer ha ett abonnemang,har bara haft kontantkort innan...
Svar
8
· Visningar
1 325
Senast: WBanna
·
IT & mobiler Hej! Har inte bytt telefon nu på över två år och gjorde nyligen ett nytt abonnemang. Maxi unlimited som en förlängning. Men med ny...
Svar
11
· Visningar
1 185
Äldre Har haft kontantkort hela livet,just för att jag varit nojjig över att fakturan ska bli svindyr! :p Nu dom senaste åren ringer jag dock...
Svar
9
· Visningar
1 434
Senast: Texaz
·
Övr. Barn Lång historia kort. Jag och min dotters pappa separerade i mars, pga flera skäl men huvudsakligen för att han visade sig vara en riktig... 2
Svar
32
· Visningar
2 742
Senast: amkm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka