Mobiltelefonhållare

bettysmatte

Trådstartare
Ja, en sådan man kan ha på armen när man rider alltså. Vilka/vilken är bra? Jag vill ha en som inte glider. Kommer inte riktigt ihåg, men tror att den jag har är köpt på Hööks. Har endast använt den ett fåtal gånger för den är inte bekväm, dvs den stannar inte där den ska vara. Vill gärna ha med telefonen för säkerhet, men det är ju inte alltid man har fickor på kläderna nu när det är varmare ute.

Sv: Mobiltelefonhållare

Jag har också den från Hööks och den glider som sagt ner lite eller så klämmer den. Jag skulle vilja at det var mer elastik i bandet runt armen så att den sitter kvar utan att klämma när man spänner musklerna.

Jag har en soc från Stadium.
Har dock inte ridit med den men har sprungit och då har den inte glidit ner.

Den från Hööks är för stor för min arm, så jag satte den på benet, högt upp på underbenet. Fungerar super, och föredrar sen dess att ha den där än på armen! =)

Jag köpte ett fodral (typ liten väska) som man kan fästa i ett skärp och ÄNTLIGEN kan jag ha telefonen med mig när jag rider. Har den placerad baktill så är den inte ivägen.

Jag lägger Ajfånen i sportbehån:angel:

Jag fick sambons såndär armband nu när han köpte ny telefon, hållare från Belkin, men den är för stor för min arm. Så tack Alexandra, ska testa att ha den på benet i stället!

Jag lägger Ajfånen i sportbehån:angel:
Jag har också provat att ha smartfånen i BHn - vilket resulterade i en fuktskadad telefon. :eek: Min lur tål ingen fukt alls, har det visat sig. Den har förvisso repat sig hyfsat efter några veckors tork, men...

KL

En nyfiken fråga bara, finns det inte risk för att telefonen går sönder om man ramlar av och har den på armen? Man landar ju ofta på armen, och den är annars också rätt så utsatt där skulle man tycka, överkroppen brukar man först komma ner med. Behöver man ringa efter hjälp och telefonen inte fungerar är man illa ute...

Jo, det är klart att den risken finns. Å andra sidan; när jag har jacka har jag mobilen i jackfickan (har ingen värsting-lur, men den är ändå stor nog att bli obekväm i de små ridbyxfickorna..), och där är den knappast skyddad vid avramling. Oavsett var man förvarar telefonen, så lever den farligt om man landar fel. Detta kan ju avhjälpas genom att ha telefonen i en väska på hästen istället, men å andra sidan; åker man då i backen och hästen sticker iväg, har man ännu mindre nytta av den :p ..

Åh denna tråd hoppar jag på :)
Jag söker något att lägga telefonen i på sommaren och har tittat på hållarnafån hööks men min telefon är för stor för deras fickor, den går inte ner där..

KL

En nyfiken fråga bara, finns det inte risk för att telefonen går sönder om man ramlar av och har den på armen? Man landar ju ofta på armen, och den är annars också rätt så utsatt där skulle man tycka, överkroppen brukar man först komma ner med. Behöver man ringa efter hjälp och telefonen inte fungerar är man illa ute...

Som redan påpekats kan den gå sönder var den än är. Haft min på höften, farit av och skadat mig svårt - och insett att telefonen gått sönder i fallet (jag landade på den).

På senheten har jag haft min iphone i fickan helt enkelt, där är den väl förhållandevis skyddas - men den är svår att få fram om man ligger skadad och kvider.

Och är nog svårt få till både skyddad och lätt åtkomlig - utan att behöva kompromissa med det ena eller det andra. Jag brukar normalt (ska bara skaffa ny hållare) sikta på åtkomlig - och hoppas den ska hålla en ev krash.

Men ska man sikta på mest skyddade stället är jag inne på att ha den i brösthöjd. Jag har funderat på att sy dit en hållare på säkerhetsvästen helt enkelt. Att falla pang poff ner på bröstet borde det inte vara jättestor risk för - teoretiskt i alla fall? Men blir men liggande på sidan, med sidan där telefonen sitter på 'neråt' (mot marken) så kanske det är svårt nog få upp den ändå förstås..

Jag har funderat på att sy dit en hållare på säkerhetsvästen helt enkelt.

Det har jag också funderat på faktiskt. Jag har alltid västen på mig när jag rider ut hemma numera, speciellt eftersom jag alltid rider själv, och då hade det ju varit smidigt att inte behöva komma ihåg ytterligare en pryl.

Jag har funderat på om det inte är smartast att ha telefonen runt ankeln.
Jag rider alltid ut själv på en svår häst, visserligen skriver jag varje gång exakt vart jag rider och ca tid jag är åter, men utan telefon vågar jag mig inte.
min iphone är för stor för ridbyxfickorna. En ficka på skyddsvästen är en bra ide.:)

Man borde kunna trä en armhållare för mobiltelefon runt "axelbandet" på säkerhetsvästen.

Den här har jag köpt, den är väldigt skön men det känns som om man gärna landar på höften också när man trillar av, så jag använder den på jobbet i stället.

http://www.bagsandstuff.se/addpocket.html

Man borde kunna trä en armhållare för mobiltelefon runt "axelbandet" på säkerhetsvästen.

Vilket bra tips! Testade det idag och det fungerade hur bra som helst :)! Jag tänkte inte ens på att jag hade telefonen med mig, för den märktes inte alls där.

Vad bra, då ska jag skaffa mig en sån hållare! Jag kom på tipset när jag läste tråden, så jag har inte testat själv!

Liknande trådar

Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 272
Senast: Reshästen
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 523
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
1 050
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 645
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Syringomyeli eller något annat?
  • Akvarietråden V