Mode och trender inom hästvärlden år för år!

Sv: Mode och trender inom hästvärlden år för år!

I kritstreck? Blir det inte nästan enfärgat på långt håll? Poängen med kritstreck är väl att det ska vara diskret...:D

Däremot har jag sett ridbyxor med stora rutor i typ tre olika färger. De syns på mils håll. Och det var inte så snyggt...

Suck, du fattar ju inte. :P

Det är UTE med rutor som syns på mils avstånd.

Ja, det förstod jag ju från början.

Sen skrev du att det är inne med kritstrecksrutor och det är ju med rutor. Därför fick jag inte ihop det. Sen verkade det som att kritstrecksrutorna skulle synas på mils avstånd. Skriv lite utförligare, så underlättar det ju.

Läser du bättre förstår du nog.
Vi kan ta det på tyska annars. ;)

Inte nödvändigt.;) Men det blir svårt med sammanhanget med bara lösryckta meningar...

Det är bara mina strumpor jag är bekymrad över... Älskar mina två par smårutiga ridbyxor så dem tänker jag slita ut. Och jag bryr mig inte så mycket om vad som är inne och ute egentligen. Tar mest för givet att det som säljs mycket är inne. Helt enkelt.

Men kritstreckrutor/ränder trodde jag hade varit ett tag..
Har iaf detta på både stall och utetäcke til hästen. Utetäcket var dok en överliggare från HW då jag aldrig har gillat rutor på min egen häst (eller mig själv, förutom strumpor som är ok)

Annars så verkar det som om 5 punkts förbygel är in nu, gpa börjar förlora mot MW och CO.. Böjda pannband som tidligare nämnt..
Och utifrån vad jag kan se, mer normala schabrack, altså inte spetsar og konstiga skärningar..

Bucas har ju kritstrecksrandigt på flera täcken, men de byts ut nu har jag för mig, i samband med att andra börjar ta in det. ;)

Kl

Midjekorta tävlingskavajer är inne.

Appropå kavajer.

Många märken kommer med softshell i höst vad jag vet.
Pikeur, Musto och Animo har det redan, men nu kommer typ alla ha det.

Men hallå! Tack för täckestipsen! ;):p

Tänkte bara fråga vad som menas med softshell? :)

Med reservation för en nattuggla. ^^

Det är ett funktionsmaterial som andas mycket bra och är lättvättat.

Shoppat täckena nu då? :D

Okey!! Dock inte dags för mig att börja tänka på tävlingskläder riiiiktigt ännu ;)

Nej jag har faktiskt inte haft tillfälle :(, men hästen tas hem från sommarbetet ganska snart
och då blir det väl dags att ge sig ut och shoppa inför hösten/vintern :)
Förhoppningsvis kommer mitt träns & tyglar snart också!! :laugh:

Har du shoppat nått kul och "inne" :p till hästen det senaste?

Till alla: Vilka träns är mest inne?? :d

Senast ändrad:

Njä, har mest shoppat bett till hästarna på senaste tiden. :D
Inte så roligt eller inne heller. ;)

Eric Le Tixerant gjordarna börjar ju smått upptäckas.

Fast vissa bett är bra snygga! :d:p Prinsessan min har ju fått ett nova nu som hon verkade gilla bra när vi testade det, attans bara att de inte finns med mässingsringar! :devil::angel:

På 80 talet hade alla moderna ryttare de nya hoppskydden Racing Tack. Vita som var formade runt hela senan bak. Jag hade iaf bara sett strykkappor innan... O så svarta kardborreband. Som vi tvättade dessa... i tvättmaskinen. i handfatet mm mm. De var nog eg grymt hållbara. O så dessa oranga skumgummipaddarna man hade under sadlen. Wow...
Jag säger bara TUR att modet förändras....
90talet måste ha varit Eskadrons bästa år. Fans det några andra skydd på 5-6 år eg? Jag måste ha missat dom isf.
Alla tyska märken var fortfarande störst- iaf i sverige.

Nutid undra jag. hur håller RG, Scarpati, Lamicell mfl märken i sig? jag har inte varit på en enda mässa i år... har det kommit ngt nytt man kan ha missat???
Softshelljackorna förstår jag att de växer sig större- de är ju tom bekväma ;)

Liknande trådar

Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i... 13 14 15
Svar
287
· Visningar
39 036
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av... 2
Svar
20
· Visningar
4 850
Senast: Ramona
·
Äldre Detta är ett väldigt svårt ämne för mig just nu och jag skulle gärna höra fler åsikter, jag ber om ursäkt för att det är så långt och... 3 4 5
Svar
96
· Visningar
9 935
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har egentligen i flera år lockats av tanken på att vistas i en stuga utan el och indraget vatten, för att känna på hur det kändes...
Svar
0
· Visningar
809
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka