Mockning - en dygd.

Sv: Mockning - en dygd.

Om jag har uppfattat det du skrivit rätt så menar du på att du missköter dina hästar med mening för att du inte har något annat val? Låter ju inte klokt! :eek:
 
Sv: Mockning - en dygd.

Men om hästarna redan står där då?
När problemen liksom kommer?

Skall man gå ut och skjuta hästarna då?
Eller försöka att reda ut det hela och ta nya tag senare?


Ja antingen får man sälja av hästarna eller så får man se till att skaffa in hjälp som kan avlasta en. Hästarna får aldrig lida pga dina problem.

Jag vill verkligen inte vara otrevlig, jag har aldrig sett dina hästar eller hur dom har det, men du skriver på ett sätt som gör en uppröd.
 
Sv: Mockning - en dygd.

Det är inte misskötsel.
Utan bara skötsel som inte duger åt vissa här på Bukefalos.

Och att sätta ribban vid att tillfredsställa Bukefalisters önskan om renlighet är något som jag definitivt prioriterar bort när det blir stressigt i livet.
När jag har möjlighet så kan jag dock även bry mig om det.
 
Sv: Mockning - en dygd.

Jo fast nu vill du bara ha en invecklad diskussion.

Om du låter dina hästar ha en smutsig sovplats och bajsiga hagar, då är det fel!

Punkt Slut.
 
Sv: Mockning - en dygd.

Dethär är inte menat som ett påhopp utan en undran:

Du skriver ju hela tiden att du har så extremt mycket att göra/katastrofer att ta itu med och så och att du därför inte hinner att mocka.
Det verkar som att du sitter en hel del vid buke i (meningslösa?) disskusioner, hur vore det om du tog den tiden till att ta hand om dina hästar istället?
 
Sv: Mockning - en dygd.

Om du låter dina hästar ha en smutsig sovplats och bajsiga hagar, ....

De har aldrig haft en smutsig sovplats.
Utan det halmas i ligghallarna varje dag.

Jag gillar inte när förhållandena förvrängs.
Utan tycker att om man skall kritisera och diskutera så skall det i varje fall vara efter det som skrivs eller sägs och inte efter några fria fantasier.
 
Sv: Mockning - en dygd.

Det verkar som att du sitter en hel del vid buke i (meningslösa?) disskusioner, hur vore det om du tog den tiden till att ta hand om dina hästar istället?

Det är ibland kroppen som inte orkar och ibland så att jag gör annat samtidigt som jag skriver på Bukefalos.
Annat som jag inte kan göra samtidigt som jag sköter hästar.

Och det har jag redan svarat på.
Jag kan inte byta den tiden på det sättet, för då så hade det ju varit enkelt.
 
Sv: Mockning - en dygd.

*kl*

Ni som gnäller så mkt på surfandet istället för mockande (även om det nu faktiskt inte är så, även om det verkar vara svårt att få fram). En del av er har säkert jullov nu eller annat ledigt? Right? Nå, det är bara att sätta sig på tåget till I_U och mocka. Så blir alla glada och nöjda :)
 
Sv: Mockning - en dygd.

:eek::eek: En sån liten yta skulle jag aldrig kunna låta bli att mocka.

Lessen Salwi men det är typ omöjligt. För de har trampat ner skiten i geggan under dagen när du är på jobbet. Sen när du kommer på kvällen så är det en omöjlighet att dels få in och ut skottkärran och dessutom rätt svårt att leta bajskluttar medelst pannlampa i lera som går till halva skenan på hästen eller typ över anklarna på dina stövlar...

På Lördagen när det är ljust så är definitivt veckans bajs nedtrampat.

//Waern
 
Sv: Mockning - en dygd.

Tja ja är ledig hela nästa helg (fre-sön).

Nu är jag visserligen inte särskilt bekymrad för just hästarna.
 
Sv: Mockning - en dygd.

Om man funderar vidare på vad som skulle hända på hästmarknaden om alla stall med undermåliga hagar var tvungna att stänga, så undrar jag fortfarande vilka konsekvenser det faktiskt skulle få?

Stora för en stor del. Men är det en anledning att inte genomföra det? Jag tycker inte det. Dock är ju opinionen problemet, där SvRF är en stor jäkla kvarnsten..
 
Sv: Mockning - en dygd.

Vad är det du vill åstadkomma genom att förringa och håna mig?
Jag tycker att det är väldigt otrevligt.

Det här har du bidragit med:

Vad rolig du var nu. I_U låter knappast en liten buketråd diktera hur hon ska sköta sina hästar! :rofl:

Och bara så ni vet har hon idag kört 5 mil på vintervägar bara för att rida med mig och mocka två boxar åt mig. Och de boxarna är då kliniskt rena, så visst kan hon mocka! Hon påstår t.o.m. att det är roligt att mocka med tak över huvudet, så något måste vara fel - jag gillar inte alls att mocka.

Nu talar I_U om sina vinterpreparerade hagar. På sommaren går ju hästarna i de stora (=jättestora) sommarhagarna och flyttas mellan dessa för korrekt betes- och gödseltryck.

Till alla:
Innan ni hojtar om hur gräslig någons hästhållning är kanske ni ska göra ett besök IRL och se med egna ögon!

Så du menar att om IU mockar så är det tack vare dig!?

Den här tråden blir ju bara roligare och roligare!


Du hoppar in för att IU mockade åt dej........

VEM har sagt att IU inte kan mocka? Det är att hon inte VILL mocka som är diskussionen.

Det verkar lite märkligt att hoppa in bara för att "heja på" IU:cool: Tillför du något till sakdiskussonen är det en annan sak, då finns något vettigt att svara på. Är det tex ok för dej med den hästhållning IU redovisar här? Och ja vi pratar om vinterhagarna det förstår vi alla....Ridbanestor lösdrift som inte mockas trots 7 hästar där vinterhalvåret. Vet du hur stor den ytan är? :cool:


Lillsis kan väl mocka då:angel: Själv mockar jag inte åt andra som är för lata för att göra det själva......Fast nu är det ju gjort som sagt:banana: Så lill-sis kan nu vänta nån vecka:idea:

Och jag kan lägga ner diskussionen för nu är det mockat, och nästa gång står lill-sis beredd och sen du houdinie som återbetalning:banana: Oj vad fint hästarna kommer att ha det:bump:
 
Sv: Mockning - en dygd.

Kan det vara så att vi har sett de stackars lidande djuren med egna ögon?

Ett l, förresten.

Att du fortfarande tror att det är lathet det handlar om är ganska fräckt, förresten (igen).
 
Sv: Mockning - en dygd.

Jag känner att vidare diskussion med dig är fruktlös och endast leder till att jag blir frustrerad och irriterad. Då jag är på detta forum för mitt nöjes skull, och inte för att såra andra eller låta mig bli sårad lämnar jag denna tråd.
 
Sv: Mockning - en dygd.

Själv mockar jag inte åt andra som är för lata för att göra det själva......

Så när det kommer till din egen insats så handlar det inte om hästarnas väl och ve längre - utan om att jag är lat.

Det ante mig.
Mockningen var för dig bara en dygd.

Det som du egentligen retade dig på var att du tyckte att jag var lat.
Till slut så kom det fram.

Fint - då vet vi det.

Hästarna verkar du ju strunta totalt i.
 
Sv: Mockning - en dygd.

Jag sätter Blixt-lampan på ignore i stället.
Det finns andra i tråden som är intressanta.

Ah, det var skönt.
 
Senast ändrad:
Sv: Mockning - en dygd.

Vem har sagt att det ena är bättre än det andra vad gällande box v/s lösdrift?

Det som frågan var är väl om storlek på hage i lösdrift!

Jag anser det inte vara lämpligt att ha en ridbanestor hage till sin lösdrift(med 7 hästar i TS fall), att man sen bara mockar den 1 gång/år är i mina ögon otänkbart.

Tycker du det är ok så får det stå för dig.

Dvs skulle du låta din häst gå på en ridbanestor lösdrift med sina 6 hästkamrater utan att göra rent den lilla ytan från skiten mer än 1 gång per år?

Lösdrift för mig ska vara flera ha, annars skulle jag aldrig kunna tänka mig att ha lösdrift.!
Det bästa och trevligast är väl en lösdrift på flera ha. Det bästa är väl en hage på flera ha för en boxhäst. Nu är det inte så i många fall. I många fall är en lösdrift större än en hage för en boxhäst, även om lösdriften egentligen kan anses som liten. Jag förstår inte hur du kan tycka att det är viktigare med en stor lösdrift än med en stor hage till boxhäst. Jag tycker tvärtom. En boxhäst står inne många timmar om dygnet och kan röra sig på en yta på 3*3m, medan en lösdrifthäst kan röra sig dygnet runt på betydligt större yta.
 

Liknande trådar

Anläggning Efter den här regniga och leriga hösten börjar jag känna mig smått desperat. Jag har min häst uppstallad på en jättebra lösdrift. Den...
Svar
16
· Visningar
3 993
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp