Mode och trender inom hästvärlden år för år!

Fashionistan

Trådstartare
Jag är helt galen i mode och trender, vare sig det gäller kläder, skönhet, hästsaker eller inredning! (också att analycera runt hur trender skapas osv) :love:

Och nu vill jag veta vad alla anser som "trendigt" och även "ute" inom hästvärlden! :bump:

De som vill får GÄRNA lägga till vad som de upplevde var trendigt år 2008,2007,1990 och om det är något som håller i sig osv!! :D

Gör denna tråden till en underhållande och rolig diskussionstråd, gärna med bilder! :idea:

Senast ändrad:
Sv: Mode och trender inom hästvärlden år för år!

Hihi. Nu sitter jag och skrattar lite för att jag läser gamla trådar jag gjorde om trender för några år sen. :D
Jag länkar till dem här om någon har lust att gå igenom dem för att sammanställa allt. ;)

Hösten 2006
Våren 2007 x 2.

I höst är det iaf färgerna lila, grönt och grått som det ska vara.

Blinget håller väl i sig. Är dock inte så förtjust i det själv.

Sedan tycker jag att BoT-hysterin bara växer och växer!

sneskurna schabrak trodde jag var ute sen länge :P

sneskurna schabrak trodde jag var ute sen länge :P

Om inte annat så är det ju inte så snyggt, och osnygga trender självdör väl... ;)

Jag är väl så otrendig
man kan bli, så jag kommer istället att ställa frågor till er som kan! :p

1. Gäller rutiga knästrumpor fortfarande? Knästrumpor överlag? Rutor överlag, t.ex. på ridbrallor? Rutiga täcken på hästarna är ju inte så vanligt längre...

Och jag trodde det aldrig var inne :o
Men då har jag aldrig tänkt ha några sådanna öht, tycker dom ser konstiga ut bara...

Om inte annat så är det ju inte så snyggt, och osnygga trender självdör väl... ;)
Håller med ang de snedskurna schabraken! :D
Ruskiga tycker jag. Trodde inte de vart inne iofs, har knappt sett några.

BoT verkar ju växa och växa, det finns ju snart i alla möjligt former.

bara bra att BoT bara växer och växer :) de kan man inte ha för mkt av.

Och jag funderar på att köpa dina paddar (2 st) iallafall :)

Vad gäller frågan om rutiga strumpor så tror jag snarare att trenden för ridstrumpor ligger i nylonstrumpa med tjockare fot. Typ Kingsland och dem...

Är inte heller något fan av snedskurna schabrak.

så välkommen så.. :P att göra de.

tror också på detta med nylonstrumpan, den treden håller i sig. inte bara för att de är snygga utan funktionsdugliga också.

Usch en trend detta året som jag tycker börjar gå lite överstyr är de extremt breda nosgrimmorna som dressyr hästar brukar gå med. Enligt min vet. inte alls bra för dem och dessutom är det oftast pullback på dem.
Tycker det börjar bli lite väl när dem går upp över 4 cm.

Även bling har ju blivigt en trend. Fast det kan jag stå ut med för det påverkar ju itne hästarna så mycket.

Klinker träns och stora loggor på schabraken är väl också "trendigt" men aja det är också något jag inte bryr mig om.

Lkinker träns (engelsk nosgrimma) tycker jag är snyggt faktiskt. Smala blingade pannband också :laugh:

Svängda pannband
Bred nosgrimma i dressyren
Lackat läder är väl lite inne
Swarovskikristaller (eller?)
Dyon-träns känns lite inne också
Nylonstrumpor
hmm..
Det här verkar iaf populärt här på forumet. :D

Så länge nosgrimmorna inte är hårt åtdragna så tror jag att en bredare nosgrimma är mer behaglig än en som är smal, Som på vissa hoppträns :p

måste följa tråden :)

Och nu vill jag veta vad alla anser som "trendigt" och även "ute" inom hästvärlden! :bump:

Tycker att trender, inne/ute inte hör hemma i hästvärlden över huvud taget.

Så länge det inte skadar hästen spelar det väl ingen som helst roll?!

Liknande trådar

Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i... 13 14 15
Svar
287
· Visningar
39 033
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av... 2
Svar
20
· Visningar
4 850
Senast: Ramona
·
Äldre Detta är ett väldigt svårt ämne för mig just nu och jag skulle gärna höra fler åsikter, jag ber om ursäkt för att det är så långt och... 3 4 5
Svar
96
· Visningar
9 935
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har egentligen i flera år lockats av tanken på att vistas i en stuga utan el och indraget vatten, för att känna på hur det kändes...
Svar
0
· Visningar
809
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V